Flytte OS til det yderste af disken?

Software d.  17. januar. 2008, skrevet af zørn
Vist: 271 gange.

zørn

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2008 11:31:00
Svar/Indlæg:
86/45
Jeg syntes jeg har hørt noget om at man kan lægge sit OS i de yderste og dermed hurtigste ringe af sin HDD? Jeg kører ikke med en hurtig systemdisk, men kun med en enkel t166 fra samsung på 500Gb - nogen der ved hvordan jeg ordner det? og om det er noget der betyder noget?
Skal køre Vista 64 bit hvis det har noget at sige...
Satai

Overclocker
Tilføjet:
17-01-2008 11:50:39
Svar/Indlæg:
700/28
En Diskdefragmentering ville tit hjælpe med den flytter jo hele disken ( det ligger Start -> Alle programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskdefragmentering)
Du kan altid prøve det skader aldrig !

klonen

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2008 12:37:38
Svar/Indlæg:
599/14
Det sker helt automatisk såfremt din disk er partitioneret og din system partition (den med windows) er den første partition, idet harddiske har første sektor/spor yderst på disken - modsat cd/dvd som har første sektor/spor inderst på skiven

zørn

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2008 12:48:57
Svar/Indlæg:
86/45
OK, hvad så hvis jeg kun regner med at have en partition på alle 500 GB? Syntes det er alt for bøvlet det der med at have flere drev... Vil det så stadig kunne lade sig gøre? Hvor meget mon der er at hente ved det?

Niclas!

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2008 13:03:28
Svar/Indlæg:
236/34
#3 Hvis jeg var dig, ville jeg have en systempartion på ca. 50 GB alt efter behov for spil til den og sådan. Ellers en hel lille partion kun til systemet, og og en lidt større til spil og programmer. Og så resten til film, musik og filer. I teorien er der jo noget at hente, og det burde der også være i praksis. Dog ved jeg bare ikke hvor meget. Andre der ved det?

Pungo

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2008 14:05:19
Svar/Indlæg:
781/56
Ja som jeg siger til alle mine kammier og hver der nu ellers lige skal have hjælp til computeren i vennekredsen, hvor jeg opdager de køre med 1 partition, anbefaler jeg dem altid at få lavet 2. Af den simple grund går der noget galt med windows og du skal lave en format, så kan du gøre det uden at skade dokumenter, nogle spil, og alt hvad du ellers har på disken.

Da man så kun formattere og reinstallere System partitionen hvor resten af dataen på den/de anden/andre partition/er forbliver uden at tage skade.

Har selv 2x 320gb diske og de der delt op i alt 6 partitioner.