MCE understøtter både analog og DVB-T (Kun DVB-T! Alt andet er emuleret). men ikke på samme tid ☹
Det er lidt en fuser fra M$ side, og de har ikke ligefrem forbedret kompatibiliteten siden MCE 2005... Lidt råddent, for når man skifter imellem analog og DVB-T, så nulstiller den alle ens kanaler og indstillinger.
Med hensyn til analog kvaliteten, så findes der ingen rv kort der bare kommer på højde med et middelmådigt tv... Desværre! Noget af det bedste skulle vist være ATIs gamle theater 500. Som havde noget hardware forbedring og kompensation.
Men som udgangspunkt findes der ingen gode analog tv kort.
Den bedste løsning er helt klart at gå digitalt! Det løser hele problematikken 😉
Jeg har lavet masser af mediecentre med eHome (MCE) og det er også rigtig smart, men det er bare ikke moddent endnu, og sålænge de forbandede tv udbydere ikke gør IPTV tilgængelig som eks. wmv streams til mediecentre, så tror jeg desværre M$ og mange andre er lidt tilbageholdene med at satse fuldt ud på det... For hvis ikke tv indholdet bliver ordentlig tilgængeligt, så kan det hele jo være spildt ☹
pt. bruger jeg selv Cyberlinks PowerCinema, og det understøtter DVB-alle, analog og ikke mindst video-in (helt fraværende i eHome) samtidigt. Og det er ikke nær så tungt. Men har self. ikke de samme medie biblioteks funktioner og andre features som eHome har.