Vista Media Center - TV Tuner problemer.

Software d.  19. januar. 2008, skrevet af E2X
Vist: 1893 gange.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2008 09:02:29
Svar/Indlæg:
4018/217
Som sagt i den gamle tråd har jeg noget kabeltv og signalet er ikke det bedste vil jeg sige. Mit tv kan lige klare at få et godt billede på 80% af mine kanaler med en antenneforstærker sat lige foran tv stikket med 7mm antennekabler hele vejen igennem (7m).

Det der nu er problemet er at tvkortet er meget dårligere til at håndtere det dårlige analoge signal end min tuner i min fladskærm. Er der nogen der har tjek på hvordan man kan ændre det eller hvilke tvkort man skal købe?

Det andet problem jeg har, er at jeg ikke kan få undertekster når jeg ser digitalt tv. Det gør ikke så meget men det er da rat at have det på. Er der nogen der har tjek på hvordan man sætter det på? Har dog hørt at det ikke er alle digitale tvtunere der kan håndtere undertekster.

Det tredje problem er at jeg ikke kan få radioen i kortet til at virke.
Jeg kan indstille frekvens men kan ikke høre nogen lyd overhoved.

Så undre jeg mig også over at Vista nogen gange siger at jeg kun har 768ram (1gb uden grafik) selv om jeg har 2gb (1792 til vista 256 til grafik).

Jeg har googlet i de sidste 1 1/2 time inden jeg spørger jer.

Håber virkelig der er nogen der kan hjælpe.

Media Center:
Bundkort: Biostar TA690G AM2.
Cpu: AMD X2 4400+ (2,3Ghz)
Ram.: Elixir 2*1GB PC6400 (2GB)
Tunerkort: LifeView Not Only TV Hybrid PCI LV3H
Harddisk: Maxter D9 Sata 7200rpm 160gb (midlertidigt)
Drev: Samsung Slim DVD-Brænder
Kabinet: HTPC Hiper Media Center 1S53A Silver
Fjernbetjening: Microsoft Remoto CTRL
Keyboard: Microsoft MCE
Styresystem: Windows Vista Home Premium

Tråden starter ved svar nr #5.
På Forhånd Tak!!!

----------------------------------------\/Gammel tråd\/-----------------------------------------------
Jeg har nu fået samlet et lille mediacenter til stuen med en hybrid tuner(analog & digital),
Men problemet er at den kun vil bruge den digitale tuner men jeg har analog kabeltv.
Er der nogen der ved hvordan jeg kan se de analoge kanaler?
Jeg har hørt at man ikke kan bruge en digital og en analog tuner på samme tid men jeg vil bare bruge den analoge tuner.

Løsning: Jeg instaleret Vista igen og tjekkede hele cden til tvkortet igennem. Jeg fandt inde i en undermappe en mappe med noget vista pack og der var en driver der virkede.
E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2008 11:40:00
Svar/Indlæg:
4018/217
Er der slet ikke nogen der har været ude for det problem?

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2008 15:52:15
Svar/Indlæg:
4018/217
Seriøst er der slet ingen der kan hjælpe?

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2008 16:09:55
Svar/Indlæg:
437/24
du må vel kunne vælge om den skal søge efter digitale eller analog signaler et sted?

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2008 20:33:45
Svar/Indlæg:
4018/217
jeg har instaleret vista igen og har fundet nogle nye drivere til tvkortet og nu spørger den mig hvilken forbindelse jeg har.
Det gjorde den ikke før så håber det virker.
Skriver lige her inde når jeg har fået testet det.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2008 17:28:50
Svar/Indlæg:
4018/217
Så har jeg fået rodet lidt med det i går og det virker nu men jeg syntes at kvaliteten er meget dårlig på den analoge tuner.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 00:30:35
Svar/Indlæg:
4018/217
----------------------------------------------Tråd Opdateret--------------------------------------

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 01:21:54
Svar/Indlæg:
4657/53
Anolog tv på en pc er ikke meget værd. det bliver aldrig godt .

undertekster på dansk digital tv får du heller aldrig med windows media center .

Har du sat en radio antenne i ?

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 11:49:19
Svar/Indlæg:
4018/217
#7 Det har jeg hørt noget om men har set en pc hvor det så meget bedre ud end det ser ud på min.
Kan man få et plugin til at se undertekster i MCE?
Ja jeg har sat radioantenne i så der burde være forbindelse.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 12:32:56
Svar/Indlæg:
4657/53
Kan man få et plugin til at se undertekster i MCE? nope :no:

Ja jeg har sat radioantenne i så der burde være forbindelse. det må være noget lyd driver eller opsætning der halter . du kunne reindstalere lyddriver.

hvis du køre i 800x600 ser det også fornuftig ud med anolog signal

camperman

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 14:19:06
Svar/Indlæg:
437/24
Analog tv på PC står i samme kvalitet som via tvets egen tuner, burde det ihvertfald ellers vil det være en ide at invistere i et nyt kort, Bruger selv Hauppauge HVR-1300 Har ingen problermer med analog.

Har selv 9m kabel mellem modtager boks på loftet og tv, så tjek event om der kunne være noget der forstyrrer modtager forholdene.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 20:04:47
Svar/Indlæg:
4018/217
#9 Jeg vil lige prøve at geninstallere mine drivere til mit tvkort og mit lydkort. Men jeg vil altså ikke køre i 800x600 da jeg har et highdif. lcd tv. Jeg kan heller ikke se hvordan billedet skulle blive bedre hvis man bare ladet tvet lave billedet støre?

#10 Kvaliteten er væsentligt dårligere end på tvet. Men det er sådan noget kabeltv fra en lokal antenneforening og signalet er ikke det bedste. Der er dog ikke noget flimmer på 80% af mine kanaler på tvet efter lidt fin tuning.
Jeg tænker dog på at skifte kablet ud som føre ud til fordelerboksen ude på gange ud med noget 7mm da det der er der i forvejen er 3-4mm tykt.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 21:46:20
Svar/Indlæg:
4018/217
Tænke på om der var en måde hvor på man både kan se digitalt og analogt tv på samme tid?

grumme

Nørd
Tilføjet:
23-11-2008 19:47:34
Svar/Indlæg:
1/0
Hej E2X

Jeg har samme problem med mit LifeView Not Only TV Hybrid PCI LV3H, så jeg håber at du kan uddybe lidt hvordan du løste problemet

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
23-11-2008 20:17:31
Svar/Indlæg:
4120/115
MCE understøtter både analog og DVB-T (Kun DVB-T! Alt andet er emuleret). men ikke på samme tid ☹

Det er lidt en fuser fra M$ side, og de har ikke ligefrem forbedret kompatibiliteten siden MCE 2005... Lidt råddent, for når man skifter imellem analog og DVB-T, så nulstiller den alle ens kanaler og indstillinger.

Med hensyn til analog kvaliteten, så findes der ingen rv kort der bare kommer på højde med et middelmådigt tv... Desværre! Noget af det bedste skulle vist være ATIs gamle theater 500. Som havde noget hardware forbedring og kompensation.

Men som udgangspunkt findes der ingen gode analog tv kort.

Den bedste løsning er helt klart at gå digitalt! Det løser hele problematikken 😉

Jeg har lavet masser af mediecentre med eHome (MCE) og det er også rigtig smart, men det er bare ikke moddent endnu, og sålænge de forbandede tv udbydere ikke gør IPTV tilgængelig som eks. wmv streams til mediecentre, så tror jeg desværre M$ og mange andre er lidt tilbageholdene med at satse fuldt ud på det... For hvis ikke tv indholdet bliver ordentlig tilgængeligt, så kan det hele jo være spildt ☹

pt. bruger jeg selv Cyberlinks PowerCinema, og det understøtter DVB-alle, analog og ikke mindst video-in (helt fraværende i eHome) samtidigt. Og det er ikke nær så tungt. Men har self. ikke de samme medie biblioteks funktioner og andre features som eHome har.