HDMI tilslutning

Media Center d.  20. januar. 2008, skrevet af agerleyster
Vist: 426 gange.

agerleyster

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 10:28:13
Svar/Indlæg:
4/1
Hej Alle

Jeg er ikke så meget inde i HDMI og derfor følgende spørgsmål.
Jeg er ved at bygge en multimedie pc, som skal stå i et rum, hvor den skal tilsluttets en forstærker og der skal så trækkes et HDMI kabel ind i næste værelse hvor der står en fladskærm. Jeg har bestilt et MSI 690G motherboard hvor både lyd og billede går gennem HDMI tilslutningen, men er kommet i tvivl om hvordan jeg får tilsluttet min forstærker ??

Kan man få et Y-stik til HDMI eller kan jeg tilslutte forstærkeren via de analogeindgange og så båse få lyde gennem tv og forstærker samtidig.

Håber der er nogen der er nogen der kan hjælpe.

MVH Michael
BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2008 11:43:58
Svar/Indlæg:
1186/81
hvis din forstærker har hdmi kan du jo bare køre computeren ind i en af forstærkerens hdmi IN og så fjernsynet ind i en af forstærkerens hdmi out.

agerleyster

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 11:54:26
Svar/Indlæg:
4/1
Tak for svaret. I HDMI er der både lyd og billede. Går billedsignalet så bare gennem forstærkeren ?? Også selv om den er slukket ?

Mvh Michael

sjoestedt

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 11:54:26
Svar/Indlæg:
504/116
Lyder ikke til at du har en reciever med HDMI out.

Hvad med at bruge en anden lyd udgang til forstærkeren? Er der ikke en SPDIF out connector?

agerleyster

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 11:56:46
Svar/Indlæg:
4/1
Jo der er flere udgange til lyd, men er i tvivl om bundkortet sender lyd ud af flere udgange samtidigt.
Det bundkort jeg har i min "arbejdspc" et ab9pro sender kun lyd ud enten via analog eller digital udgang.

mvh Michael

sjoestedt

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 11:58:02
Svar/Indlæg:
504/116
#4 Men har din "forstærker" HDMI ind/ud?

agerleyster

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 12:01:41
Svar/Indlæg:
4/1
Det er dette bundkort jeg har købt.

http://www.edbpriser.dk/Produc...

#5 Har ikke købt forstærkeren endnu, men kan købe en med HDMI ind/ud ved bare ikke om billedsignalet kommer med igennem. Det kan godt være mit spørgsmål er lidt dumt, men har ikke rigtigt fortået hvordan HDMI fungerer. Med gammeldags analogo forbindelser kunne man altid få det til at fungere 🙂

mvh Michael

sjoestedt

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 12:15:01
Svar/Indlæg:
504/116
"6 best ville nok være at køre HDMI til Receiver og HDMI videre til TV som "1 siger.

Men er det kræver vist at Recieveren kører for at se noget. Men med Receiver kan du ofte koble flere kilder til for at bruge tvet f.eks. til xbox,playstation etc. afhængig af model.

agerleyster

Overclocker
Tilføjet:
20-01-2008 13:00:12
Svar/Indlæg:
4/1

Ja for recieveren skal vel afkode signalet for at kunne sende det videre.
Okey jeg går igang med at lede efter en reciever med HDMI ind og udgange.

Nogen forslag ?

Ellers mange tak for hjælpen.

mvh Michael

BeoWulf_Beo

Superbruger
Tilføjet:
20-01-2008 15:42:31
Svar/Indlæg:
1186/81
Surround med hdmi.

http://www.hifiklubben.dk/prod...

1708 er også en fin reciver.

det afhænger jo en del af hvor meget du vil offre på reciveren.

EDIT::

AVR-1508 har to HDMI-indgange og HDMI-switching, så du kan sende billede og lyd fra f.eks. dvd-afspiller og HD-spilkonsol (PlayStation 3, Xbox 360 Elite) direkte til dit flad-tv via ét enkelt kabel. Vær opmærksom på, at der er tale om en ren video-switching funktion, så du skal derfor supplere med et digitalt coaxial-kabel for at få fuld surroundlyd på anlægget.

Du skal åbenbart også have et coaxial kabel for at få lyden med, men hvis du har hdmi indbygget i bundkortet burde det også sende lyd med. så ved ikke om du bare kan sætte coaxial kabel i reciveren fra bundkortet og så stadig få lyden med.. 😕

er ikke så forfærdelig "in" i hifi, men gangteret en anden her på sitet der kan svare på 🙂