Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 09:16:40
Svar/Indlæg:
731/190
Hej alle.
Jeg har en Gigabyte DS-4 P35 Bundkort med Q6600 CPU og 2 X 1 GB Corsair PC6400 samt et Asus 8800GTS 640MB.
Jeg oplever ofte at jeg får blue screen of death uden nogen forklarende fejl, nogle gange er det IRQ, andre gange fejl i enkelte filer. Det tyder meget på et hardware problem, da jeg har:
Geninstalleret Windows (Vista) SP1 RC1 (og nej det er ikke vista der er noget lort)
Opdateret BIOS til F9 (nyeste)
Tjekket volt, mine RAM fik for lidt i starten, de får nu 2,1 volt.
Temp på CPU ligger på ca 35 grader. GFX 70.
Det sker oftest når man lukker et spil, film eller andet. Nogle af gangene har jeg oplevet at min PC efter et crash tænder (skærm kortet starter ikke) så står den med blæserne på fuld knald i et par sekunder og så genstarter igen, dette gør den et par gange indtil den starter normalt op. Dette kunne da godt tyde på noget var for varmt, right?
Jeg har vandkøling på CPU, begge harddiske er vandkølet i en boks, bundkort er passivt kølet fra standard. Jeg tænkte på om det hele skyldes at der ikke er noget aktivt køling hen over bundkortet? da jeg IKKE har nogle kabinet blæsere, men kabinettet står altid åbent, dog i et nogenlunde varmt rum.
Kan i hjælpe??? 😕