"Grafikkortet modtager ikke nok strøm"

Grafikkort d.  21. januar. 2008, skrevet af SnottyDongle
Vist: 605 gange.

SnottyDongle

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 15:23:20
Svar/Indlæg:
84/20
Hey alle sammen..

Jeg har lige fået samlet mit nye system, men efter grafikkort driveren var installeret kom den op med en fejl hver gang jeg tænder computeren.

"Nvidia system sentinel rapporterer at det Nvidia-baserede grafikkort ikke modtager nok strøm - Grafikprocessoren har nedsat ydeevnen til et niveau, der sikrer fortsat sikker drift, for at beskytte hardwaren mod eventuelle skader, og så der ikke sker systemnedbrud." skriver den. Men har lidt svært ved at tro at det ikke får nok strøm.

Systemet består af en Q6600 CPU, 8800GT GFX, Asus P5K pro mobo, 2GB ram og 2 harddiske. Og min nye Corsairs 550Watt strømforsygning skulle efter min mening være mere end rigeligt til det system.

Jeg har selvfølgelig tilsluttet det ekstra strømstik til grafikkortet og har prøvet med det almindelige PCI-e stik fra strømforsygningen og omformeren der fulgte med grafikkortet.

Software og biosmålinger viser at volt'en ligger som den skal på de forskellige linier.
3,30v
5,11v
12,04v

Så kan ikk rigtig forstå hvorfor den brokker sig..

nogle gode ideer?
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 15:26:11
Svar/Indlæg:
5421/53
Jeg har ingen ide :S - Er din windows helt opdateret? samt drivere :o?

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 15:34:21
Svar/Indlæg:
1643/172
Det kommer som sagt ikke an på hvor mange watt din PSU kan give, men hvor mange amp den kan give på 12v. Skod PSU'er har det med at ikke give nok AMP på 12v som et GFX kort køre på nu om dage. Prøv at sørge for at det 12v stik der går ind i GFX kortet ikke bliver delt med noget andet. For så snart det bliver delt bliver AMP'ene på 12v også halveret osv. Så hold HDD og resten af maskinen seperrate fra det stik der går fra PSU ned i GFX kort og bruge altid den korteste vej fra GFX til PSU. Ik så der du har sat den til på et kabel hvor det sidste stik er sat i GFX kort. For de stik der kommer først på samme kabel har korterter vej til PSU.

Og en sidste ting. Vis der ikke er nok airflow i kabinettet så varmen stiger op til PSU. Så falder ydelsen også på PSU. For når en PSU går over 50 grader falder deres Watt output også i takt med at varmen stiger osv. Det kan også måske være en grund til at der ikke er nok strøm til GFX.

Med mindre det er selve strømstikket der er defekt, som kan ske i nogle ekstrem tilfælde. Har prøvet det en gang hvor stikker i GFX kortet var defekt og ved at bruge et andet stoppede Nvdiia driveren med at gå amok.

SnottyDongle

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 17:06:54
Svar/Indlæg:
84/20
Windows og grafikkort driver er helt up to date. Chipset drivere er dem der fulgte med. har aldrig haft intel chipset før så kunne ikke lige finde ud af hvor man fandt nye drivere til det.. nogle der har et link?

Det er lige meget hvodan man sætter 12v stikkene sammen, problemet er der stadig. Men jeg skulle da os mene at 41A på 12v linien var nok.

jeg har også opdaget et andet problem. grafikkortet kommer med en lidt skræmmende væsende hyletone som ændrer sig alt efter hvad der bliver vist på skærmen. men den er der kun når man er inde i spil. Så er det grafikkortet der har en defekt eller kommer hyketonen måske af det førnævnte problem med manglende strøm?

187man

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 17:52:55
Svar/Indlæg:
3340/386
Ifg. laver Leadtek ik GF 6800 GS mere. Det bli'r det samme med min snart 😉

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 18:14:24
Svar/Indlæg:
5421/53
#4 😐 😐 😐

#3 Det gør mit også 😲 😛 Det er temmelig wierd, den gør præcis det samme som dit, forskellige lyde ved forskellige billeder :D - Det er nærmest en hel melodi når man starter crysis 🤣 🤣

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 19:35:55
Svar/Indlæg:
3321/21
Min GTX gjorde det samme, det var defekt og røg til rma.
Test det i en anden com, så kan du hurtigt finde ud af om det er kortet eller noget andet.