P5N32-E SLi Plus + Q6600 Problem?

Overclocking d.  21. januar. 2008, skrevet af Nef
Vist: 508 gange.

Nef

Overclocker
Tilføjet:
21-01-2008 23:38:13
Svar/Indlæg:
11/2
Hejsa...

Nu har jeg været snart alle spørgsmål og opslag igennem båede her på siden, men også mange andre steder... men finder ikke noget der hjælper mig...

Jeg har på fornemmelsen at "man" er ved at være træt af spørgsmål omkring problemer med Overclocking af Q6600, men her kommer der altså et par stykker mere... ( håbe i overlever ) ;)

Jeg har som sagt en Q6600 som jeg godt vil ha op på 3 Ghz ( gerne mere )
MEN hvis jeg følger div. råd mht at disable for speedstep og hvad der nu ellers står, og sætter FSB på CPU og ram til at være 1:1 - PCI-e er stillet til 100 MHz på alle kanaler ( 3 stk ) - og så sætter FSB til 333Mhz ( eller 1333 ) som der så står i ASUS' Bios ved mig - og ram til 667 Mhz ( altså 1:1 ) så kan jeg være heldig at boote op, efter genstart...

Min Pc starter så glædelig vista op uden noget vrøvl, endelig er det tid til at hæve vCore ( igår måtte jeg ha den op på næsten 1,5v ved 3ghz ) for at ha et stabilt system... men så kørte det også... Her testede jeg med OCCT stress test i nogle timer ( uden problemer ) herefter fik Crysis en tur med alt på max i nogle timer - stadig ingen problemer... så blev klokken mange og jeg slukkede min computer for at gå i seng...
Her til morgen ville jeg så lige tjekke min Netbank, men Computeren nægtede at starte op... :S - den når lige at vise billedet, hvor den viser hvor mange ram jeg har, og hvad for en CPU jeg har, og så fryser den... - her skal jeg så genstarte ca. 15 gange før jeg når til hvor Vista's Loadscreen kommer... - men så fryser den igen, og er stortset umulig at få igang...

Hvad sker der her?

Jeg har så prøvet at sætte volt på Ram til 1,9 ( de stod på 1,8 ) ved auto ( målt i bios ) - men ingen ting hjalp...

Nu prøvede jeg så at hæve NB Volt lidt...den lå på 1,32 ved auto så satte den op på 1,35 - ingen ting hjalp... - her fandt jeg så ud af at hvis jeg går meget højere op ( tror 1,4v er max ) - så Kommer der slet ikke noget billede på skærmen, - og her er Clear Cmos altså nødvendig for at få liv i maskinen igen!

For at gøre en laaaang historie kort, så er det som om at min pc ikke fatter noget ved "kold start" men når den så er kommet lidt op i temp, så virker den... - Helt uden noget!

Jeg har som sagt kigge mange posts igennem her på siden, og fulgt mange råd, men stadig uden held... - til sidst kan jeg så lige sige at jeg har fulgt denne guide til punkt og prikke - men uden held:

http://forums.hexus.net/hexus-...

jeg har en idé om at ASUS har store problemer med Q6600 - for det er sjovt nok næsten kun folk med ASUS bundkort der har problemer, men der er jo også nogle hvor det bare virker...

HELP ME GUYS! IM FRUSTRATED! :)

På Forhånd Tak!

MVH Henrik
Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2008 23:55:18
Svar/Indlæg:
2356/28
Nu er det en plus udgave og altså et 650i chipset... De er altså ikke lige lavet til quads... På asus side står der godt nok der er support for quad, men det er altså røv og nøgler værd.

Nu kender jeg ikke Plus modellen men kender til problemerne på Striker/P5N32-E Sli da jeg selv har haft striker! Det gjorde nøjagtig som dit kort, kunne simpelthen ikke blive stabil uanset vcore osv. Dette er pga asus har valgt ikke at lave nye revisioner af deres kort som f.eks eVGA gjorde så de kan køre med quads! Du får så en masse FSB huller... Som regel ved 333 og ved 400 kan du nok slet ikke få liv i den?

Det eneste der er ændret på den nye revision er GTLRef 1 Volt! Dette kan man på nogle boards godt selv lave om... Jeg lavede det på mit striker og det virkede! På Plus modellen ved jeg ikke... Der skal du selv søge efter det. De andre kan du se her:

http://www.vr-zone.com/article...

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 03:19:30
Svar/Indlæg:
978/160
Min kammerats nVidia 650 chipset duer bare IKKE med hans Quad.
Køb et Intel P35 eller X38 kort og sælg det andet du har der.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 09:27:09
Svar/Indlæg:
2356/28
Hvis det er med singlekort, så helt klart noget P35 chipset... Er du til Ati CF så et X38 board... Nvidia Sli så er det eneste rigtige idag XfX 780i eller eVGA 780i NF78-A1

Nef

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2008 12:23:07
Svar/Indlæg:
11/2
1000 tak for hurtig response!
- Jeg tænkte såmen også nok at ASUS havde et problem med Quad Cores eftersom de fleste båede her på siden, men også på mange andre forums, skriver at de har problemer med denne type CPU og sjovt nok også ved ASUS Bundkort...

Jeg har selv kigget lidt på "EVGA nForce 780i SLI 775 A1"

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Det virker som et godt kort, men jeg ved det ikke helt, hvad mener i?
- Det gør jeg heller ikke noget jeg så får mulighed for at komme op på 3xSLi ;) hehe
( for jeg kører 2xSli nu med 2stk 8800 GT fra Inno3D )

MVH Henrik

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 12:31:09
Svar/Indlæg:
2356/28

http://www.xtremesystems.org/f...

Venter selv på det board kommer hjem

Nef

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2008 15:55:48
Svar/Indlæg:
11/2

Det ser jo ikke så skidt ud endda!
- Tror da det er det jeg skal ud at investere i hehe...

Jeg siger tak for hjælpen! - jeg skrotter ASUS når jeg får løn :)

Forresten så kan jeg sige, at der MÅvære FSB huller i STOR stil på P5N32-E SLi Plus for jeg kan køre 2,8 Ghz ved alt på auto ude problemer - går jeg derimod op på 2,9 så virker det ikke, men går jeg op på 3 ghz så virker det igen... men derover vil det bare ikke mere... alt jeg gør = frys eller Blackout...

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2008 20:33:47
Svar/Indlæg:
2357/72
Har brugt bios 901 ....jeg kunne gennemføre en 3dm06 på 3,4 Ghz men maskinen blev ustabil. Jeg oplevede osse en mass FSB "huller"...kunne faktisk ikke få den stabil over 2.7Ghz. Så gik jeg tilbage til bios 801 og kører 3,0Ghz med ALT på auto (100% stabil). 🙂
Mine ram kører på 1066mhz cl5...så måske er det der problemet ligger?