TDC æder sig ind på fibernettet

Litteratur d.  22. januar. 2008, skrevet af System
Vist: 1869 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
22-01-2008 11:00:46
Svar/Indlæg:
0/11005
TDC udbygger det næste år sit fibernet med nye elektronikstationer, der gør det traditionelle kobberbredbånd konkurrencedygtigt med elselskabernes højhastighedsfiber.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 11:08:08
Svar/Indlæg:
4018/217
Troede ikke at man brugte fiberforbindelser for 30 år siden, det lyder lidt vildt.
Nu er det tdc vi snakker om og så leder det mig hen på hvad prisen mon bliver?
Tror at den kommer til at ligge i den høje ende.


illuzioN
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2008 11:12:31
Svar/Indlæg:
264/40
Hvad skal man dog med en 50/1 eller 50/128 forbindelse 🤣 Men hvis der er tale om synkron glæder jeg mig da til det :D


Stepa
 
Overclocker
Tilføjet:
22-01-2008 11:24:27
Svar/Indlæg:
394/36
#2 jaa en 50/128 forbindelse kan jeg sagtens undvære for min 4.2 / 1 forbindelse.. 🤣


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 11:47:15
Svar/Indlæg:
2356/28
TDC æder sig ned i lommerne på det danske folk med deres latterlige telefon monopol lort. De skal bare punge ud og selv ud og lægge noget fibernet helt ud til slutbrugeren istedet for at blive ved med at malke markedet.

Et reelt alternativ til fiber?... NEJ! Langt fra!


Xtream_metro
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 11:53:43
Svar/Indlæg:
252/18
#3 lige bortset fra du næste ikke kan spille med sådan en forbindelse da man tit bruge meget upload ..

men jo hvis du kune downloader eller noget i den still. så kan jeg set hvad du mener .


nice hvis man kunne få sådan en 50/50 mbit for en flad 500man.

(kommer nok til at koste mere, men aligevel. 😀 )


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 11:55:47
Svar/Indlæg:
1347/11
#2 læs dog hvad der står : "I disse stationer, der ofte ligner omfordelerskabe, bliver fiberforbindelserne lavet om til VDSL2-standarden, der kører på kobberforbindelser og samtidig kan håndtere samme hastighed på både download og upload. Dermed bliver kobberkablernes længde stadigt kortere - og kapaciteten bliver større."

Det er jo kun positivt at TDC springer på fiber, men ja som #4 skriver så skal fiber helt ud til slutbrugeren.

Jeg kan kun anbefale fiber, det virker simpelthen godt.


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 12:22:48
Svar/Indlæg:
512/68
ja, men hvornår fan*** kommer der noget ordentligt bredbånd til os stakler som ikke lige bor tæt ved de store byer!
Jeg er en af de stakler som kan få MAX 3.5mbit da jeg bor for langt for centralen.
Måske man for engang skyld skulle lancere det nye ude fra byerne da der i forvejen er masser af hurtige forbindelser af få i byerne. 20/2mbit er jo nok for de fleste.


Satai
 
Overclocker
Tilføjet:
22-01-2008 15:49:23
Svar/Indlæg:
700/28
NYHED
12 Mb FLEX kr. 349/md.
Vælg mellem forskellige up- og downloadmuligheder:
10/2, 8/4, 6/6, 4/8 eller 2/10 Mbit/s

 1/1 Mbit/s kr. 199/md.
 10/10 Mbit/s kr. 549/md.
 20/20 Mbit/s kr. 699/md.
 50/50 Mbit/s kr. 1499/md.


Det er prisen på EnergiMidt's bud på fiber.
Har prøvet en 10/10 hos en ven der rykker så groft fra det vi har idag med TDC.


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 15:59:59
Svar/Indlæg:
7263/260
Tror sku jeg hopper på en 50/50.


JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2008 16:07:33
Svar/Indlæg:
452/80
Og i skal bare se. Når TDC rigtig begynder at sende højhastigheds forbindelser afsted vil priserne fra energiselsskaberne rasle ned.

#7

Jeg kunne ikke være mere enig. På mirakuløs vis har vi fået 8mbit hvor jeg bor (dog kan jeg ikke presse den over 7 lige meget hvad jeg gør 😛) men stadigvæk med en max upload på 512kbit, så det er lidt hip som hap. Jeg er lidt kommet til det punkt hvor jeg ikke bliver begejstret over at man nu kan levere 50 eller 100mbit. Fantastisk, men hvad med at sende det ud i hele landet i stedet for at vælge nogle punkter og satse på at det holder. Det selsskab der først skyder nogle penge ind og for det ledningsarbejde udført vinder mit hjerte. For ja, vi har fået lovning på alt muligt vildt og voldsomt, men først om 5år. Så er det ligesom ikke så interresant mere.. I sær ikke hvis TDC kan diske op med noget næste lige så hurtigt om et år. 😳


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 16:41:06
Svar/Indlæg:
459/45
#8
Hah, dyr fiber mann! :D
Jeg ska kun af med 300 for en 10/10 forbindelse ved Profiber 😛

Fiber FTW, går aldrig tilbage til det der kobber pjat igen XD

EDIT: eftersom jeg bor ret tæt på centralen fik jeg mit net presset op på 14/17 her den anden dag! You gotta love fiber 😉


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 18:40:43
Svar/Indlæg:
1347/11
Jeg er nu også ganske godt tilfreds med mit fiber hos DONG/DB-net, har 25/25 men det kører mere i retning af 32/32 🙂

Det er ikke så meget hastigheden, mere den kort responstid og muligheden for at køre med mange vinduer ad gangen der er yderst tilfredsstillende.


#13
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 19:03:55
Svar/Indlæg:
4156/111
449kr / mdr. ville jeg sgu gerne slippe for 25/25 hvis fibernet ellers var en mulighed herude :'-(

Og som jeg har sagt før så er det PISSE provokerende at hovedlinjen mellem Præstø og Næstved ligger 20m fra mit værelse 😩 her snakker vi altså en forbindelse på mange mange gigabit op/ned :'-(


MadsH
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 19:55:51
Svar/Indlæg:
1915/57
#11 i forhold til at du har fiber har det ikke så meget at gøre med hvor tæt du er på centralen, da fiberen kan leverer LANGT højerer hastigheder langt væk fra centralen. Også set i forhold til at profiber også udbyder 20/20.Så det er mere selskabet der ikke har lagt en eller anden stram begrænsning på hastigheden.Og det er jo bare herligt 🙂 P.S. Giver for øvrigt selv UNDER 300 for 10/10.Helt nøjagtig 280 😛


#15
phg
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 22:27:54
Svar/Indlæg:
1399/43
#12 med hensyn til responstid tror jeg ikke der er den store forskel på en 8 mbit forbindelse og din forbindelse det er ihverfald milisekunder vi taler om så.

ed hensyn til dine mange åbne vinduer kan det da kun være hvor mange downloads du kan sætte igang,for hvor mange faneblade/internet sider du kan åbne har da intet med forbindelsen at gøre, det er da din pc'kræfter der bestemmer det.


#16
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2008 22:34:06
Svar/Indlæg:
4018/217
Fiber er max nice.
Man kan spille online med 3ms ping og man kan bare hente der ud af med 6mb/s og det er vildt nice.
Men håber bare at der er flere i dette land der for mulighed for at opleve det samme for en ok pris så jeg syntes det er godt at tdc kommer med det her hvis prisen kommer i bund.

Jeg er faktisk rigtig træt af at Danmark statistisk ligger sammen med Mexico og Tyrkiet når man snakker om gennemsnit hastighed på de danske internetforbindelser.

Men jeg undre mig stadig over at der står noget med der blev brugt fiber forbindelser for 30år siden???


BlackCap
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2008 00:28:33
Svar/Indlæg:
15/3
Fuck det sucks at bo ca 2600m fra centralen....
Har mere end en gang prøvet at uppe min 8Mbit/512, men AK...
og fiber.. hmmm hvad er det når man bor i Århus S...

HUlk og snøft


yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2008 00:46:01
Svar/Indlæg:
1347/11
#15 det har meget med responstiden at gøre, lys er hurtigere end lyd, mange gange endda, selvfølgelig har pc'ens hastighed da også noget at sige.
Jeg har 4 pc'er i hustanden, og her kan man som eksempel sidde og streame video fra youtube på en gang uden tab, downloade lidt ved siden af samt spille et par spil, uden at du mærker noget lag. Det er da ganske enkelt imponerende, jeg kom ikke engang bare tæt på det med min ADSL.
Ydermere så kan man ringe, se satelitTV på 4 fjernsyn samtidigt og alt dette foregår gennem en lille box.


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2008 01:10:13
Svar/Indlæg:
2356/28
#18

Hedder en DKT boks og indeholder ikke andet end en mediekonverter... Altså laver lys om til kobber så du kan bruge det derhjemme.

Det er nemlig der hvor de andre må trække sig.. For en 25/25 er ikke noget at snakke om på fiber... Hver TV (Hvis man har bredbåndsTV) tager op mod de 25 Mbit for hver settop boks... Så et lille hjem med 2 store børn med hver deres boks, én stk i stuen og en fælles Internet linje på 25mbit.. Tja så kører du 100Mbit samlet. De fleste opkoblinger der bliver lavet idag bliver leveret med en DKT boks med gigamodul!

Fordelen ved fiberbaseret bredbåndsTV... F.eks Profiber er at de vil streame ud ukomprimeret! Derfor den høje båndbredde.. Det er der ingen andre udbydere der kan gøre. Så kan TDC og Telia Stofa osv hoppe og danse alt hvad de vil... De kommer til at sende i Mpeg4 som er lig med forringet billedkvalitet for de kan simpelthen ikke levere bedre på det eksisterende net 😉


yaryar
 
Overclocker
Tilføjet:
23-01-2008 13:19:57
Svar/Indlæg:
174/16
ja nu hvor TDC er bragt på banen kan jeg altså ikke dy mig!

hvis nogen af jer har oplevet at jeres net har været meget langsomt for ikke at sige non - eksistent og i er på tdc så kan i takke dem for det!

ser i TDC salgs afdeling sad inden december måned 2007 og snakkede om hvad der kunne gøres for at beholde deres kunder nu hvor fibernettet fra elselskaberne æder deres kunder og deres "geniale" plan var at alle skulle ha det de kaldte et juleboost!
det bestod i at alle deres kunder der havde minimum 2Mbit forbindelse skulle sparkes op til en 20Mbit hvis det var muligt! ellers hed den ned efter 10 og 8 Mbit!
de fandt ud af hvad hver kunne trække inde på deres egne centraler, men nu er det jo ikke lige frem det bedste sted at måle hvilken mængde de reelt kunne presse igennem deres ledninger, men det er jo TDC og de ved bedst!
men vi kunder ved jo lisom hvad der sker i vores ende af kablet...
det skal lige tilføjes at jeg kun viste besked fordi en af TDC`s egne folk havde fortalt mig at jeg aldrig skulle opgradere til mere end 4 Mbit for vores ledningsnet kunne ikke klare mere!
så da boostet trådte i kraft uden vi forbrugere var informeret blev nettet langsommere end da vi havde 54K modem!
derfor kun en mulighed fat i TDC support og da jeg har forsikring på at mit net altid bare køre ja så måtte de jo igang med at undersøge hvad der var galt og efter 1 times snak med supportere kom det frem at de havde boostet hastighedden til 8 Mbit trods deres teknikker havde fortalt mig at det kunne ledningsnettet ikke klare her!
jeg forsøgte herefter at få en snak med den ansvarlige men efter at få beskeden om at det kunne jeg ikke vide noget om og han derefter smed røret på kontaktede jeg BT og kort tid efter blev jeg ringet op af Niels Bo Lauersen som er øverste mand på internet afdelingen hos TDC og han forsikrede mig at de nok skulle rette hastighedden tilbage til 4Mbit og ganske rigtigt der gik en lille ½ time så kørete alt igen som det skulle, men de efterfølgende tre dage skete det hver aften at de boostede forbindelsen og enden på det blev at vi som kompensation kun skal betale for en 2Mbit frem til 31/3-08

så til alle dem der nu sidder og siger se bare TDC kan jo godt være med det skriver de jo nu!
tag det med mere end 10 kilo salt for deres ledninger kan ikke klare det jo måske.


Yilar
 
Overclocker
Tilføjet:
24-01-2008 17:21:10
Svar/Indlæg:
57/1
#5 Vås... Spil kan sagtens køre med kun 128kbit, man uploader sku ikke skid med mindre man hoster selve spillet som andre folk joiner, spil er client-server ikke p2p...

Det kan godt være man oplever en smule bedre ping med højere upload, men at sige man ikke kan spille med 128kbit er det rene vås!


Søndergård
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 17:37:58
Svar/Indlæg:
333/30
Ja de energimidt priser er ret høje, men skal så siges, at jeg har Flexløsningen og valgte 8/4 mbit, men reel har jeg nærmere 35/5mbit. Kan fra de rette servere hente med knap 4mb/s.