Dem melder om en manglende "smwdm.sys" fil... og det har ikke hjulpet at downloade den nye (eller en ældre driver) som i måske ved så har jeg et Asus Maximus Formula...
Er der ikke nogen som kan hjælpe mig med den fil? 😕 ☹ jeg har 2 billeder i min profil af hvad der mangler. filen ligger hverken på asus' hjemmeside eller på min driver cd. jeg har fundet frem til at det ikke kun er mig i denne verden som har fået dette problem. hvad kan jeg gøre?
Det er fordi dit lydkort sidder på en speciel PCI-Express port på dit bundkort, der kun kan bruges til SoundMax lydkortet. Edit: Jeg tror det er den port kortet skal sidde i der skal aktiveres, så lydkortet kan starte og driveren installeres.
I min bios ligger menuen under "Advanced" - "Onboard Device Configuration" - HD Audio [AUTO] - du kan vælge mellem Auto og Disabled, så den skal sættes til Auto.
Husk at "Save and exit" når du har indstillet det.
den stod på enablet... men virker stadig ikke... den melder om "This device is working properly." det er det bedste jeg har fået ud afden... men nu er der en driver
Afinstaller driveren, fjern soundmax driveren med drivercleaner (XP only), genstart windows og installer driveren. "Cancel" autoinstallation i XP og kør installeren.