#11: Det er hvad de tests siger, jeg har selv nogle programmer hvor eet 512mb kort sveder pga tekstur mængden, her hjalp SLI gevaldigt - ikke direkte 1GB men giver 2x buffer hukommelse.
Det med der endnu ikke er spil der drager nytte af 1GB ram, måske skal de ikke bruge 1GB, men de kan bruge over 600mb... og hvor er de spil ? tja det er jo fordi folk ikke spiller de spil der kræver en del = flysimulationer med world maps etc i ekstrem tekstur kompression. Selv Falcon 4.0 fra 1998 kan jeg få til at bruge over 550mb ram hvis jeg vil 😉
Jeg ser kun test'ne som vejledende og ikke definitive.
Men hvis folk ikke spiller flysims mv, men FPS shooters etc hvor arealet er begrænset til det der aktuelt foregår på skærmen ja så er 512mb fint.
Hvem ved hvad situationen bliver i det kommende år med DX10 og rammængde.
BTW prisen på Gainward 1GB er ca 2100 og for 1GB GS modellen ca 2399.
#12:, nej det har jeg heller ikke sagt, det giver bare tilgængelighed for dobbelt frame buffer hukommelse samt tekstur sharing, dvs arbejdet deles over de to kort.