Jeg har anskaffet mig et Gigabyte 8800GT, og det kan storset ikke oc!
Rammen knækker sig på de 999 mhz, og kernen knækker sig allerede ved 702 mhz. Den er stabil på 660/1836/972. Jeg har prøvet at sætte shaderen ned, men uden held.
Det er et normalt OC det der. At sige det ikke kan OC er da noget pjat?!
Det er 100mhz på core og 200mhz på ram med en elendig køler.
Du kommer ikke længere før du skifter køleren på kortet. Så vil du kunne ramme måske 740mhz på kortet uden mods, RAM kommer ikke rigtigt længere uanset hvad.
problemet er bare at der mentalt kan være en enorm kløft. Og hvis tonen er for hård skal jeg nok køre dig til psykolog om 3 uger, så du kan få noget chok behandling
Hvad er gunden til at du bliver ved med at fylde min tråd med lort? Kan du ikke venligst bare lade være med at skrive i den, hvis du ikke har noget fornuftigt at sige!?
Rammene på 8800GT skal du ikke regne med går meget over de 1000mhz, heller ikke med Vmod... Ikke at det betyder noget som helst. Til gengæld skulle din core og shader gerne kunne finde vej op over de 800/2000.
Download ikke en eller anden bios.... Brug din egen! Hvilken version er det? og hvilken producent har lavet dit kort?
Bios version står nogle gange på kortet. F.eks 60.13.00.25
#14 please drop nu de urealistiske overclocks på 8800GT.. man kommer _IKKE_ over 800Mhz på kernen uden et vmod!! Det er muligt at det kan lade sig gøre med masser af spænding, men IKKE på et std. kort og IKKE med 1.1V bios.
Rammene på 8800GT skal du ikke regne med går meget over de 1000mhz, heller ikke med Vmod... Ikke at det betyder noget som helst. Til gengæld skulle din core og shader gerne kunne finde vej op over de 800/2000.
Du kommer ikke derop uden Vmod, nej... Derfor står der også skrevet Vmod! Så bare luk! Kunne måske godt være skrevet anderledes 😐
AMD hvad sker der for dig, jeg har aldrig set dig svinge rundt med sådan omgangstone !. Det kan godt være hans eksemplar ikke er OC venligt, men det er altså ikke en en ret smart måde at lægge det ud på.
#0: Desværre er intet hardware 100% ens og intet opfører sig 100% ens, så du har nok været "uheldig" med et kort der ikke er en super OC'er, but nevertheless så vil jeg mene at det OC du har opnået er ret så acceptabelt for 8800GT kortet. Som nævnt hvis du vil højere er vmod nok sagen. Ellers vil jeg sige kør ved den hastighed du har opnået stabilt og be happy 🙂
Ej, jeg har snakket lidt med Webnik, ang. et v-mod, på kortet, der sidder jo som sagt en AMD AM2 box køler på, og mine maks temp's med den på er 50-55 grader maks.!
Det ville mildest talt ikke overraske mig, hvis indlæg med en omgangstone svarende til dennes ville frastøde potientielle overclockers, som har til sinde at komme her for at dele viden med os andre. Hvorfor skulle nogen som helst folk investere tid på at drive denne hjemmeside, når visse brugere sænker niveauet så lavt?