Ny HP bærbar, formatering inden brug?

Diverse d.  24. januar. 2008, skrevet af Nikos
Vist: 202 gange.

Nikos

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2008 09:25:10
Svar/Indlæg:
0/1
Har netop investeret i en HP DV9575 bærbar. Når jeg starter den op første gang, går den automatisk igang med at installere HP's egen Vista Home Premium med en masse ekstra HP-geil, hvilke jeg umiddelbart helst ikke vil have på, da jeg har en idé om at det bare er ekstra unødvendig belastning for den.

Er det en god idé at installere en "frisk" version af Vista uden HP's tilføjelser, eller vinder jeg ingen væsentlig (alt er relativt, men kan sige jeg ikke belaster den vanvittgt hverken på grafikken eller CPU'en) overskud på pc'en ved at aflaste den for alt dette med en "frisk" original Windows Vista Premium Version?

På forhånd tak!

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2008 10:33:57
Svar/Indlæg:
394/36
#0 Du vil vinde lidt performance , men det kommer jo så vidt an på hvilke programmer den vil installere .. Kan du nævn nogle af dem, jeg kender ikke vista pakkerne så godt.. 😉

steen

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 12:08:30
Svar/Indlæg:
2870/65
Ikke kun får en smule perfomace ud af dt, men du sparer også en del plads.

- Nu er HP heller ikke kendt for at ligefrem spare på den plads de bruger.

For det ikke skal være løgn, har IBM samme problem med at de læsser en bunke udnødigt skidt på maskinen. Havde de røvere såspurgt om man vil have alt l...på maskinen.

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 12:11:49
Svar/Indlæg:
6181/270
nej det ville jeg absolut ikke gøre da HP ikke ligger medier med, hverken vista eller driverne til maskinen.
det hele ligger på en partition på bærebarens harddisk