Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 12:53:49
Svar/Indlæg:
1015/47
k, jeg går snart amok. Min søsters harddisk døde i for nogen tid siden i hendes bærbare computer, og nu har jeg fået fat i en ny.
Problemet er så at få installeret WinXP på dåsen. :'-(
Når jeg starter op, kommer der denne fejlmeddelelse: NTLDR is missing, bla. bla. Jeg forsøger så at boote op fra to forskellige ORIGINALE WinXP CD'er, men den gidder ikke at boote fra nogen af dem. Det er noget pEs. Den skriver bare:
Boot CD-ROM type: CD-ROM/Non-Emulation Booting
CDBOOT: Coundn't find NTLDR.
Jeg laver så en boot CD med Nero, booter fra den, og nu sidder jeg og roder i DOS. Smækker Windåse CD'en i, og skriver cd i386, og så winnt for at starte installationen. Så skriver den, at den ikke har noget sted at smide SWAP filen, og installationen afsluttet. Pes igen.
Læser så lidt rundt på nettet, og finder ud af at jeg skal rode med noget FDISK gøgl, for at få lave en primær partition på disken. Det gør jeg så, og jeg kan fint se partitionen inde i FDISK, med drevbogstavet C:, jeg husker ligeledes at aktivere partitionen. Genstarter, men ligemeget hjælper det, jeg kan ikke få den til at åbne C:, spanden skriver bare ugyldigt drevbogstav, og jeg er ikke rigtigt kommet videre..
Nogen gode råd? Jeg river snart håret af mig selv. 😩