Installation af ny harddisk i bærbar, AMOK!

Diverse d.  24. januar. 2008, skrevet af Lusingando.
Vist: 1603 gange.

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 12:53:49
Svar/Indlæg:
1015/47
k, jeg går snart amok. Min søsters harddisk døde i for nogen tid siden i hendes bærbare computer, og nu har jeg fået fat i en ny.

Problemet er så at få installeret WinXP på dåsen. :'-(

Når jeg starter op, kommer der denne fejlmeddelelse: NTLDR is missing, bla. bla. Jeg forsøger så at boote op fra to forskellige ORIGINALE WinXP CD'er, men den gidder ikke at boote fra nogen af dem. Det er noget pEs. Den skriver bare:

Boot CD-ROM type: CD-ROM/Non-Emulation Booting
CDBOOT: Coundn't find NTLDR.

Jeg laver så en boot CD med Nero, booter fra den, og nu sidder jeg og roder i DOS. Smækker Windåse CD'en i, og skriver cd i386, og så winnt for at starte installationen. Så skriver den, at den ikke har noget sted at smide SWAP filen, og installationen afsluttet. Pes igen.

Læser så lidt rundt på nettet, og finder ud af at jeg skal rode med noget FDISK gøgl, for at få lave en primær partition på disken. Det gør jeg så, og jeg kan fint se partitionen inde i FDISK, med drevbogstavet C:, jeg husker ligeledes at aktivere partitionen. Genstarter, men ligemeget hjælper det, jeg kan ikke få den til at åbne C:, spanden skriver bare ugyldigt drevbogstav, og jeg er ikke rigtigt kommet videre..

Nogen gode råd? Jeg river snart håret af mig selv. 😩
Noltus

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 17:27:15
Svar/Indlæg:
2211/331
Gå i dos igen og se om du kan finde c drevet,eller et andet drevbogstav,og i øvrigt har du formateret den

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 18:45:18
Svar/Indlæg:
1015/47
Jeg kan ikke finde C:, så jeg kan ikke formatere den. Jeg kan via. Fdisk oprette en partition, som jeg kan aktivere, og denne bruger bogstavet C:. Men jeg kan ikke åbne C: i DOS. :no:

What to do?

Trals

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 19:13:01
Svar/Indlæg:
472/115
hvis det er en bærbar der har været vista på fra begyndelsen er der et eller andet man skal slå fra i bios prøv at søg lidt på google efter det...

der er en del der har samme problem...

Calimero

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 21:09:32
Svar/Indlæg:
624/31
Det kan nemt ske at driverne til controlleren i den bærbare ikke findes på XP cd'en. Så skal du enten have fat i et USB diskette drev og trykke F6 i starten af installationen, eller slipstreame driveren ned på en XP cd.
Men det lyder godt nok mærkeligt at den ikke vil boote fra CD'en? Som #3 siger, kan det derfor være du skal kigge på noget i BIOS...

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 22:43:26
Svar/Indlæg:
1015/47
Jeg har været BIOS igennem, og der er intet at komme efter. Har selvfølgelig sat den til at boote fra CD. Jeg kan godt lave en bootcd med Nero, men den kan jeg jo ikke komme meget længere med.

Der har ikke været Vista på PC'en. Det er en Zepto bærbar, hvor harddisken døde - derfor har jeg købt en ny og smækket den i. Jeg kan jo ikke engang starte Windows intallationen, så det med at køre en driver ind til harddisken, kan jeg heller ikke (der var slet ingen driver med til den).

Jeg kan self starte WinXP installationen ved D:\I386\winnt - men den skriver at der ikke er noget sted at placere SWAP filen, og lukker installationen.

Nogle DOS hajer der ved noget? 😕

Lusingando.

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 15:06:04
Svar/Indlæg:
1015/47
Skal jeg så bare smide den ned til min lokale PC Pusher? 😲

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 15:22:31
Svar/Indlæg:
8947/160
Måske disken er defekt, ellers kan du evt installere win på en anden maskine og bagefter sætte disken i din bærbare.!! Og NEJ, du skal ikke give op, jeg skal nok heppe på dig. heja heja0#0#0#...