PostDK - Igen, Igen, Igen

Hyggehjørnet d.  24. januar. 2008, skrevet af Mentos3
Vist: 790 gange.

Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 17:58:11
Svar/Indlæg:
4230/89
ja, jeg ved godt at vi måske har haft lige lovligt mange vilde og voldsomme diskutioner omkring hvort højt elskede postvæsen...

men mine frustrationer vil bare ingen ende tage...
jeg bliver igen og igen, irriteret og pisse sur over deres latterlige "service", åndsvage priser og hvad de nu ellers finder på at komplet idiotiske ting...

og for så lige at gøre det hele endnu værre end jeg havde det i forvejen,
så så jeg her den anden dag Kontant(på DR1)... omkring hvor endnu mere træls PostDK er...

til dem som ikke har set det
http://www.dr.dk/DR1/kontant/2...
er der et link over i højre side hvor man kan genudse det...
saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 18:05:12
Svar/Indlæg:
7111/480
så brug UPS eller GLS svære er det ikke 😉


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 18:06:53
Svar/Indlæg:
4230/89
jo det er...
for det er ikke særlig tit jeg sender pakker...
derimod modtager jeg pakker ret tit, og det er noget ligende et rent helvede at skulle trækkes de de skrænkepaver, hver èneste gang...

fordi de ligepludselig ikke gider komme ud med pakkerne længere, selom jeg altid betaler med dankort...


Cowboy
 
Overclocker
Tilføjet:
24-01-2008 18:13:26
Svar/Indlæg:
98/4
De kører ud med pakker endnu, hver dag.


RasmusAnden
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2008 18:19:15
Svar/Indlæg:
880/67
ja, det er faktisk noget sjovt noget at kalde det service, nu når de ikke gider at bringe pakkerne ud mere? 😐 - men på den anden side, hvor mange almindelige danskere er hjemme ved 10-tiden på en hverdag, for at modtage en pakke? 😛


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 20:09:11
Svar/Indlæg:
3485/76
jeg har da oplevet op til flere gange at post danmark er kommet forbi og smidt en seddel med du kan afhente den på posthuset, på tider hvor jeg var hjemme og ventede på pakken kom.


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 20:58:14
Svar/Indlæg:
2823/238
#5 Det oplever jeg også tit.
MANGE GANGE!!! har jeg venter på pakken, og fulgt med på Track & Trace, for selv at skulle hente den, næste dag.
Det er derfor at jeg blev rigtig ked af det da Enavia gik konkurs, fordi de havde gode priser, god service, og så kunne man afhente i København.

Jeg kan kun sige at jeg glæder mig meget til at Komplett får etableret sig i KBH.
Så kan man afhente i en butik med gode priser, og undgå Post(crap)dk


TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2008 21:08:22
Svar/Indlæg:
422/14
#6
Det siger vel alt at de gik konkurs, de kan ikke konkurere på prisen, alene en bedre service kan slå postdk af pinden.

Så er spørgsmålet bare om folk er villige til at betale for ekstra service, jeg tror det ikke.

Heldigvis er det her ude på landet en landpost der kommer også med pakkerne, så her er der masser af postdk service og skulle der være afløser på der ikke ved det er ok at smide pakkerne et bestemt sted hvis vi ikke er hjemme, så kan de hentes i den lokale brugs efter klokken 3 om eftermiddagen, når postens tur er slut :D





Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 21:38:07
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg plejer at ligge en seddel til postdanmark om at de skal smide pakken i i laden der hvor jeg bor. De må endelig ikke gøre det men når jeg kommer hjem ligger der næsten altid en pakke til mig 🙂


#9
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 22:18:53
Svar/Indlæg:
767/51
1) Ja tak jeg sendte en pakke til en anden bruger på et andet forum - fik pakken retur "pakken har desværre været i klemme i vores postvogn" - JATAK lortet er smadret..


2) for 8 uger siden sendte en bekendt en pakke fra Canada til mig, da den endnu ikke er dukekt op efterlyste jeg den hos"kundeservice" - 6 dage efter min henvendelse får jeg denne besked: "hvis ud oplyser mig pakkens stregkode kan jeg fortælle dig hvor den er" FAT DET DOG.. hvis jeg havde stregkoden kunne jeg selv slå op på post.dk under track&trace...


ARGH!!!


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 22:21:58
Svar/Indlæg:
4230/89
#9 ja og det er hvis du er så heldig at det slipper uden om deres nye regler om "told" som de jo lige pludselig mener de skal ligge ekstra oveni 😐


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2008 22:30:16
Svar/Indlæg:
2440/66
helt ærligt.

nu må hende den f... erotisk buttede kvinde sgu lære at shoppe med et dankort i stedet for efterkrav, og redaktøren af "landposten" lære at bruge internettet som alle i DK har adgang til. sværere er det altså ikke...

selvom jeg er irreteret over priserne stiger og selv i kbh har vi fået færre posthuse, servicen er gået, ja så synes jeg sgu det andet er hykleri -- de burde være glade for der overhovedet er service ude på lars-tyndskids-mark, som vi jo alle betaler højere priser generelt, for de kan få (+ post dk's erhvervs "krig") selvom det er de færreste der bor der!

prøv lige GLS en dag, så kan i snakke dårlig service... eller global langsomme somaliere som flere af os i kbh kalder dem.


#12
teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 00:27:52
Svar/Indlæg:
873/19
#5 samme her.. Har en dag åbnet døren da postbudet smed sedlen ind af brevsprækken og spurgt hvor pakken var, han blev ret underlig i hovedet og skyndte sig ned i bilen efter den :p

#11 har kun gode erfaringer med GLS, både indenlands og udenlands.. Men PostDK har nu heller aldrig smidt nogen af mine pakker væk, de har bare været ret sløve.. Og så er de ved at være pænt dyre..


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:03:22
Svar/Indlæg:
687/9
Ja service er der ik alverden af mere.. og pr 1/1 er det, om muligt, blevet endnu værre :)

I skulle se på skrift nogle af de ting vi må og ikke må.. der er ting blandt dem der er direkte skræmmende :)

Men stadig en fin arbejdsplads, med glimrende kolleger (der hvor jeg er), og så er fodboldturneringerne med shg pakker som bold, jo fænomenal underholdning :)


Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:08:47
Svar/Indlæg:
658/48
nAlen shoots, and hits the wall...! 😀

Men ja, det er ikke alverden man får for sine (Ekstremt mange) penge efterhånden... Og i som bude mærker vel ikke noget til at der ligepludseligt er priser der kunne få et mindre afrikansk land ud af fattigdom, på at sende et kilo nAl?


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:10:55
Svar/Indlæg:
687/9
Hvis du spørger om vores løn pludselig er steget med tilsvarende antal procent som priserne, så er svaret vist nej :D


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:15:03
Svar/Indlæg:
2823/238
Post danmark har lige mistet et spil jeg bestilte hos coolshop, de afsendte det d.22 og det er ikke dukket op indtil idag d.25.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:27:40
Svar/Indlæg:
687/9
Sådan er livet jo engang imellem..


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:32:30
Svar/Indlæg:
2823/238
ja vis det så også bare kun var en gang i mellem... 😕

de fejsorterede også mit 3870 i starten af måneden, og blev nød til at vente næsten 4 dage ekstra...
osv. osv.


illuzioN
 
Superbruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:40:24
Svar/Indlæg:
264/40
Jeg ventede på en pakke i mandags som var ankommet på posthuset og klar til udbringning (hvorfor helvede kan man ikke vælge at afhente den selv!?). Ventede hele eftermiddagen og aftenen på den. Skulle nemli bruge det. Men næh nej, kunne klokken 21 læse på trackandtrace at den desværre ikke blev keveret den dag. Så måtte vente til den næste dag, hvor den kom om aftenen. Damn jeg var pissed.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:41:16
Svar/Indlæg:
687/9
Jeg hverken kan eller vil sidde og forsvare det firma her :)

Men rent faktisk er fejlprocenten ret lille, når man tænker på det fuldstændigt gale antal pakker der håndteres på landsplan hver dag..

At det så åbenbart altid går ud over folks hw, er vel "beklageligt", men der er sq ik noget som en god inderside til en mobokasse :)


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 19:53:16
Svar/Indlæg:
2823/238
Min "pakkepostmand" er sgu cool nok, han kender mig allerede godt og genkender mig på gaden og hilser, han har set min datter blive stor. hehehe lyder det som om jeg får mange pakker??? 🤡

Men ved ikke om det er når han er syg eller en anden en tager hans rute, så skal jeg altid selv hente pakken på posthuset, som er flyttet midlertidigt, så man skal gå fra det ene sted til det andet. selv om man har ventet ved dørklokken som en lille buttet dreng på 6år som stadig tror på julemanden :yes:

Det er hvad jeg synes er det der sker oftest, det at man selv skal hente.
Jeg bestilte en gang en sammenklappelig barnevogn, og en tre hjulet til den lille. det skulle jeg selv hente selv om man var hjemme hele dagen....


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 20:11:53
Svar/Indlæg:
687/9
Jamen det er jo svært at forsvare den slags :) Har efterhånden haft det job i ~ 8-9 år nu, og har gået et hav af ruter, med alle mulige mystiske sammensætninger af pakker, industri, villaer osv osv osv.. Som ganske rutineret kan selv jeg blive stresset og forvirret til tider :)

Men ikke at aflevere skidtet er jo svært at forsvare... hvis man har giddet at pakke det i bilen, kan man vel som minimum også lige tjekke om folk er hjemme :) Men som i alle andre brancher har "vi" vel også ansatte der ikke tager alting lige seriøst :/


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 20:26:15
Svar/Indlæg:
2440/66
#15 "fodboldturneringerne med shg pakker som bold" 🤣

har selv arb på lager, hvor vi fik et parti eizo skærme til 20k stykket, de blev ikke behandlet mere pænt af den grund... "hovsa, der røg vist en på gulvet" 😀


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 20:31:23
Svar/Indlæg:
687/9
Hos os har de vist endelig fattet at skærme går i stykker hvis de kommer op i maskinerne :) Så fremad går det da :D


arsenio3d
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 20:33:03
Svar/Indlæg:
2823/238
betryggende 😩


iNVALiD
 
Superbruger
Tilføjet:
25-01-2008 20:47:22
Svar/Indlæg:
644/56
I alle henviser til enten UPS elle GLS, men med dem er der også problemer med. De har godt nok ikke smadret min pakke, men de har ikke helt forstand på at levere pakker efter aftale.

Postdanmark har altid været gode ved de pakker jeg har sendt eller har modtaget. har aldrig haft en pakke som er mishandlet. Desuden når de levere den og pakken er smadret og du kvittere for den, så siger du også god for at den er i fin stand :) Det er hvad jeg er blevet forklaret af dem :)

Men med UPS har jeg oplevet at de bliver bedt om at ændre leverings adressen til min arbejdsplads i stedet for min hjemme adr. Dette nåede de først at få at vide samme dag som de kom ud med pakke. Det er også forståeligt at de ikke kan nå at ændre det. Men så går man ud fra at dagen efter eller dagen efter igen at de aflevere den på ens arbejde. Dette gør de så ikke alligevel. Så ringer jeg og efterlyser pakken hos dem da jeg havde fået den forgæves seddel og at de forsøger at levere dagen efter. Herpå var der et følgenummer. Dette følge nummer var ikke at finde i deres system. Intet af det der stod på seddlen var at finde på den. Nå jamen, kunne være at den var noteret sendt fra afsenderens UPS system. De ville efterlyse pakken hos dem og i deres pakkeri. Her går så et par dage, og jeg hører intet, så jeg ringer for at få en status. De siger at de har fundet ud af at pakken ikke er scannet ind hos dem, men de ville søge vidre. Fint nok tænker man så, vi må afvente de får fundet den. Samme dag da jeg kommer hjem er der en seddel i min postkasse hvor der står 'Hej jeg har smidt pakken under trappen, Hilsen UPS' - Jeg kigger så under trappen og jeg ser de har bare smidt pakken der. Og det skal siges at min opgang kan man bare gå direkte ind i og man kunne se pakken var der. Jeg har så ikke hørt fra deres serviceafdeling siden om de har fundet pakken eller hvad de har 😛

Men ja, det er jo så bare min historie. Alle kan være uheldige, og det har ikke afskrækket mig fra at bruge UPS fremover.

Jeg kan dog sige at GLS kan jeg klart anbefale. Dem har jeg brugt tonsvis af gange, og de levere pakker til tiden og uden at de smadre den. Så dem kan jeg kun varmt anbefale :)


#27
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 21:02:43
Svar/Indlæg:
4156/111
Har aldrig haft meget store problemet med postDK... men ja det er da træls det med at pakkerne bliver dyre 😕 jeg synes ellers 50kr for 1kg var meget, men 70kr! 😲


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 21:07:26
Svar/Indlæg:
2440/66
#27 jamen de ekstra penge går jo lige ned i postmændenes lommer :no:


#29
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 21:08:44
Svar/Indlæg:
4018/217
#28 Det er lige hvad de gør.
De er jo også blevet opkøbt af et eller andet firma der bare vil høste pengene ud af postdk uden at give noget tilbage. Det er det jeg definere som en parasit.


illuzioN
 
Superbruger
Tilføjet:
25-01-2008 21:19:37
Svar/Indlæg:
264/40
Og hvorfor er det lige man skal sætte en halv time af når man skal på Posthuset. Deres nummersystem får ikke trunterne til at løbe hurtigere. Nej de tager sig satme god tid :) Og selvom de har 4-5 kasser og 20 kunder har de alligevel kun den ene åbnet. Dovenskab? - for hvor går du ellers hen og sender :)


MaddPirate88
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 22:08:48
Svar/Indlæg:
2576/125
Har lige fået sendt en pakke fra England, for to dage siden, og den var i Koldning idag. Desværre var jeg ikke hjemme så jeg kunne modtage den, så må vente til Mandag. :'-(


#32
E2X
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-01-2008 23:38:23
Svar/Indlæg:
4018/217
#30 Det har ikke noget med dem der sider på posthuset at gøre. Gad du at stresse på dit job for en lille lorte løn ala 105kr i timen eller noget i den stil.
Det har noget med ledelsen at gøre. Hvis de var lidt mere fair over for deres medarbejdere så ville der også være flere der søgte ind hos postdk så alle kasserne kunne være åbne.


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2008 15:58:41
Svar/Indlæg:
687/9
#32 yeah.. Det er vist ca hovedet på sømmet det der :D


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2008 18:02:08
Svar/Indlæg:
4230/89
#30 btw så fandt jeg ud af noget interesant sidst jeg var dernede...

hvis man trykker på billetnet knappen, så kommer der en fri plads til dig næste gang den skifter, også selvom der står 6-7 mennesker foran dig 🤣


#32 + 33, ja det er desværre vel sådan det hænger sammen...
jeg har også prøvet at være rigtig flink ved hende, og bede hende om at gå ud på lageret og hente den pakke jeg ved de har liggende til mig...

men flink eller ej, er svaret det samme hver gang:
nej, de må ikke gå ud på lageret og hente pakkerne, de skal først med posten ud til et andet posthus ☹


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2008 18:04:03
Svar/Indlæg:
3394/170
Ja jeg havde håbet på at få nogle dele til mit vand igår (fredag), da vcore sendte det afsted torsdag, men ak.. Først fredag aften er det kommet til pakke centralen.. DOH!