Jeg vil gætte på at hans system kommer op omkring de 450 watt når det kører på fuld skrue, så en psu omkring de 700watt er ikke for meget forlangt. Hvis han overclocker bliver der jo lagt endnu mere stress på PSU'en og så sluger systemet endnu mere strøm.
Jeg siger ikke at hans system ikke vil kunne køre på mindre, men det er jo rart at den også holder længe. Selv med et moderat overclock kommer han hurtigt over 500 watt, og så er de 650watt som den Corsair der linkes til ved at løbe tør for kraft og saft da de fleste psu'er har deres mest effektive ydelse indenfor de første 80 procent. Dernæst sætte de på overarbejde og levetiden forkortes herfor, hvis samtidigt maskinen står i et varmt rum uden alt for meget ventilation så falder den effektive ydelse for psu'en og den slides endnu hurtigere.
Jeg kan give et eksempel fra min egen maskine, den sluger omkring de 540watt i brug, og jeg havde på et tidspunkt en enermax psu på lidt over 600watt, den kunne ikke klare mosten i længden og kortsluttede, fik en ny på RMA, men det var irriterende at det skete. Læste så lidt på lektien og købte så den Thermaltake Toughpower 1200 som jeg har i nu, og den er kølig, stille og så er der ingen udsving overhovedet.