WaterChill montering på SocketA

Vandkøling d.  26. januar. 2008, skrevet af antonolsen
Vist: 271 gange.

antonolsen
 
Overclocker
Tilføjet:
26-01-2008 15:37:58
Svar/Indlæg:
1/1
Har købt vandkøling, WaterChill, KT12A-120,
og skulle montere det på mit bundkort MSI MS-7047,
da jeg opdagede at der ikke var huller i bundkoret til monterinng af cpu
(soket A) kølerhovedet !!!
Hvordan løser jeg problemet ??

HalfLife2
 
Overclocker
Tilføjet:
26-01-2008 15:46:06
Svar/Indlæg:
659/20
Se om du kan bore nogle nye huller i acrylet, Hvis ik. Så må du købe et kølehovede til din soket.

Det kan betale sig at undersøge hvad det er man køber..


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2008 15:46:40
Svar/Indlæg:
3394/170
Nej det er ikke


Tro desværre ikke du kan montere det.. Ellers skal du være temlig kreativ ..

Fx lave en bracket der holdes fast af cpu socket'en hvor cpu hovedet kan monteres på..


Sgt
 
Overclocker
Tilføjet:
03-02-2008 06:07:38
Svar/Indlæg:
16/6
Det er bedst at købe et nyt kølehovede, med mindre man er rigtig fingernem til hardware inst. Jeg tror godt jeg kunne gøre det, forudsat det er muligt for komponenterne. Men det er ikke chancen vær. for du kan ende med at stå med et ødelagt bundkort & Cpu. for at ikke tale om at der er set få tilfælde af at kortsluttet strømforsygning, ram, Bios flashen, evt. onboard lydkort. samt enkelte tilfælde af bundkortets chipset bliver beskadet. Der er ikke mange af disse ting du kan få for de få hundrede kroner et kompitabelt kølehovede koster. Prøv evt V-core, Coolbits og lign. hvis det er et meget special kølehoved.


antonolsen
 
Overclocker
Tilføjet:
03-02-2008 11:54:03
Svar/Indlæg:
1/1
kølehovedet er ok, det er huller på bundkortet som mangler,derfor søger jeg monterringset, så man kan montere det på samme måde som luftkøling, med en klips måske !!!


TBT
 
Superbruger
Tilføjet:
03-02-2008 12:32:24
Svar/Indlæg:
422/14
Det skal du lave selv, det findes ikke til WaterChills sæt.

Jeg havde samme problem da jeg havde SocketA på min, for der var heller ikke huller der hvor de burde, så enten et nyt hovede eller lave en bøjle selv der kan sidde på sokkeltapperne, og spænde ned på hovedet.