Superbruger
Tilføjet:
27-01-2008 13:56:44
Svar/Indlæg:
42/15
Jeg sidder her og overvejer at købe lidt nyt hardware til min PC.
Problemet er jeg ikke er helt inde i hardware længere, det er simpelthen blevet for teknisk for mig :)
Mit nuværrende MB er et Asus P5GZ-MX, og det vil jeg gerne have skiftet da det ikke kan udnytte PCI-E x 16 fuldt ud. Og jeg har planer om at kommer igang med noget seriøs gaming igen :)
Jeg har en 3 GHZ CPU som vel egentlig er udemærket, men den skal også skiftes på et tidspunkt. Til noget Exxxx eller hvad der er smart i øjeblikket ^^
Jeg skal altså have nyt MB, nyt GFX kort og på sigt ny CPU.
Bundkortet skal være fremtidssikret og det skal ligge omkring den grænse hvor man får mest for pengene.... Der er en grænse hvor prisen på hardware stiger markant iforhold til hvor meget mere ydelse man får. Jeg ved dog ikke længere hvor den grænse ligger :)
Grafikkortet skal være godt, da jeg egentlig kun bruger computeren til gaming, så jeg overvejer Nvidia 8800 GT / GTS / GTX, jeg er ikke sikker.. Men så vidt jeg kan læse mig frem til er GTS det bedste valg med mine spil ønsker. Lidt UT3, Age of Conan, Potbs osv.
Jeg ved intet om at OC ting selv, og regner ikke med at sætte mig ind i det, så det skal ikke være hardware jeg selv skal OC, med mindre det er meget meget simpelt og idiot sikret ;)
CPU'en regner jeg med skal skiftes og den skal skiftes til noget der også ligger ved grænsen hvor prisen ikke overstiger forøgelsen. Det skal altså igen være den bedste til prisen :)
Og så ender jeg igen på det egentlige problem. Hvilket MB skal jeg vælge... Jeg er selvfølgelig også interesseret i at vide jeres bud på CPU og GFX kort, men det er bundkortet der volder mig de store problemer.
Jeg gætter på at jeg bliver nødt til at skifte CPU med det samme hvis jeg vil have et ordentligt bundkort.
Bundkortet er Socket LGA775 altså en Celeron CPU, og så vidt jeg ved er det ikke det bedste.
Jeg håber nogle har gidet læse alt dette og kan hjælpe her. Jeg har set noget PCI-E 2.0 x16, jeg ved ikke om det er en skrivefejl eller om det er fremtiden... Men jeg kan godt lidt at se på noget ordentlig grafik.
Anywho hjælp :)
Jeg har med vilje ikke skrevet en max pris på dette da jeg ikke ved hvad jeg vil ofre endnu, men det må gerne koste lidt hvis ydelsen er derefter :)
På forhånd mange tak :)
Jeg kan se der er andre der har lavet tråde om de samme, men da HW forældes så hurtigt, har jeg valgt at lave min egen tråd :)
/Spoonguard