netværks boot

Software d.  27. januar. 2008, skrevet af Empty_soldier
Vist: 284 gange.

Empty_soldier

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2008 18:55:09
Svar/Indlæg:
210/58
hey, gutter/gutinder, jeg har en hp bærbar, som ikke har noget cd-rom drev,

hvad gør jeg ved det?

har prøvet at installere på en ekstern, men det er noget x86 fejl halløj der kommer frem der...

den skriver:

F10= ROM Based Setup
F12=Network Service Boot

nogle ideer, gode råd?
Mtinus

Overclocker
Tilføjet:
27-01-2008 19:40:03
Svar/Indlæg:
29/5
Hmm... er det en maskine du har købt af dit arbejde eller hvad?

Den lyder i hvert fald ikke som om du har købt den i en forretning.

Normalt er det nemlig kun Firma maskiner som kører med netværksboot.

Empty_soldier

Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2008 21:15:00
Svar/Indlæg:
210/58
købt brugt, men ja det er sådan noget i den retning :) og nej ikke varm, købt på qxl, hvis det var sådan noget du havde itankerne ;)

steen

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2008 00:51:13
Svar/Indlæg:
2870/65
Normalt er der et hav af måder det kan gøres på, men at du ikke har cd-rom-drev i maskinen beskærer mulighederne en del. Har du så heller ikke floppy-drev i maskinen er det helt galt.

Dog er der nogle metoder der kan bruges:

1. RIS: At lave en windows 2000/2003 server, hvor der installeres en RIS server. I klient maskinen skal der så sidder et PXE-netkort (Eks.vis et 3com 905) med en boot-rom chip.

RIS-serveren sættes så op med DHCP og DNS på, og i RIS-serveren angives så klientens MAC-adresse og de rettigheder/images klienten har.

2. At lave en Ghost-server med en funktion der kan "skyde" images over på klient-maskinen (kan ikke huske hvad den funktion hedder - men du kan sikkert læse dig frem til det hos Symantec). Funktionaliteten var at finde på Ghost server 7.5.

Har du floppy-drev, vil jeg anbefale dig at kigge her:
http://www.nu2.nu/bootdisk/
Her kan du læse meget om hvad der skal til. Du kan finde en skabelon til en netværks boot diskette og drivere til at tilrette floppyen.

Alternativt ville jeg da investere i et eksternt cd-rom-drev. Det behøver ikke at koste en formue.