Helt ærligt hvis du kan lide at rode med hardware. Ville jeg nok overveje hvor meget du har at bruge en uddanelse til, det meste af det du lære på de uddanelers er enten forældet eller du kommer ikke til at bruge det da det ikke er det du vil arbejde med.
Du står som 1 ud af en million du kan lide at rode med hardware. godt så det på plads.
Hvad du skal gøre er meget enkelt men helvedes svært at udføre. Du skal finde et sted der vil tage dig ind som ufaglært og arbejde dig op i klasserne gå gerne efter et sted der sender deres ansatte på kurser, da du vil få god erfaring på andre område på den måde + at mange kurser koster det blege hvis du selv skulle betale 😉 et kursus kan nemt koste op mod 100000 for bare 3 dage 😲 man tror det er løgn når de sender regningen 😩
De fleste starter på værkstedet som tekniker og her er det stort set lige meget om du er datafag tekniker, datatekniker ufaglært. Her er dem der kommer frem dem der sætter sig ind i udstyrret og lære varene at kende + selvf at kunne finde ud af at skrue en pc sammen 😉
De ting jeg sætter pris på når jeg ansætter folk til værkstedet er:
Event specialer (programmering, web integration, udruldnings protokoler, selv lært eller uddanet), selv lært er at fortrække da det som regl er dem der kan tricksene, dem der er uddanet kan som regl kun det læren har lært dem.
Udseende (personen skal jo kunne repræsentere virksomheden)
Forståelse for opgave og ordrer.
Kunde venlighed og serviceminded.
Nu kan du selvf se jeg ikke har kigget meget på noget der har med samlig af PCen at gøre men helt ærlig vil man det her bare lidt kan man det enten eller så kan man lære det rimlig hurtigt hvis man opfylder de krav der bliver stillet.
Nu kan vi så diskutere statestik for hvor mange det lykkes for men det kan lade sig gøre, stoppede selv som nyuddanet købmad uddanet i det lokale supermarkede for 3 år siden, og sidder idag som salgdirektør med en løn der kan få konen til at smile idet midste 1 gang om månenden 😉
Held og lykke med det.