#0 ser ok ud.
dual vs. quard, tja det kommer jo an på om det må koste det mere, og hva han bruger den computer til. ved ikk om de nye quard core, men de "gamle" som Q6600 bliver pænt varme, og kan se at #0 spørg lidt ind til støj, så jeg vil mene der skal være brug for quard core før de 1000kr kan betale sig, for i spil vil jeg nu mene at 3ghz dual rykker fra en 2,66ghz quard, men igen kommer an på hvad spil og programmer han bruger.
hd, tja, jeg ville tage en seagate eller western digital, men det meget en smags sag.
og harddisk støj kommer meget an på hvad kabinet de sidder i, hvis kabinettet har silicone ophæng siger de ikk så meget, men samme hdd i et billig rent metal kabinet vil måske "tikke"/"klikke" meget mere, taler af erfaring.
og hvis #0 skulle overveje OC så ville jeg tage et andet bundkort, men det lyder ikke til så det er nok ok..
og igen det med ram, det ser ikk ud til du skal oc, så det ok med billige ram, 2gb i pc6400/800mhz som du har valgt ser fint ud,,intel er jo ikk så følsomt på CL som amd så tror ikk han kan mærke forskel på cl4 kontra cl5 nu når det ikke ser ud til han vil oc.
jeg er ikk 100% sikker men mener at have læst at pga de nye dual core skulle lave mindre varme så skulle der være en mindre køler med, så den skulle ikke være lige så stor som en alm core 2 duo, men er ikk sikker.
Arctic Cooling Freezer 7 Pro, er en rigtig god køler der er billig, den er rimelig støj svag, og kan godt anbefales som alternativ til en box køler.