Bedste lille musikafspiller?

Diverse d.  28. januar. 2008, skrevet af Gosser
Vist: 951 gange.

Gosser

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 07:45:00
Svar/Indlæg:
52/13
Hej med jer!

Jeg har en dejlig iPod Touch, men den er for stor til at bruge til træning og løb. Derfor vil jeg gerne have fat i en lille musikafspiller.

Jeg tænkte først på en iPod Shuffle, men det er nu lidt træls at den ingen skærm har! Tilgengæld er det dejligt med den der klips den har, så man lige kan sætte den fast i shorts e.l.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at spørge jer, om i har et forslag til en god, lille, musikafspiller?

De eneste krav jeg har, er:

- Maks ca. 400 kroner.
- Minimum 512MB plads.
- Meget gerne med skærm.
- Skal have god lyd, taget prisen i betragtning.

Tror det var det hele 🙂 Håber der er nogen der kan hjælpe mig!

Mvh,
Thomas
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2008 07:47:51
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Du nævner den selv; iPod Shuffle. Hvis du til gengæld ikke fylder den håbløst op med musik. Så kan en god playlist (intervaltræning?!) være vejen frem. Jeg gav en til min kæreste, og jeg må sige. Der er virkelig smæk på, især dens størrelse taget i betragtning.

Hvorom alting er, så er det blot et forslag 🙂

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2008 08:08:23
Svar/Indlæg:
1000/101
Har haft en iPod shuffle og sagde selv som du gjorde. "jamen den har jo ingen skærm"

Den placerer numrene i den rækkefølge du smider dem på, efter alfabetisk rækkefølge af kunster, album, genre og ja, stort set hvad som helst, så det burde overhovedet ikke være et problem at finde det nummer du gerne vil høre 🙂
Jeg havde i hvertfald ikke det problem, på trods af omkring 200 numre på den..

Den leverer rigtig lækker lyd i forhold til prisen (5-600,-), dog er de medfølgende hovedtelefoner ikke guds gave til folket, men det er mere en personlig mening.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
28-01-2008 08:47:29
Svar/Indlæg:
4295/306
Elgiganten har tilbud på en Creative MuVo med 2Gb til 299 kr.

http://www.elgiganten.dk/is-bi...

Det er en kanon lille afspiller som jeg selv har haft i flere udgaver, og den er let at bruge og fungerer som USB key også. Perfekt til at have med på løbetur eller i hånden mens man cykler. Der er også clips til at sætte fast i tøjet.

Mht. hørebøffer ved jeg ikke - jeg har altid brugt mine Sennheisser "bag-om-nakken" tingester med suveræn lyd. :)

Thomsen399

Overclocker
Tilføjet:
28-01-2008 11:44:11
Svar/Indlæg:
508/11
Jeg kan anbefale den her: http://www.shg.dk/link.asp?got...

Den er super lille og praktisk, desuden kan man købe en slags armbånd til at sætte den fast i 🙂

obimac

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2008 14:09:48
Svar/Indlæg:
486/13
Jeg holder med #4, har selv købt Zen Stone uden skærm da jeg ikke kan bruge det til noget alligevel. Den spiller fint, og har endnu ikke oplevet problemer med den:)

Og så er den ikke afhængig af Itunes...

Gosser

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 15:26:57
Svar/Indlæg:
52/13
Tak skal i alle sammen have!

Shuffle'en er meget tiltalende, men synes det er en rimelig "høj" pris :) Som sagt har jeg min iPod Touch, og derfor vil jeg gerne bare have en billig en, med rimelig god lyd.

Mht. til hovedtelefoner, så har jeg nogle B&O et eller andet, som er dejlige da de "sidder fast" på øret :)

Den som KleitusIV linker til, kan jeg faktisk meget godt lide! Den vil jeg lige kigge nærmere på.

Nok engang mange tak, allesammen!

Gosser

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 15:29:59
Svar/Indlæg:
52/13
Lige en ting:

Den der MuVo - er der mulighed for at vælge fx efter kunstnere, når man skal finde det musik man vil høre, eller skal man bladre alt igennem?

slp^

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 16:48:14
Svar/Indlæg:
321/99
Jeg købte ligesom NoNig en shuffle til kæresten - og hold da kæft den er bare lækker!

Og jeg synes sgu de 600,- er godt givet ud, især hvis du allerede har nogle ordentlige høretelefoner..

Jeg prøvede endda at bytte min Nano 3G 8GB med hende - men hun vlle sgu ikke! :P

JF_Fredsgaard

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2008 17:38:14
Svar/Indlæg:
1000/101
Det er også en rigtig lækker iPod..

iTunes er et suverænt musikafspilningsprogram, så ser ikke hvorfor du hentyder til at det skulle være negativt ?

Gosser

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 20:00:23
Svar/Indlæg:
52/13
Synes bare prisen er imod Shuffle.

Er meget tæt på at bestille den MuVo, men kunne godt lige bruge et svar på #7, hvis nogen kender svaret :D

Gosser

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2008 13:59:04
Svar/Indlæg:
52/13
Prøver lige igen - lige en ting:

Den der MuVo - er der mulighed for at vælge fx efter kunstnere, når man skal finde det musik man vil høre, eller skal man bladre alt igennem?

:)