Køb af stumper til Media Center

Media Center d.  28. januar. 2008, skrevet af kimc88
Vist: 279 gange.

kimc88

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 12:27:04
Svar/Indlæg:
308/113
er der en der kan /vil hjælpe mig med at lave et Media Center vis du kommer 30/50 km fra tarm i Vestjylland.
måske som det har http://hwt.dk/forumthread.aspx... . men skal ha 3 pci porte på Bundkort. Den skal kunde tænde før optagelse og luk igen og må godt ikke hver i et Media Center kabinet. jeg skal rediger video i dvd kvalitet.

jeg har det har nu vis vi kan bruge noget af det

-AmdSempron3000+ 64 bit processor.
-MSI 800 fsb bundkort.
-6-kanals onboard lydkort og 10/100 mbps netværkskort.
-1024 mb ddr pc 3200 A-data ram, Lifetime warranty.
-200 Gb Samsung harddisk, 8mb cache!!! 3 års garanti.
-Gainward Geforce fx-5500 grafikkort 256 mb ddr ram, tvout.
-16 x W/8 x WR/48 x CDRW dvd/cd brænder duallayer.
-Samsung 3,5" floppydrev.
350 watt, usb 2,0
Blue*

Overclocker
Tilføjet:
28-01-2008 17:16:51
Svar/Indlæg:
223/33
"Desværre" bor jeg selv på Sjælland, så kan ikke rigtig bare smutte forbi, ville ellers gerne være dig behjælpelig.

Du kan sagtens bruge din Hardisk, den er pænt stor, og da film jo som bekendt fylder meget så. Du skal dog nok regne med at anskatte dig endnu en på et tidspunkt, man får lynhurtigt fyldt en harddisk med film.

men altså... Du kan jo sagtens bruge ALT dit udstyr der. Dog ville JEG nok (pga. støjen) nok vælge et bundkort med noget godt onboard grafik på, så undgår du nemlig at skulle bruge et grafikkort, medmindre det naturligvis er kølet passivt (uden blæser)) DOG.. hvis du skifter bundkort, så skal du jo temlig sikkert skifte både CPU og RAM da det sikkert ikke passer på et nyt.

HVIS jeg var dig, så ville jeg stille og roligt starte selv, det er ikke svært at samle en PC. selv, tro mig, det er det virkelig ikke, dog skal man jo lige sætte sig ind i hvilke ting der spille godt sammen, men det er "bare" at kigge på andres systemer, og så håbe på det bedste 😉

- Hvis jeg havde alt din hardware der, så ville jeg starte med at købe et kabinet, sætte tingene i og se hvordan det kører, for i sidste ende er det DIG der skal se på kvaliteten af billedet når du afspiller film og hvis du synes det er fin nok, jamen så 🙂

Jeg tror dog nok at du i sidste ende bliver nød til at finde noget kraftigere hardware, CPU navntligt.

PS: Den tråd du linker til, er jo en der tænker på om den hardware han har fundet, er god nok til spil, og du behøver LANGT mindre for at kunne afspiller film i god kalitet 🙂

Venligst.

Blue*

Overclocker
Tilføjet:
28-01-2008 17:24:44
Svar/Indlæg:
223/33
Endvidere.

Det med at den skal kunne tænde før og efter en optagelse, er rent software mæssigt, og har ikke så meget at gøre med hvilken hardware du har 🙂 (det kræver dog at PC.'en står i Dvale)

Når du engang bliver færdig med din HTPC. så hent evt. MediaPortal (det er det samme som Microsoft Media Center) det kan det trick der du nævner 🙂

EDIT:
Jeg mener at man faktisk KAN få noget hardware der kan tænde af sig selv på et givent tidspunkt, jeg kan dog ikke huske hvordan og/eller hvilke hardware det kræver, mener blot at have læst det et sted.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2008 17:47:40
Svar/Indlæg:
971/67

PCen skal bare kunne resume on usb, så kan den sagtens tænde for at optage og så slukke igen.

/Skipper

kimc88

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 22:11:56
Svar/Indlæg:
308/113
okay ser om der kommer en

kimc88

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2008 22:14:33
Svar/Indlæg:
308/113
kan min pc jeg har nu tænde for at optage og så slukke igen.
og hvordan??????????