"Desværre" bor jeg selv på Sjælland, så kan ikke rigtig bare smutte forbi, ville ellers gerne være dig behjælpelig.
Du kan sagtens bruge din Hardisk, den er pænt stor, og da film jo som bekendt fylder meget så. Du skal dog nok regne med at anskatte dig endnu en på et tidspunkt, man får lynhurtigt fyldt en harddisk med film.
men altså... Du kan jo sagtens bruge ALT dit udstyr der. Dog ville JEG nok (pga. støjen) nok vælge et bundkort med noget godt onboard grafik på, så undgår du nemlig at skulle bruge et grafikkort, medmindre det naturligvis er kølet passivt (uden blæser)) DOG.. hvis du skifter bundkort, så skal du jo temlig sikkert skifte både CPU og RAM da det sikkert ikke passer på et nyt.
HVIS jeg var dig, så ville jeg stille og roligt starte selv, det er ikke svært at samle en PC. selv, tro mig, det er det virkelig ikke, dog skal man jo lige sætte sig ind i hvilke ting der spille godt sammen, men det er "bare" at kigge på andres systemer, og så håbe på det bedste 😉
- Hvis jeg havde alt din hardware der, så ville jeg starte med at købe et kabinet, sætte tingene i og se hvordan det kører, for i sidste ende er det DIG der skal se på kvaliteten af billedet når du afspiller film og hvis du synes det er fin nok, jamen så 🙂
Jeg tror dog nok at du i sidste ende bliver nød til at finde noget kraftigere hardware, CPU navntligt.
PS: Den tråd du linker til, er jo en der tænker på om den hardware han har fundet, er god nok til spil, og du behøver LANGT mindre for at kunne afspiller film i god kalitet 🙂
Venligst.