Jeg har nu læst diverse tråde om performance, billedekvalitet, strømforbrug og drivere for de to nævnte gfx, men er stadig i tvivl om hvilket kort jeg skal vælge. På forhånd beder jeg folk om at undgå at komme med fanboy indlæg, da det ikke kan bruges til noget.
Et HD 3870 har såvidt jeg ved en fornuftig dual slot køler, som ikke larmer og skulle køle ok. Et 8800gt har en single slot køler, som ikke er helt så støjsvag og køleevnen er højst sandsynlig dårligere end den på 3870.
Det jeg gerne vil finde frem til er om det er muligt at få et 8800gt med en stock køler som er "lydløs" og god nok til moderat overclock.
Hvis det ikke er muligt at få et 8800gt med en ordentlig køler, hvad er jeres erfaring med at skifte den. Kan i nævne mærke på kort? Skifter den selv hastighed på fan efter temp? Er der køling på ram? evt. med noget termisk tape under køleren Hvilken køler i satte på? Jeg har selv en vf900 til at ligge i skuffen, hvor godt køler den et 8800gt?
#1 Det kommer nok til at fylde lidt meget, men en 120mm køler på hver side, så må det da blive koldt. Det sparkle har jeg læst test af og det blev vidst næste 100 grader, de forsøgte ennda at stege æg på kortet 🙂
jeg har lige købt et Gainward BLISS 8800GT Golden Sample 1gb. det koster lidt mere men har 1gb. ram, og Kerne Clock på 650 MHz, Hukommelse clock på 1.9 GHz. og en fed dualslot køler.
#8 er palmer og græs ikke bedre lavet i Crysis med et 8800GT end med 3870? jeg har selv testet det og synes, at det er det jeg er nået frem til. 3870 laver en form for DX9.5 hvis man kan sige det... synes det er pænest på 8800GT
#9 Får først det op og køre på fredag eller næste mandag. 😕 Men tror ikke der er synderligt stor forskel, da det grafik engine, der bestemmer det meste.
#10 ja det er da vildt flot på et 3870 også...men lige netop bregner og græs er mere realistiske på nvidia - ku også være jeg skulle optimere min ati-driver - den er bare standard pt..