Angående RAID 0... Ja du kan skam sagtens mærke forskel især når du installerer ting samt ved udpakning af store filer. Nogen vil påstå at 2 * HDD sat sammen til 1 * HDD som RAID 0 rent faktisk gør, vil give dig dobbelt ydelse, men det passer altså ikke helt... Du skal stadig tage ting i betragtning såsom din RAID controller osv. eftersom det også har en særdeles stor betydning for hvordan dine diske vil yde. Generelt vil computeren bare yde bedre, da den fordeler data i blokke ud på dine 2 diske.
Angående seagate diske, så plejer de at være gode nok til RAID. Hvis du kigger på min profil kan du se, at jeg selv kører med 2 * Barracuda, dog ikke ES (server) versionerne. Det eneste minus jeg har fundet ved seagate er, at de normalt kan finde på at larme en del. Jeg hader støj, men der har jeg jo så sørget for at købe et kabinet med medfølgende støjdæmpning (filter i siderne, silikone ophæng til HDDs). Såfremt du også hader støj, så har jeg med tiden kun kunne få støjsvage diske fra Samsung og ydelsen er også i top på deres. Igen smag og behag og hvilke erfaringer man har haft, men valget på 2 * Barracuda ES fra Seagate er et stabilt RAID 0 setup.