Hvorfor kan man først hente pakken dagen efter!?

Hyggehjørnet d.  30. januar. 2008, skrevet af CoffeeCan
Vist: 7506 gange.

CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 14:41:00
Svar/Indlæg:
3394/170
Hey

Ved godt der er mange "JEG HADER" postDK tråde!, men nu har jeg fået brug for at lukke mine frustrationer ud!

Jeg havde håbet på at postbudet havde ligget mit pakken i laden, i stedet for at smide de åndsvage labels i min postkasse!

Havde tænkte mig at tage ind efter pakken i dag, men så kigger man jo lige en ekstra gang og ser er jeg først kan hente den i morgen og i morgen har jeg ikke tid!!! ☹

og i sidste uge brugt de 3 dage på at levere en pakke som jeg havde bestilt torsdag (blev sendt torsdag) og den kom mandag = nedrn weekend!

Fandme ringe... :no:

Gælder mig til 2009 hvor vi får noget konkurrence på post markede...


- CoffeeCan
JacobHL
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 14:42:15
Svar/Indlæg:
1776/116
Som regel kan du godt få den udleveret samme dag hvis du tigger og siger "be-be".. det virker nogen gange for mig i hvert fald 😛


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
30-01-2008 14:44:43
Svar/Indlæg:
14079/622
Ja jeg plejer nu også at kunne få den udleveret samme dag. :yes:


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 14:45:02
Svar/Indlæg:
3162/326
#0

Det er fordi alle postbude ikke kører forbi posthuset inden fyraften... De kører alle uleverede pakker tilbage til centralen, hvor de så bliver samlet og sendt til de respektive posthuse.

Mvh. Mads 🙂


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 14:53:17
Svar/Indlæg:
4107/224
Jeg plejer nu også at kunne hente mine pakker samme dag som postlabellen er smidt ind ad brevsprækken


Tahiti
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 14:59:43
Svar/Indlæg:
2676/147
#3

Nemlig

-Tahiti


Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 15:04:34
Svar/Indlæg:
4657/53
Det kan jeg også . det er bare med og finde det posthus pakken ligger på .


JensK
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2008 15:09:44
Svar/Indlæg:
452/80
Bare fortæl dem der er til 1. Søns fødselsdag eller lillebrors fødselsdag, så skal du bare se :P Virk lidt desperat, træd dig over tæerne så du græder lidt.. (måske ikke den sidste :P )


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 15:20:33
Svar/Indlæg:
3394/170
#3 og #5 Det er selvfølgelig rigtigt..

Venter bare til fredag, gider ikke risikere at stå på posthuset og spille dum..

Men stadig træls..


zight
 
Overclocker
Tilføjet:
30-01-2008 15:36:25
Svar/Indlæg:
69/13
#0 Posten må ikke bare stille en pakke, da den skal scannes så der er styr på hvor den er henne af i verden. Det jeg nogle gange har gjort er at sætte en stykke papir på hoveddøren hvor jeg spørger om de ikke kan stikke pakken i skuret. Og det virker selv om de ikke må.

Og med hensyn til at hente pakken på posthuset, så ligge problemt i at de pakker der ikke bliver modtage, bliver send til posthuset i nogle store bure. Det vil sige de ikke er sorteret og man skal ud på landet for at få de ansatte til at hente en pakke i sådan et bur. 😲

Men så er det godt man kender folk der arbejder i postdanmark i den by jeg bor i.


Rasmus66
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 15:40:56
Svar/Indlæg:
8762/174
Nu kommer jeg inde fra landet og hvis vi taper en seddel på døren om at de bare skal ligge pakken i stalden så gør de det.
Men er er pisse træls at min ikke kan afhente pakken på posthuset den samme dag.


Rednalyn2
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2008 15:54:17
Svar/Indlæg:
558/73
Jeg arbejder i post danmark, og kører også privat pakker ud :)

Bare rolig, er kun studie job, så i må ikke æde mig helt :D :)

Grunden til at man nogen steder kan få fat i pakken samme dag, som man har fået labelen, er hvis postkontoret og posthuset er i samme bygning.

Når et pakkebud kommer hjem, med anmeldte pakker i bilen, bliver de sorteret i nogle bure, til de posthuse pakken er anmeldt til. Disse bure bliver så sidst på dagen kørt hen til posthusene. "Postdamerne" der er på posthuset har altså ikke nogen chance for at give dig pakken samme dag, med mindre postkontor og posthus er en og samme bygning.

Og ja, vi må ikke ligge pakkerne, men hvis kunden skriver at den kan lægges, så gør vi det hellere end gerne, da det er hurtigere, end at skulle skrive de satans anmeldelser :)

Men tricket i alle kan benytte jer af, det er at få afsender til at skrive på selve pakken, hvor postbudet må ligge den, og så få den sendt som flexlevering, så må vi nemlig gerne stille pakken ved døren, eller i skuret etc.


Der hvor jeg arbejder er der eksempelvis 3 posthuse, og ingen af dem dele hus, med selve postkontoret/distributionskontoret, derfor vil man ikke kunne hente pakker samme dag i denne by :)

Så er der vidst ikke mere at være i tvivl om :D


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2008 16:06:34
Svar/Indlæg:
3394/170
#11 Tak for info'en.. 🙂


Cowboy
 
Overclocker
Tilføjet:
30-01-2008 17:53:27
Svar/Indlæg:
98/4
Og så er der lige den ting med, at det også er lavet fordi man vil være sikker på at postbudet er kommet hjem til den tid og ikke render rundt ude på turen med overarbejde. Lidt dumt at smide en anmedelse ind hvor der står de kan hente samme dag kl.15 hvis postbudet måske først er hjemme fra turen kl.16:15 og kunden står og skal have sin pakke, så det er også lavet for ikke at genere kunden, der tror de kan hente pakken samme dag anmedelsen er smidt ind. Der ville være ballade også hvis de stod på posthuset samme dag og pakken ikke var der, fordi postbudet endnu render rundt ude på turen.


@ngler
 
Redaktør
Tilføjet:
05-02-2008 10:27:13
Svar/Indlæg:
4033/364
#0

Gælder mig til 2009 hvor vi får noget konkurrence på post markede...

det ENESTE som Post DK har monopol på er breve under 50 gram (og printe frimærker).. alt andet er der fri konkurrence - det er bare ikke alle markeder som er profitable for konkurrenterne.. DHL sender jo alle deres ikke profitable pakker med posten, forbrugerkontakten reklamer etc..

men generelt er det som #11 skriver... og selv om det er i samme bygning, så samles det ofte i store bure før det blier kørt ned i posthuset..