Jeg arbejder i post danmark, og kører også privat pakker ud :)
Bare rolig, er kun studie job, så i må ikke æde mig helt :D :)
Grunden til at man nogen steder kan få fat i pakken samme dag, som man har fået labelen, er hvis postkontoret og posthuset er i samme bygning.
Når et pakkebud kommer hjem, med anmeldte pakker i bilen, bliver de sorteret i nogle bure, til de posthuse pakken er anmeldt til. Disse bure bliver så sidst på dagen kørt hen til posthusene. "Postdamerne" der er på posthuset har altså ikke nogen chance for at give dig pakken samme dag, med mindre postkontor og posthus er en og samme bygning.
Og ja, vi må ikke ligge pakkerne, men hvis kunden skriver at den kan lægges, så gør vi det hellere end gerne, da det er hurtigere, end at skulle skrive de satans anmeldelser :)
Men tricket i alle kan benytte jer af, det er at få afsender til at skrive på selve pakken, hvor postbudet må ligge den, og så få den sendt som flexlevering, så må vi nemlig gerne stille pakken ved døren, eller i skuret etc.
Der hvor jeg arbejder er der eksempelvis 3 posthuse, og ingen af dem dele hus, med selve postkontoret/distributionskontoret, derfor vil man ikke kunne hente pakker samme dag i denne by :)
Så er der vidst ikke mere at være i tvivl om :D