#11 AMD kerne strutur synes jeg da er udenmærket, det er folkene fra alfa der har været med til at udvikle den, og de har da været regnet for nogen af de bedste.
Fakta er at amd overclocker udenmærket, er billigere, har integreret memory controller og er mere strømbesparende i brug.
Jo jeg har læst testene, men de fleste test hænger amd ud, det fremgår tydeligt at dem der laver testene er ude på at hænge amd ud, ellers ville de ha' testet under reelle omstændigheder.
Hvor ofte ser du en cpu køre ved idle eller 100% load? Aldrig! AMD spare i snit 30% strøm i forhold til intel.
Hvor ofte ser du real life test af stabilitet core2duo mod athlon x2 som server?
Memory bandwide, det ved alle intel ejere hvem der klare bedst, men! Intel folk påstår det ikke betyder noget, og det gør det skam - Høj memory bandwide giver dig hurtigere respons i windows og når grafikkortet løber tør for ram, så er det igen rammen der skal levere varen. Rammen påvirker hele dit system.
Jeg har set hvordan i hakker på AMD ofte her i forummet uden grund - Tror i at jeg ville sætte AMD cpu'er i serverne i stedet for intel uden grund? Jeg har prøvet med intel som server og jeg har ofte pillet en intel server ned. De bruger mere strøm, er dyere i indkøb og er for ustabile med mindre du køber xeon(Og det gør jeg ikke).
Når alt dette er sagt, så er en core2duo udenmærket til spil når der kun er monteret et grafikkort(Intel håndtere ikke flere grafikkort særligt godt) En spille maskine står ikke og arbejder 24 timer i døgnet, den er ikke tændt andet nogel få timer dagligt, den behøver ikke holde i 5 år og ofte er rammen på grafikkortet nok(Sådan den ikke skal overføre en masse fra rammen)
Derfor:)