Superbruger
Tilføjet:
01-02-2008 19:54:30
Svar/Indlæg:
39/20
Hejsa
Jeg har et rigtig iriterrende problem med nettet hjemme hos mig. Vi har hjemme hos mig 2 computerer, min og en fælles, og det kørte indtil i sidste uge gennem en router, og det havde virket fint siden vi begyndte at bruge det. Skal siges at min pc kører vista, mens den fælles bruger XP SP2. I sidste uge oplevede vi dog at nettet blev meget langsomt og ustabilt, hvilket self er meget frustrerende. Vi blev dog enige om at det var routeren der var problemet og vi købte derfor en switch, hvilket fungerede helt fint og jeg troede derfor at det problem var løst. Jeg blev dog klogere, da der igår igen opstod problemer med nettet, i hvertfald for min computer. Da jeg tændte den igår eftermiddags kom den med ikonet for internet bare med den lille gule trekant, hvilket betyder ingen internet. Jeg biksede rundt med det i længere tid, og til sidst, efter jeg havde deaktiveret forbindelsen og så genstartet netværkskortet kom jeg på nettet. Jeg mener i hvert fald det var det jeg gjorde lige før nettet kom. Jeg brugte den så om aftenen og det virkede helt fint.
Jeg tændte den såigen her imorges og her kom internettet med det samme, og der var ingen problemer.
M;en men men, da jeg så tændte den igen her til eftermiddags var problemet der igen, og nu kan jeg simpelthen ikke komme på nettet, om jeg så deaktiverer og genstarter lan forbindelsen. Det højeste jeg kan finde er et lokalt netværk, men ikke det internet som er tilsluttet switchen. Jeg prøvede endda at putte stiket direkte i modemmet med igen kun med den lille gule trekant til følge. Samtidig skal det siges at der ingen problemer er med den fælles pc.
Så nogen der har en ide til hvad der kan være problemet for min pc, og hvorfor netværket lige pludseligt ikke virker mere?