-> #212 + #228
Nu synes jeg, at du skal til at passe lidt på med den attitude, ellers kan jeg godt blive grov - hvilket hverken du eller jeg har tid og lyst til. Så hvad om, at du lige læste hvad jeg skriver i #136, #162 og #211, og husker brillerne denne gang.
Når du har læst dem igennem to-tre gange, og er sikker på, at du er 112 % med på hvad der står, så revurderer du lige dine seneste svar, tager en dyb indånding. Skriver et svar nu, rejser dig og går væk fra computeren en 5 minutters tid, måske lige tager en smøg eller et køligt glas vand. Så sætter du dig ved computeren igen, læser dit svar ned, og er du igen 112 % sikker på, at det er hvad du mener, så trykker du "tilføj svar".
Indtil da, så kan jeg virkelig ikke tage dig alvorligt når du på dén måde langer ud. Igen, læs lige hvad jeg skriver i førnævnte svar (måske bortset fra #136 som er ment lettere ironisk - selvom det kan være svært at forstå, at visse folk kan synes at der findes vigtigere ting i livet end "AMD vs. Intel"), #162 og #211. Så sig mig. Hvori læser du, at jeg er en fanboi.
Det er sjældent set, at jeg (eller andre fra crew bl.a. - måske med undtagelse af Claus35 og hans Seagate-mani) uden skelen, anbefaler ud over hvad folk har brug for. Om så det er AMD eller Intel.
For mig kan det være fucking éet fedt, om det er Intel, AMD, nVidia, ATi, Matrox, Cyrix/SIS eller en folkevogn... Bare folk får det de betaler for, og at de får mest for pengene, der dækker deres behov og giver dem en god oplevelse ved computeren.
Nu er Kvist1992 ganske glad for sit setup, og jeg glæder mig på hans vegne. Men der er sgu forskel på at skrive: "Fuck jeg er glad for min AMD" eller "Min AMD sparker røv på alle andres computere" (groft karikeret), for det ene udtrykker glæde. Det andet er en direkte provokation, der kun kan sammenlignes med en CS-lamer der piver over, at Jordens hælding er 2.5 grader forkert i forhold til planetbanen, hvormed hans mus "lagger"...
Begge dele er lige langt ude, og kan kun respekteres såfremt der kan fremvises brugbare og holdbare facts. Man tester på samme præmisser. Om man vinder med 1 point i benchmark eller 1.000 point, så har den anden tabt. Indse det.
Man kan teste computere på forskellige måder, og jeg har vist aldrig sagt, at AMD sutter røv. Find venligst et sted jeg har skrevet det, med undtagelse af min tråd vedr. min gamle Shuttle XPC SN95G5 med dertilhørende Athlon 64 3200+ som faktisk suttede røv, til alt andet end gaming. Så fik jeg fingre i en X2'er som jeg var meget tilfreds med, indtil jeg fik mig en laptop med Core Duo processor, jeg forsøgte mig med en Turion X2 som blev skiftet ud med en Core 2 Duo.
Jeg er ikke fanboi. Jeg går ikke over åen efter vand, med mindre at åen er fyldt med Pepsi og jeg tilfældigvis har lyst til Coca-Cola. Så går jeg på tanken og nyder den friske luft.
Nu er det heller ikke helt uden tilfælde, at mit valg faldt på en Q6600, som selv ved 2.4 GHz fuldt ud tilfredsstiller mine behov for brug af computer. Den er udemærket til gaming, DTP (PSP og DPP), videoredigering og i særdeleshed gaming, hvor jeg kun føler mig hæmmet ved lave opløsninger. Men da jeg alligevel gamer i 1440x900 med alt på max, er CPU'en ikke den voldsomme begrænsning for mit vedkommende.
Ja, jeg kunne have valgt en X2'er, og endnu en gang valgt dual-core, men nu faldt valget på en Quad, på ganske samme måde, som valget i sin tid faldt på henholdsvis Core Duo, frem for Athlon X2, og Core 2 Duo, frem for Turion X2.
Hvis AMD bare havde et bedre alternativ til prisen, så var mit system AMD-baseret, og jeg havde skrevet præcist det samme til dig, som jeg gør nu.
Men!
Det der i DEN grad kan pisse mig af er, at du uden videre smider 🤡-smiley i fjæset på mig. Jeg mener selv, at jeg går ind i en fin dialog (igen med undtagelse af #136 - for dem der ikke besidder ironiens sande fornemmelse) og tilsviner på ingen måde AMD. Jeg skriver, og jeg kan godt gentage mig selv for Prins Knud: Intel har bare føretrøjen på nu.
Lad os sammenligne: Hvis vi nu tager OL som eksempel. Der er flere forskellige descipliner, og lad os for nemheds skyld, nøjes med løb. Der er 100 m, 400m, 800m og et marathon.
Fair nok. AMD vinder Marathon, som måske er det hårdeste løb, på længere sigt. Ikke langt efter, kommer Intel og Via er et eller andet sted ved startlinjen, meget forvirret og forpustet over startskuddet.
De tre sprintløb vindes af Intel, med AMD kort bagefter.
Hvilken ville du så sige er bedst?! Det folk forsøger at forklare jer er, at det kan godt ske, at AMD vinder i éen enkelt, eller flere descipliner. Men det er altså Intel der hiver flest guldmedaljer hjem. Så kan man ellers snakke om forholdsregler og ditten og datten. Men, at vinde er nu en gang at vinde. Så må AMD indtage en ordentlig dosis dope eller spænde ben for Intel så godt og grundigt, at de kan vinde guld i de andre descipliner også.
... længere er den vel ikke.
Nu synes jeg, at du skal læse mit svar igennem, en to-tre gange, og være 112 % sikker på, at du forstår hvad jeg skriver. Hvis ikke du gør det, så beder jeg dig venligst om at holde de der 🤡-smileys for dig selv 😉