bundkort brænder grafikkort af...

Grafikkort d.  03. februar. 2008, skrevet af The_Flame
Vist: 353 gange.

The_Flame

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2008 17:07:09
Svar/Indlæg:
4/3
Jeg kan simpelt hen ikke forstå det. Før nytår havde jeg et gammelt saphire radeon 9800 pro kort i, det virkede også indtil sutningen af decemtber 2007, hvor det så "brændte af". For et halvt måneds tid siden, fik jeg købt mig et saphire radeon x1550 512 mb agp x8 grafikkort, det virkede såmænd også fint nok indtil jeg prøvede at tænde min computer i dag og så¨ville den ikke starte, jeg prøvede at sætte et gammelt grafikkort i som jeg havde til at ligge, der ville den fint starte op, jeg prøvede så at sætte mit x1550 grafikkort i en anden computer, og der ille den heller ikke starte op... Min computer virkede fint nok for 2 dage siden og har været slukket indtil i dag...
Mit bundkort er et gammelt soltek 75frn2 med nforce 2 chipset.

Hvad kan der have været sket, hvorfor virker grafikkortet pludselig ikke mere, det er til at blive sindsyg over.
MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2008 17:10:22
Svar/Indlæg:
5421/53
Ved ikke helt - Hvor mange grafikkort er brændt sammen i det? :( - Har du låst AGP frekvensen hvis du har overcloket?

Måske du skal bruge et par tusind på et helt nyt system :p, et C2D system koster jo intet nu-til dags :)

Hvis det bare er 2 grafikkort kan du jo være uheldig.. Måske PSU'en :p?

The_Flame

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2008 17:23:40
Svar/Indlæg:
4/3
#1 der er 2 grafikkort der er "brændt af" i den og jeg har ikke overclocket den. Jeg ville ogås gerne have en ny computer, har bare ikke råd med den løn jeg får.. min strømforsyning skulle der ikke være noget galt med, det er en NorthQ 500W. Jeg håber også bare på at jeg har været uheldig, hader bare at skulle igennem alt det gøje møj med at få den meldt fejlet og sendt den tilbage, især når den kun har sat i i ½ måned.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2008 18:12:59
Svar/Indlæg:
5421/53
😕 Uheldigt ☹

xponic

Overclocker
Tilføjet:
03-02-2008 20:54:46
Svar/Indlæg:
107/0
Åhh nej ikke den model

Jeg har et Epox 8rda+ som, også er med Nforce2 chipset på og der var lytterne ved at stå af. heldigvis nåede jeg at skifte dem. Vis Elektrolytterne er ved tørre ud kan de bidrage til udstabile spændinger/spændingsspikes som, kan være årsagen til du futter dine gfx's af.

Jeg har nok set de første 5 stks MB af den type som, var tæt på at stå af eller var futtet af.

Årsagen til dette er de powermosfets blir for varme som, får lytterne til at tørre ud hurtigere el. dårlige kvall lytter el. folk har OC for meget med for dårligt airflow, DET ER SET FØR. Det kan også være din PSU som, gir ustabile spændinger ud.

Du kan hurtig se vis det er dem, det er de mini øldåser med metal i toppen(der er et X i midten af dem). Vis de buler udad el. ser ud til at der er kommet noget væske ud i toppen af dem(det lugter seriøst at fiske(MIS!!!!). kig på eks. i linksne

http://forums.pcper.com/showth...

http://forums.techpowerup.com/...

Vis ud ikke kan el. kender nogen der kan fixe det, så køb dig et billigt am2 system