Elitebruger
Tilføjet:
03-02-2008 22:48:11
Svar/Indlæg:
20170/383
Hejsa.
Jeg oplever nogle underlige problemer med min computer. Den har det med at fryse i tide og utide.
Lige pt er jeg ombord på vædderen og sejler rundt oppe omkring grønland så har først tid til at rode med det om 14 dage når jeg kommer hjem.
nå, men problemet er det at den fryser af og til. min kæreste som bruger den nu fortæller mig at den sagtens kan bruges hver dag i 8-10 dage uden der er det mindst kvæk men så kan den pludselig finde på at fryse 5-6 gange på en dag og så fryse en eller to gange dagligt. Derefter går der måske nogle dage igen uden problemet.
Det skal siges at hun kun bruger den til MSN og internetsurfing og lidt spil på nettet. Når jeg selv bruger den gør den det selvfølgelig også, både nu hvor jeg har fået vand på GFX med også før hvor jeg kørte med stock luftkøling, så ingen ændring der.
jeg kører med et 3 Ghz OC og detaljer om dette kan i læse om i min profil, køling er boxkøler men jeg oplever max temp ved 60 grader efter ca en times orthos.
Det er så også det sjove af den den er helt fint med på timelange stresstests som FX orthos, SuperPI og Artifact scanner, men fryser som sagt af og til.
Hvad kan være galt. kan det være for lidt Vcore, for ringe køling, for lidt Spænding til chipset?? Max temp på chipset er 48 grader. Ram-fejl, bundkortfejl?? Jeg forstår intet... 😕
Lidt hjælp og gode råd ville være super 🙂
Tom