Er det bare mig der ikke kan læse ordenligt eller bare 2 tests der viser noget forskelligt...
Hvad jeg lige kan konkludere at slange størrelse er temlig lige meget, men fittings størrelse betyder end del og derfor komme slange størrelsen til at betyde noget ..
Efter hvad jeg har fået at vide skulle 12mm være bedre da mere vand kan komme igennem. Har også fået at vide at temperatur forskellen er ca 3-5 grader så jeg det må jo være op til en selv..
Ja efter at have det læst engang til viser begge test sådan set det samme..
At der er mere flow / tryk med størrer slange / fitting pga størrelse, men det er ikke noget der betyder mere 2-5 grader alt efter pumpe og andet udstyr.
Ergo er push on fittings stadig super nemme at bruge og gode til nybegynder, dog ser den tynde 8/10 mm slange lidt fesen ud 😛
Ergo at jeg selv engang nok skifter til masterkleer 11 mm slange - specielt efter at have set nogle builds med denne type slange.
Jeg har prøvet Push-On og jeg synes det er det værste pis. Det er sku nemmere med High-Flow fittings, det er bare at skubbe lortet på og færdig business. Hvis man så bruger Masterkleer behøver man ikke engang spændebånd.
Så jeg vil aldrig mere anbefale nogen at købe Push-On. Det er sku for bøvlet i forhold til High-Flow. Og så ser de tykke slanger da langt federe ud 😛 De kan jo også bøjes mere end 8mm/10mm-slange kan.
Så du vil bruge high flow fittings uden bruge af spændebånd?? Jeg vil da nok mene at push-on fittings er noget nemmere at bruge end alm fittings med spændebånd. Og så ser da da også noget pænere ud. Spændebånd er da lidt grimt.
#0 Du skal vælge 12mm slange, jeg har læst nogle test på nettet og jeg har også selv prøvet begge dele, nogle gange fik jeg helt op til 5-8grader mindre på 12mm slange. #7 Du skal da bare lime dem, Epoxylim er ganske fint til det, det holder 🙂 .
Det har meget at sige hvad slange diameter man kører med. Men om det er 6mm eller 12mm afgøres af kølehovederme m.m. Amerikansk standard er 12mm og europæisk er 6 m.m. Nogle kører med det ene og nogle med det andet og ydelsen er ikke så forskellig HVIS det er en som har forstand på det som har samlet systemerne.
#7 Man behøver altså ikke spændebånd til 12mm fitting hvis man bruger Masterkleer. Man behøver nu hellerikke med normal 12mm-slange, men det er ikke helt sikkert.