jeg har selv haft spillet meget starcraft, og den største grund til det var at jeg ikke havde andet at lave.
Jeg havde næsten ingen lektier, ikke særligt mange venner (hvis ikke man var fodbold drone, så var man udstødt), og jeg gik kun til fodbold 2 gange om ugen samt 1 gang badminton... så jeg vil sige jeg har haft en grund, og et tilflugtsted for min ensomhed...
Men nu ser det anderledes ud, jeg har droppet at spille så meget (jeg kan da godt sidde og game 6-8 timer i stræk alligvel, men så er det sammen med andre), og nu har jeg mere end 1 rigtig ven! 😀 😀 😀 🤡 🤡 🤡 😎 😎 😎 (de er nødvændige)
Jeg syntes ikke at afhænighed er nogen god ting, ligesom det heller ikke er alt for fedt at vi er afhængige af at se solen en gang i mellem, spise, snakke med andre, og drikke, gå ud og skide osv., hvis man kunne være fri for det, så kunne man gøre hvad man ville, og kun være bundet af loven (og egen pengepung hvis det er 😳 )
Jeg ved dog ikke hvad man skal kunne gøre i mod gaming, mine forældre havde ikke den store chance, jeg var alene hjemme i 8. og 7. klasse fra jeg kom hjem, til min mor kom kl. 16.30, eller min søster kom også hjem lidt tidligere engang i mellem... så jeg kunne sagtens sidde og game fra kl. 13 til kl 18, indtil at vi skulle spise, og så skulle der så ikke games mere på en dag...
Så jeg vil sige, afhænighed er s** noget lort, men der er ikke meget man kan gøre ved det...