Projekt: Hvad er din mening om "afhængighed" af online spil eks. WoW?

Hyggehjørnet d.  05. februar. 2008, skrevet af RasmusAnden
Vist: 785 gange.

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2008 11:27:15
Svar/Indlæg:
880/67
Hej Guys!

Vi har projekt i denne uge, og har om internettet. så jeg/vi ville blive rigtig glade hvis i gider svare på nedenstående spørgsmål! 🙂

(Vær venlig kun at komme med seriøse svar! 😉 )

Le Spørgsmål:

1. Hvad synes du om at unge mennesker bliver/er afhængige af online spil som eks. World of Warcraft?

2. Hvad kan man gøre for at undgå at folk bliver afhængige?

Derudover har vi lavet et lille spørgeskema, som vi håber i lige gider bruge et par minutter på at svare på, nu i er igang. Link:
http://www.askpeople.dk/ask/re...

Mvh
Rasmus

Link rettet. /Goaguy
season88

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 12:13:22
Svar/Indlæg:
1221/95
Done med skemaet..

Og ang spørgsmål:

1. Afhængelighed, nej tak.. Og det er uanset om det er af smøger eller computerspil. Med henblik på WoW så har blizzard ramt plet der. De har tryllebundet millioner af mennesker til at sidde og spille deres spil.. Og jeg kryber til korset her - JA, jeg har selv været en WoW drone og har selv siddet og spillet spillet mange timer om dagen,

2. Det afhænger af hvem der gør noget. Det ville jo være dumt ad Blizzard at begynde at lave en "anti-spil" kampange. Men hvis man nu kigger på forældrenes ansvar, så hælder jeg begge veje.. Både at de skal respektere at deres børn er medlem af et online community hvor de kan skrive med mange andre og være sociale på den måde, samme tid med de har det sjovt med at spille.... Men på den anden side, hvis det bliver formeget, så kan det i sidste ende være nødvendig for dem at forbyde deres børn at spille - og i sidste ende helt at lukke ned for internettet.

Problemet med folk der er afhængelige af computerspil som f.eks. word of warcraft som jeg selv var, er helt sikkert at de lever sig for meget ind i den fiktive verden og lukker alt andet ude.
Jeg droppede helt lekter og var godt i gang med at midste mit sociale liv, dog blev det redet tilsidst, og nu forsøger jeg bare at få solgt min account så jeg ikke "tilfældigvis" kommer til at logge ind igen..

SnottyDongle

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 12:14:17
Svar/Indlæg:
84/20
Nu har jeg selv spillet meget WoW (stoppede for 3 måneders tid siden. Spillet det siden Beta). Om jeg blev afhængelig har jeg svært ved at svare på, da man selv har svært ved at se sine afhængeligheder uanset hvad de går ud på. Men mit spilleri forsvandt af sig selv, da jeg til sidst ikk kunne se det sjove i det.

Der ud over mener jeg ikke at WoW er det værste spil at blive afhængelig af, da der uden tvivl er en social del i det, som du ikke finder i fx FPS spil. Det er der selvfølgelig også i andre spil i form af claner, men ikke på samme niveau.

Det er helt sikkert ikke en god ting at være afhængelig af et spil. Nogen kan styre det, andre kan ikke. Jeg havde lovet mig selv en ting da jeg begyndte at spille rigtig meget WoW. At jeg aldrig ville lade spillet komme før mine venner. Så hvis de spurgte om jeg ville med i byen, bare se noget film, eller hvad vi nu kunne finde på. så skred jeg fra raidet eller hvad jeg nu var i gang med i WoW eller gjorde det hurtigt færdigt så jeg kunne være sammen med mine venner.

Så længe folk ikke lader deres spilleri komme før det virkelige social liv syns jeg ikke der er det store problem på den front. Der er også de sundhedsmæssige problemer med at spille for meget computer. Hvis du tænder for computeren hver dag du kommer hjem fra arbejde/skole og spiller til du går i seng er der helt klart et problem. Man skal sgu få sig rørt på en eller anden måde. Om det er ved at spille fodbold, badminton eller en shoppings-tur på strøget er ligemeget. Bare man får rørt sig.

Hvad man kan gøre for at undgå folk bliver afhængelige. Hmm. Syns det er meget op til personen selv, at sørre for spilleriet ikke taget overhånd. Forældre kan sætte loft på hvor lang tid de må sidde ved computeren, hvis det er virkelig slemt. Eller os skal sådan en grænse sættes allerede inden problemet opstår. Ellers så handler det jo om at man skal have noget andent end PC'en man kan gå op i. En interesse, en hobby..
Hvis man har en kammerat man mener har et problem kan man vel snakke med personen, fortælle ham at man syns han skulle se at komme noget mere ud og være sammen med sine 'rigtige' venner. Spørge personen om man ikke skulle finde ud af et eller andet man kunne lave sammen. Bare prøve at få personen væk fra computeren og vise at man godt kan ha det sjovt uden den.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 12:24:18
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg har selv haft spillet meget starcraft, og den største grund til det var at jeg ikke havde andet at lave.
Jeg havde næsten ingen lektier, ikke særligt mange venner (hvis ikke man var fodbold drone, så var man udstødt), og jeg gik kun til fodbold 2 gange om ugen samt 1 gang badminton... så jeg vil sige jeg har haft en grund, og et tilflugtsted for min ensomhed...
Men nu ser det anderledes ud, jeg har droppet at spille så meget (jeg kan da godt sidde og game 6-8 timer i stræk alligvel, men så er det sammen med andre), og nu har jeg mere end 1 rigtig ven! 😀 😀 😀 🤡 🤡 🤡 😎 😎 😎 (de er nødvændige)

Jeg syntes ikke at afhænighed er nogen god ting, ligesom det heller ikke er alt for fedt at vi er afhængige af at se solen en gang i mellem, spise, snakke med andre, og drikke, gå ud og skide osv., hvis man kunne være fri for det, så kunne man gøre hvad man ville, og kun være bundet af loven (og egen pengepung hvis det er 😳 )

Jeg ved dog ikke hvad man skal kunne gøre i mod gaming, mine forældre havde ikke den store chance, jeg var alene hjemme i 8. og 7. klasse fra jeg kom hjem, til min mor kom kl. 16.30, eller min søster kom også hjem lidt tidligere engang i mellem... så jeg kunne sagtens sidde og game fra kl. 13 til kl 18, indtil at vi skulle spise, og så skulle der så ikke games mere på en dag...

Så jeg vil sige, afhænighed er s** noget lort, men der er ikke meget man kan gøre ved det...

RasmusAnden

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2008 12:56:10
Svar/Indlæg:
880/67
Mange tak for svarene allesammen! 🙂

til alle der ikke har svaret plz. gør det! - det behøver ikke være nogen roman, vi vil bare gerne vide, hvad i synes om det! 😉

Mvh
Rasmus

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 14:04:28
Svar/Indlæg:
3588/418
Så er skemaet udfyldt.

Jeg har lige skrevet opgave om misbrug og afhængighed, så skriv en PM til mig, hvis det skulle have interesse. 🙂

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 14:31:32
Svar/Indlæg:
2576/125
Skema udfyldt 🙂

Afhængighed af spil er generelt et problem, især hvis man ikke ser andre mennesker i den virkelige verden. Faktisk har jeg nok selv været lidt afhængigt af computeren/spillene. Især i folkeskolen. Grunden til dette var at der ikke var noget alternativ, meld udsagt kedede jeg mig, og spillene var et tilfulgtssted. Efter jeg er begyndt på HHX har jeg ikke spillet særlig meget mere. Faktisk bliver det næste aldrig til mere end en time om dagen max. Nogle dage spiller jeg slet ikke. Jeg surfer mere rundt på nettet, og finder oplysninger. Så man kan sige at de mere eller mindre holdte op af sig selv. Blev faktisk heller aldrig rigtig grebet af WoW, selvom en af mine kammerater konstant sagde, at jeg skulle spille det.

Hvad man kan gøre ved spil afhængighed?? Hmm, ved børn skal forældrene nok være lidt mere bestemte. Ikke at der skal sættes en grænse på max en time, men at de holder øje med hvad børnene laver, og at de ikke til side sætter resten af verden for at spille spil.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2008 14:55:58
Svar/Indlæg:
2600/84
Har udfyldt skemaet.