Blu Ray med Asus Maximus Extreme

Bundkort / CPU d.  05. februar. 2008, skrevet af Winta
Vist: 677 gange.

Winta

Overclocker
Tilføjet:
05-02-2008 12:07:03
Svar/Indlæg:
32/11
Kan det virkelig være rigtigt at jeg ikke kan have en blu ray dvd afspæiller med dette bundkort?

har en Pioneer BD-rom bdc-202 blu ray afspiller, men kan ikke få den til at virke (kun til at spille dvd'er, powerdvd ultra laver en eller anden fejl og går ned hver gang jeg prøver at afspille en blu ray disc)

Jeg har slået afspilleren op og fundet en liste over bundkort det virker med, og der står mit bundkort ikke :(

Jeg har dog også mistænkt at jeg køre vista 64 og ikke rigtigt kan få noget som helst til at virke korrekt :D
arsenio3d

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 12:27:44
Svar/Indlæg:
2823/238
Lytter også lige med her, man ved jo aldrig om man får blu-ray afspiller i computeren en dag.

Emze

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2008 13:18:16
Svar/Indlæg:
666/100
Hvis du har fundet den liste hos producenten så kan det godt passe at dit bundkort ikk kan kører den... Lyder underligt ja.. men sådan noget kan man desværre stødde på...
Kan være du kan bruge en anden afspiller... Måske er det lige den som ikk virker... 😕

Prøv eventuelt at ringe/skrive til Pioneer og Asus for at finde ud af noget mere... Måske bliver der lavet en driver til det...

Winta

Overclocker
Tilføjet:
05-02-2008 18:02:05
Svar/Indlæg:
32/11
det var da godt nok ringe :/ er det fordi sata på mit board er for langsomt :/? troede der var det hurtigste sata på.. skod board..

mathiasm87

Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 20:57:47
Svar/Indlæg:
626/77
kunne godt tænke mig og se den liste en gang... kunne da være spændene og se om ens mobo er på 😀

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
05-02-2008 21:00:08
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg har aldrig hørt noget om at BluRay afspillere/brændere kun skulle fungere på bestemte bundkort. De er jo alle sammen baseret på SATA, så det må da nærmere være et driver eller software problem end et hardware problem.

Du kan evt. prøve at give os fejlbeskrivelsen. Det kan være det giver lidt mere mening for os så.

Winta

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2008 00:18:17
Svar/Indlæg:
32/11
http://www.pioneer.de/de/produ...

og listen er her:

http://pioneer.jp/bdd/products...

Well, når jeg prøvet at afspille en dvd så virker det fint (bortset fra at mit graffikkort ikke lige virker, så det ligner lort, men det spiller da) når jeg prøvet at afspille en blu ray dvd, så kommer den straks op med beskeden om at programmet ikke kan køre som det skal, den der windows vista besked man får hver gang man prøver at køre et win 86 program, som den ikke vil køre i 64...