Hvor bliver diskpladsen af?

Software d.  05. februar. 2008, skrevet af Soldaten
Vist: 545 gange.

Soldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 15:36:42
Svar/Indlæg:
286/42
Jeg har et problem med en af mit arbejde udleveret bærbar.
Det er en Lenovo Thinkpad R61 med Vista. Den er præinstalleret med styresystem og en masse andet "lækkert." Der erogså installeret noget der hedder thinkvantage, som blandt andet kan køre noget backup.
Problemet er nu at på min HD er der kun 4 GB tilbage af 120 GB. På HD er der i bibliotekerne kun ca 35 GB filer. Altså mangler der en hel del. Jeg har slået vis skjulte og systemfiler til.
Er der nogen der kan svare på hvor pladsen bliver af og om jeg kan få den tilbage?
mian3010
 
Overclocker
Tilføjet:
05-02-2008 16:56:17
Svar/Indlæg:
29/1
Jeg har selv en T60 fra Lenovo, og ligepræcis det problem har jeg også oplevet. Jeg har dog også en stationær med vista, hvor det samme sker, jeg mener at det er et problem i vista. Det er fordi Windows opretter en masse gendannelsespunkter.

Du kan gå til Computer og højreklikke på dit drev (C:) og så vælge Egenskaber. Derefter kan du vælge Diskoprydning. Der skal du så vælge "Filer fra alle brugere...", og så analyserer den din computer. Derefter viser den et billede hvor det står hvor mange Mb/Gb du kan slette uden at miste noget. Hvis du så vil slette nogle af gendannelsespunkterne skal du vælge fanen Flere indstillinger. Så under "Systemgendannelse og øjebliksbilleder" og så trykke på Ryd op...

Derefter spørger den dig om du vil slette alle punkterne undtaget det sidste, og der siger du ja, så burde der gerne blive lidt mere plads.

Håber det hjælper 😀


Soldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
05-02-2008 17:04:40
Svar/Indlæg:
286/42
Tak for dit svar. Jeg har selv rodet lidt og taget et par chancer 😀
Det du nævner med gendannelsespunkter gav 12 GB, da jeg slettede alle undtagen det sidste punkt.
Men den store synder var Lenovos helt eget Rescue and Recovery. Efter afinstallering af det frigjordes 50 GB.
Det er underligt at alle disse GB ikke kunne findes på HD. Nu er problemet løst og jeg har fået plads til det jeg skulle lægge ind.


mian3010
 
Overclocker
Tilføjet:
05-02-2008 17:08:14
Svar/Indlæg:
29/1
Det var da dejligt at høre, jeg tager aldrig backup vha. Rescue and Recovery, fordi det fylder så meget. Til gengæld kan jeg sagtens en gang om måneden rydde 50Gb med gendannelsespunkter. 😛 Alt for meget Vista!