Langsom Downloadhastighed efter strømafbrydelse

Software d.  06. februar. 2008, skrevet af Synergie
Vist: 471 gange.

Synergie

Overclocker
Tilføjet:
06-02-2008 12:29:23
Svar/Indlæg:
5/3
Jeg har en 6 Mbit/1 Mbit bredbånds forbindelse ved Yousee. Indenfor den sidste uges tid er min downloadhastighed dog blevet meget langsom. Når jeg er på internettet er det som om forbindelsen til serveren mistes flere gange. Det samme gælder når jeg henter mine emails. Outlook Express "hakker" og det tager en evig tid.
Jeg har prøvet at måle min Up/Down hastighed med den hastighedsmåler Yousee har på deres hjemmeside. Upload hastigheden kører uden problemer og giver mig et resultat på de ca. 1 Mbps som lovet, mens Download hastigheden kommer op på ca. 400 Kbps når den er bedst. Måleren hakker også når den tester Downloads hastigheden og hastigheden falder drastisk under testen.
Vi havde for nyligt en strømafbrydelse i det område hvor jeg bor og min PC var uheldigvis tændt da dette skete. Min PC startede som normalt da strømmen kom tilbage og kører fint, men problemerne med min forbindelse startede efter strømafbrydelsen. Det lyder bare mærkelig at det kan være hardware skader når min uploadhastighed er som den skal være.
Jeg tænker også på om det kan have noget at gøre med min firewall. Jeg har Sygate Personal Firewall installeret.

Er der nogen der har været ude for noget ligende?

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 13:25:07
Svar/Indlæg:
3577/353
scan for spyware og sådan noget

prøv at køre en hastigheds tjek

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 13:32:49
Svar/Indlæg:
2335/16

Ja prøv lige det som #1 forslår,ellers prøv at slukke dit modem en 5 min. og tænd så igen og se om det skulle hjælpe.Hvis det ikke hjælper så ring ind til Yousee og få dem til at måle din forbindelse igennem.
Jeg tror ikke din fejl skyldes strømafbrydelse men er dog ikke sikker,kan jo tænkes modem/netkort evt. har taget skade.

E2X

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 13:33:44
Svar/Indlæg:
4018/217
Tror at det kan være noget program i din computer der er gået i stykker.

Synergie

Overclocker
Tilføjet:
07-02-2008 20:18:50
Svar/Indlæg:
5/3
Tak for rådene folkens. 🙂
Jeg prøvede at checke min hastighed på Yousees hjemmeside igen, og den er nu oppe på ca. 1 Mbps ned. Stadigt langt fra de 6 Mbps som lovet men det er da en forbedring.
Jeg prøvede også at køre en test med min firewall slået fra for at se om det var den der gjorde det, men der så ikke ud til at være nogen forskel.
Jeg vil prøve at ringe ind til Yousee og se hvad de siger. Jeg tror ikke mere at det har noget med min hardware at gøre når min hastighed er steget så meget.

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2008 20:38:02
Svar/Indlæg:
3577/353
har du prøvet at scanne for spyware/virus

Synergie

Overclocker
Tilføjet:
09-02-2008 18:20:33
Svar/Indlæg:
5/3
Har prøvet at scanne med både min Antivirus samt Spybot. Spybot fandt et par tracking-cookies men det var det hele.
Jeg har lige fået en email fra Yousee der fortæller mig at mit modem kan have svært ved at tackle høje hastigheder (det er ca 4 år gammelt), så nu ville de sende mig et nyt. Så må vi se om det hjælper. 😕
Endnu engang tak for alle rådene folkens. 🙂