Strømforsyning - varme/støj

Diverse d.  06. februar. 2008, skrevet af Drunken
Vist: 330 gange.

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 20:14:40
Svar/Indlæg:
1107/258
hey alle.

Kan man egentligt få en strømforsyning der kan klare godt med varme ? uden at larme alt for meget =? de par stykker jeg har i mine pcére de larmer når der bliver varmt. men er der nogle der larmer mindre en andre men stadig klare samme temp. ?

som at have en pc i et lukket skab, kan det gøres at have sådan en lydløs? uden den store udluftning til skabet og samtidig presse den i spil og lign?

ellers hvad vil i anbefale til mig af ny strømforsyning. skal bare kunne trække mit ældre system og samtig være billig i drift da min pc er tændt ret ofte. se evt mit system i min profil :)

min strømforsyning er ved at gå i stykker tror jeg. Piver selv når pcén ER slukket så må slukke på kontakten, ser derfor en ny må haves 😕
Mvh.
Drunken
CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 20:16:34
Svar/Indlæg:
3394/170
En go' billig strømforsyning vil være en Antec Earthwatts..

Lidt dyrer og bedre kvalitet med 120 mm blæser er Corsair VX serien..

Begge serien er meget stille - dog afhængige af airflow som alle andre pc dele er..

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 20:18:36
Svar/Indlæg:
1107/258
hmm okay. og de er gode for miljøet og min pengepung på sigt ? ;) engangsbeløb ja tak. års afstraffelse af "spildt" EL = Hell no :) hehe

CoffeeCan

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 20:37:29
Svar/Indlæg:
3394/170
#1 Begge er på +80%effektive .. Altså noget af det bedste for strømforsyning..

Du kan findes review af begge på www.silentpcreview.com

Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
06-02-2008 21:41:44
Svar/Indlæg:
3233/128
Det går ikke at have en computer i et skab. den udvikler jo megte varme og hvis din strømforsyning går op i rpm så er jeg sikker på din hdd har det meget varmt, læs: går i stykker.

Hvorfor skal den lige stå i et skab? Kan kun tænke på en ting og det er støj. Der må du så pille den ud af skabet og købe kvalitets køling til den. Enten vand som kan laves så den intet siger eller gode blæsere 🙂

Drunken

Elitebruger
Tilføjet:
07-02-2008 18:04:04
Svar/Indlæg:
1107/258
hhe ja rigtig nok. men står i et skab fordi den er grim siger kæresten,,,,,,, havde også planer om at lave udluftning dertil i skabet. sætte nogle ventilationer op af 120mm men ikke pænt i min fine stue. så ville bare høre hvad man kunne gøre ud over at smide den ud i skabet eller lave udspejlinger i.

havde været lettere hvis man kunne købe de 120mm blæser og sætte dem direkte i en stik kontakt eller gennem usb. mere handy hvis maskinen skulle ud på et tidspunkt.