Cmos check sum error defauld loadet

Bundkort / CPU d.  08. februar. 2008, skrevet af mokrist
Vist: 286 gange.

mokrist

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2008 06:55:20
Svar/Indlæg:
2/1
jeg har et asus A8N5X, bundkort som starter med Cmos check sum error-- defould loadet, hvergang jeg genstarter computeren, jeg har byttet batteri til bioset, og resetet bios, så køre den indtil den skal genstartes ???
Hvad gør jeg nu
MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-02-2008 07:22:18
Svar/Indlæg:
5039/109
Står clear cmos jumperen rigtigt? Tjek om dit nye bios batteri er "nyt". De kan sagtens være dårlige lige fra pakken.

Det kan også være en indstilling i bios der driller. Har du ændret noget lige op til den kom med fejlen?

Evt. kan du flashe din bios til nyeste. Kan være der sket en fejl.

mokrist

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2008 08:19:58
Svar/Indlæg:
2/1
tak for hurtigt svar, men jeg har byttet batteri og flashet bios til seneste nye bios, så jeg ved ikke alt på den er testet på anden computer køre bare der ud af, jeg har ikke nogen anden processor så bundkort og denne kan jeg ikke teste...
der er aldrig før blevet ændret på bioset, problemet kom lige pludselig
Mokrist

krikke

Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2008 08:49:03
Svar/Indlæg:
2335/16

Prøv at gå ind i din bios og sætte alt op på ny dato mm.
Og sørg for den booter på din system disk,det kan være den har ændret rækkefølgen i bios,men så plejer fejlen godt nok at hede Disk boot failure.når den ikke kan finde disken men prøv lige at chekke om alt er sat rigtigt op først.

MazdaMadsen

Moderator
Tilføjet:
08-02-2008 10:34:09
Svar/Indlæg:
5039/109
Du kan sætte det hele til default, gemme og genstarte. Se om det hjælper, hvis det gør, skulle du kunne sætte alle indstillinger igen.

mokrist

Overclocker
Tilføjet:
08-02-2008 10:44:57
Svar/Indlæg:
2/1
når jeg har sat biosen op igen skal den genstarte og så stopper den igen, den er sat til at boote på mit C: drev hvor systemet ligger på og den sætter selv defauld, såååå hvad pokker, jeg har prøvet alt tilbehør på anden hardware uden strømforsyning, men hvad skulle den have med check sum at gøre !!