Nu sidder jeg og leger lidt med at få monteret de 2 ati 3870x2 og starter selvf ud med at montere det ene for at se hvordan det køre.
Men lige meget hvad jeg prøver vil den bare ikke boote op. PCen starter og blæserne køre for fuld hammer men intet andet sker, montere jeg det gamle GFX starter den uden problemer.
Er der en mulighed for at det kan være fordi det 8 pins stik jeg bruger er en adapter altså fra 2x 12v udtag?
Har prøvet i kones maskine men heller intet go der. hhmm må have fat i en større PSU mandag og teste med for må være der hunden ligger begravet kan ikk passe de begge er ristet.
nej jeg tror heller ikke de er ristede - tror måske det kan være som du siger i #5 at der er en adapter på... har du mulighed for at gøre det på en anden måde så?
btw. din silverstone 650W er det en Zeus? med 710W peak? jeg har nemlig sådan en og skal køre CF til april med 3870X2+3870 hvis alt går vel 🙂
så.. nu må jeg hellere ud i forum og "bumpe" Søren og Anne-tråden samt "jeg er her ikke den næste uge"-tråden hehe 😀 inden de ryger af leaderboard 😎
Køre med den nyeste bios til boardet, men tror det er min PSU der bremser mig, stoler ikke helt på de 8pins når PSUen ikke som standart er bygget til at levere til det stik, så satser på den nye PSU som forhåbentligt lander tirsdag.
#8 ok ja prøv med ny PSU så hvis du kan undgå adapter
men ellers - den silverstone Zeus 650W var TOTAL über kram i 2006... jeg gav knap 1200kr for min ved en lokal biks og det var endda et kup i forhold til edbpriser.
den larmer en hel del - men det kan jo ordnes med et blæser-mod. Det fik jeg gjort. Sidder en papst ultralownoise i min 🙂
Prøv i det andet PCI-e slot - og med den anden DVI-udgang. Evt. prøv med 2 stk. 6-pins convertere i stedet for 6-pins + 8-pins. Din PSU er rigelig stærk til i hvert fald at trække eet kort. To burde heller ikke være et problem.
du har vel ikke nvidia drivers insatlleret på hd ,eller drivers der ikke duer til 3870.prøve at set den gammle gfx i .og fjerne alle gfx drivers .derefter set den en kort i og reboot .men ellers prøve at reset cmos .
"Just discovered if you use The Anolog to DVI connector on the LCD/CRT it should post
Its a issue with the Card and Mobo but instead of Disabling Express you can try.... Using Anolog cable instead of the DVI cable .. Even a DVI Adapter should work"
Så blev den nye strømforsyning modtaget og monteret er ved at sætte det hele op der kommer billeder og test resultater senere, fuck de kort de fylder meget 😲
Mit CM690 kommer til at ligne et mini tower indvendigt hehe
Jep lige pt er der ikke særlig gode drivere til 2 så med det og så jeg venter på 9450eren fra intel så kan jeg tage det stille og roligt eller nej det kan jeg ikke men bliver nød til det 😉
Nogen der ved hvordan dem der har testet 2 af disse kort fik cc til at genkende dem kan intet se under crossfire menuen, eller er der et eller andet jeg mangler at enable?
#25 har siddet og ledt i bios i en times tid nu samtidig med jeg sad og legede med lidt clock frekvenser men syntes ikke jeg støte på noget der havde noget med cf at gøre any leads?
jep den er kørt ind men det hjalp ikke på crossfire delen den er stadig inaktiv som i 8,1eren 😕 men gav lidt bedre score i 3dmark06
Men indtil videre score jeg 15520 ved stock på systemet og det er da indtil videre bedre end mit gamle 8800ultra der rendte knap 13500 med oc på system og kort.
glæder mig til at se hvad det kan ved oc og selvf med cf når jeg finder ud af hvordan katten jeg får det slået til 🙂
tja så kan det også være jeg kan nå at finde en 9450 et eller andet sted, hvis det lykkes så må vi se hva de kan til den tid. ellers må jeg bare håbe de også ender op med at leake den næste driver 🙂