Elitebruger
Tilføjet:
09-02-2008 20:17:39
Svar/Indlæg:
798/19
Nogen der kan hjælpe mig med at knække den her nød?
Det her har forvoldt mig gevaldige problemer.
Kort sagt:
Jeg havde fået mig et stabilt overclock på ca ~3500mhz jeg var glad for. 100% stabilt i orthos osv. Men havde gevaldige problemer med fps i nyere 3d spil.
Mit system:
E6600, P5B deluxe, 2 GB Corsair CL4 PC6400, 2 WD diske Raid0, 7900gtx/8800GT, Corsair HX620 psu, Thermaltake U120X.
Købte nyt gfxkort, da jeg mistænkte 7900gtx kortet for at falde af på den i nyere spil, da det kørte nogle nyere spil HL2 ep2, NFS prostreet osv. nogenlunde, men utrolig ringe i cod4 og crysis. Jeg fik samme problem med 8800gt kortet.
Efter lang tid, fandt jeg ud af, at problemet var min PCIe port, der ved overclock og stort set ligegyldigt multiplier, volt og settings falder til x1. Pisse irriterende. Jeg har læst mig til at nogle andre med P5B deluxe har samme problem, og ved at ændre PCIe mhz og volt på nordbroen i BIOS, har jeg fået den til at køre x8. Jeg har prøvet med flere BIOS'er, men er lige nu fanget i den nyeste beta fra Asus' hjemmeside, fordi jeg ikke kan flashe tilbage før jeg får fat i en 3,5" diskette.
Jeg vil lige tilføje at jeg ikke er n00b til det der overclocking, og at jeg har brugt lang tid på de forskellige BIOS settings.
Men heller ikke ved stock speed kan jeg få PCIe til at køre x16. Den vil kun køre x8.
Er det problem relateret til x1 "buggen", eller kan der være noget andet galt?
Skal jeg evt. overveje at køre en RMA på kortet?
på forhånd tak.