Jeg har lige købt en Q6600 som erstatning for en E2160 til mit Gigabyte GA-P35-DS3 bundkort. Men computeren vil ikke starte nu, den kører kun et par sekunder eller tre, inden den resetter igen. Sådan fortsætter det til jeg tager strømmen. Kabinet- og CPU blæserne kører fint i de par sekunder og der er ingen unormale "bib" fra BIOS. Men den når som sagt ikke engang at boote op så jeg kan komme i BIOS. Skærmen får heller ikke noget signal.
Da jeg satte den gamle CPU i igen virkede det hele fint. Så er Q6600'eren defekt eller har jeg overset et eller andet?
Du skal resette bios når du sætter ny cpu i. Glemte at køre det da jeg satte min 4800+ cpu i mit bundkort. Den lave nøjagtigt de samme fejl. En resetning af bios så kørte det igen. Mener hvis cpu er defekt eller ikke sider i bundkort så skulle der kommer gentagene høje og lave lyde fra bundkort. Men er ikk sikker 😕
prøv at tage alle dele ud - også cpu - og sæt det i igen.
Enten, som #8 siger, sidder din køler måske ordentligt på, alternativt hjælper det nogen gange (gad vide hvorfor??) at pille alle dele fra hinanden og sætte dem sammen igen...