Hvis jeg var dig, ville jeg først render det til avi, og så til divx.
Avi fordi at det er en raw format (altså ikke komprimeret med mindre man vælger en komprimerings form til det ((ok, ikke helt raw men tæt på! :P)
Så har du dine film som avi og kvaliteten rigtig god!
Så skal du bare have dem komprimeret.. Folk vil aldrig nogen sinde blive enige om hvad den bedste komprimeringsform er... mpeg4,DivX,quicktimes.. Der er mange at vælge imellem! Personligt er jeg mest til DivX da du for en (ca) 800mb film og stadig vidunderlig kvalitet. Selvfølgelig ikke så godt som AVI eller DVD formatet (surprice xD) men anstændigt.
Hvordan gør man så det? Først ripper du din DVD med enten DvD Shrink eller DVD Decrypter. Personligt er jeg mest til Decrypter da den kan rippe flere landekoder osv. Det er nu hip som hap hvad man lige har lyst til at bruge.
Så er der et utal af programmer der kan lave dem til .avi. Det bedste du kan gøre her er nok at kigge rundt på div. forums og se hvad folket siger. Personligt har jeg brugt mange programmer i tidens løb, og er kommet frem til at DVDFAB er det der har virket bedst for mig, men igen... Det er meget personlig mening hvad man vælger!
Til at lave den om til DivX kan du enten bruge den nemme måde: Dr. DivX. Der er nogle få indstillinger du lige skal stille på, så kører det! Den noget bedre løsning er at hente VirtualDub, ligge AVI filen ind og begynde at lege med indstillingerne. Med VirtualDub kan du stort set bestemme alt. Self, vælger du først codec (divx) og så kigger du alle indstillingerne igennem til man har den format man bedst kan lide (her kan man også finde et utal af guides på google!)
Det er i hvert fald den måde du får den bedste kvalitet ud af dine film. Ellers kan du vælge #14's metode. Den er dejlig nem og smertefri at gå til, men giver dig altså ikke helt så god kvalitet (dog mener jeg at det vil være synd og skam og render som MP3... Imo vil du få en bedre lyd med mpeg2 filteret, men MP3 gør nok dine film lidt mere komprimerede!)