Billig 24" PVA skærm

Grafikkort d.  11. februar. 2008, skrevet af KleitusIV
Vist: 651 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
11-02-2008 11:21:07
Svar/Indlæg:
4295/306
Hej

Jeg er faldet over et tilsyneladende super tilbud på en 24" skærm med PVA panel.

OcUK har dette tilbud:

http://www.overclockers.co.uk/...

Pixmania ser ud til at have samme skærm:

http://www.pixmania.com/dk/dk/...

Brugerne er helt vilde og det ser ud til at det er en PVA skærm til 2500 kr. som har samme kvalitet som langt langt dyrere skærme som DELL og BENQ til 5000+ kr. Eneste minus skulle være en lidt dårlig fod og features usb hub osv, men selve billedet skulle være fuldt ud lige så fantastisk og betragtningsvinkler på 180 grader... 😛

Er der nogen her der kan kommentere dette fantastiske tilbud eller er det bare at skynde sig at købe?

Jeg er ude efter en 24" skærm, men har ikke råd til en PVA skærm til over 5k, og TN panelerne synes jeg er for ringe...

Er der nogen der har erfaring med at handle med OcUK og/eller Pixmania. Er det noget man "trygt" kan gøre?
Mads321

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2008 12:41:39
Svar/Indlæg:
3162/326
Pixmania har været i diverse forbrugerprogrammer igennem tidens løb. Det er hovedsageligt deres RMA der stinker max. De har hjemme i frankrig, så det er vel hip som hap, om det er frankrig eller UK, når du alligevel skal handle i udlandet.

Mvh. Mads 🙂

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
11-02-2008 13:13:48
Svar/Indlæg:
4295/306
Ok det er da rart at vide - jeg har intet kendskab til nogle af de 2 selskaber, men man kan jo godt fristes til at have mere "tillid" til den ene fordi de har noget på dansk. Hvor åndsvagt det end lyder... :)

Så måske man skulle gå efter ocuk.

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2008 13:31:11
Svar/Indlæg:
10398/435
#1, ikke kun RMA problemer.. de kan også være måneder om at sende tingene ved alm bestilling.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
11-02-2008 15:02:00
Svar/Indlæg:
4295/306
Men hvad så med selve tilbuddet? Ser det godt ud eller er det noget crap? Hvis man nu handler hos OcUK...

AskerNedeFraGrillen

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2008 15:37:20
Svar/Indlæg:
444/74
#4 Som jeg også har skrevet indepå flatpanels.dk, så er overclockers.co.uk et udemærket sted at handle. Jeg ved også, at der er flere brugere herinde der handler der jævnligt med stor tilfredshed.

Har du evt. haft held til at finde nogle flere (og bedre) billeder af den omtalte skærm?

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
11-02-2008 15:55:22
Svar/Indlæg:
4295/306
Inde på deres forum er der en 79 (!) sider lang forum post omkring den skærm hvor folk er helt oppe at flyve over kvalitet i forhold til pris. Der er flere der poster billeder af den derinde.

http://forums.overclockers.co....

Det er åbenbart startet helt tilbage i november sidste år, men det er gået min næse forbi.

Til syneladende er det bare et billigt mærke hvor man ikke kan være sikker på panel type osv, men OcUK har sikret sig at der er tale om VA paneler og så køber de bare shitloads ind til rigtig lav pris.

Der har været en enkelt periode her i januar hvor kvaliteten åbenbart ikke har været helt oppe (folk har haft døde pixels), men alle roser ombytning osv og har i sidste ende fået en fejlfri skærm.

Uha jeg føler mig fristet. 2500 for en 24" skærm med VA panel lyder godt nok fristende!

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2008 17:11:22
Svar/Indlæg:
2440/66
lækkert tilbud, MEN! PVA paneler er langt fra lige så gode som TN at spille på -- de 6ms svarer nok til en TN på 10-12ms... plus -- hvis du får en med pixelfejl, sender man den jo ikke bare lige tilbage til UK

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
11-02-2008 18:16:15
Svar/Indlæg:
4295/306
Nej den med forsendelsen er også det der trækker ned for mig.

Det kan godt være ms er bedre på TN paneler, men alle de TN paneler jeg har set ser frygtelige ud med skygge/lys der forandrer sig bare man rykker hovedet lidt og farver som skifter, så jeg er helt klart til et VA panel. Desuden siger alle at man sagtens kan spille på et VA panel uden ghosting.