Moderator
Tilføjet: 11-02-2008 20:26:49
Svar/Indlæg:
5039/109
Hvis man har en underdimensioneret cpu som mig, så er det en nødvendighed.
Lav noget kaffe, og tag en lang aften med overclock og stabilitets tests. Det er det hele værd. Syntes næsten det er sjovere end at sidde og se på 3dmarks køre igennem.
Pas på med at lægge for meget i cpu score, i hvertfald med hensyn til spil, da en quad scorer væsentlig højere, men yder ikke tilsvarende i spil (i hvertfald ikke endnu)
Det var faktisk efter at have læst din tråd på tweak.dk at jeg prøvede at oc mit grafikkort 😛
Det gik jo som smurt og det gav et godt boost. Kunne være man skulle prøve at sænke hastigheden på rammene lidt og se om man kunne få lidt mere på core.
Men det lyder lækkert med CoD 4, vil da lige prøve det senere i aften.
Kan ikke helt forstå dit clock "600/900 @ 700/1000" Jeg kan køre ved 700 core/1800 shader/1000 ram. Hvis dit vil 900 på core så har du godt nok fået en super clocker 😀
Drop det ATI det giver fejl ved alt muligt. Hvis det er 3D06 stabilt og selvf. spil-stabilt (hvilket oftest er mere kritisk end 3D06) så er alt fjong. Kørte i starten ved samme clocks og det var stabilt i 3D06 og Crysis, maks. 63 gr. Købte cod4 (bf2 er helt sikkert kommet langt ned i en skuffe) og oplevede lidt mærklige crashes. Flashede med bios til 1.1v og det er super stabilt nu. Temps er til gengæld oppe på 71 maks. hvilket er helt fint. Det kabinet jeg har har godt nok en konstant storm kørende indvendigt så det kunne være derfor. Det er nemt nok at flash til 1.1v, webnik har lavet en guide her... http://www.fiberonline.dk/8800...
Jeg ændrede kun i "extra" til 1.1v da det er lidt ligemeget ved 2D
Ah okay, tak skal du have. Den lod til at køre fint i 3dmark ved det førvævnte OC. Så må jeg prøve CoD 4 og se hvad den siger der. Mit kort blev 63 grader ved 700/1750/1000 kan jeg se. Hvornår skal man begynde at blive nervøs? Jeg må hellere prøve at flashe "extra" bios til 1.1v så.
Jeg kan få en ydelse på op til 7k mere (end 13k) ved at clocke min Q6,6k (#25 😛) til 3.8GHz... og alligevel yder et single 8800GT flere FPS i crysis, fordi crysis åbent bart ikke gider CF :no:
Nu er dit GFX jo også lidt hurtigere. Jeg har fået min nye cpu køler idag, så jeg skal nok fyre lidt op under min E8400. Så burde min score også blive højere.
Du kan bruge RivaTuner til at oc dit gfx med. Jeg ved ikke om man kan flashe et 8800GTS?
Installer det og åben det, gå så over under "fps". Derefter holder du det åbent i baggrunden imens du spiller. Så viser den det oppe i hjørnet af skærmen.
Fik min 3dmark06 score på på 13500 ca efter at have clocket cpu lidt. Nu mangler jeg bare flash på gfx og ny cpu køler.
tja en ting ved jeg da det er samme chip som sidder på mit gamle kort fra ino3d kørte samme speed men kan desværre ikke bekræfte det da jeg ikke havde et comparre link (satans også havde godt nok et screnshot men er blevet slettet under format c 😩 )