stream fra server.

Software d.  11. februar. 2008, skrevet af bitman2
Vist: 253 gange.

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2008 21:04:58
Svar/Indlæg:
193/40
Jeg har ikke helt styr på at streame fra en server. f.eks. via VLC. hvor jeg har en server i kælderen og et media center i min stue. Vil det aflaste computer belastningen af mit media center? Vil jeg kunne streame et tv signal via serveren?

Er der nogen som enten vil foreklare mig hvordan streaming fungere eller henvise til et sted hvor det er godt beskrevet.
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2008 21:06:17
Svar/Indlæg:
5750/124
jeg tror ikke du skal regne med at det aflaster, men det belaster bare på en anden måde...

EDIT: ellers er jeg også lige med på en lytter

HalfLife2

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2008 21:22:34
Svar/Indlæg:
659/20
Streame betyder at overføre video signal gennem internettet, live. Det afbelaster dit media center, men kræver at din server er tændt og responstiden vil blive forøget ekstremt! Her vil det være din server der behandler TV-signalet og sender det ud på netværket, mens media centeret kun skal tage sig af at modtage og behandle pakkerne fra serveren og få det vist på skærmen.

Streaming foregår på samme måde som at se video over youtube, altså med buffer osv, bare at serveren uafbrudt sender data ud.

Du vil få en højere elregning og vil i det hele taget være mere bøvlet. Men har du et meget svag mediacenter, kan det i nogle tilfælde være en idé.

KUN teori..

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
11-02-2008 21:47:28
Svar/Indlæg:
193/40
mit problem er sådan set at jeg gerne vil have mine dvd film liggende og bare streame dem op til media centret. Vil det være muligt at stream f.eks. 2 kanaler eller film på en gang?

Jeg gider simpethen ikke have nogen dvd covers liggende mere og jeg vil gerne kunne bruge den til at se fjernsyn med forsinkelse for at undgå reklamer.

MadsAG

Elitebruger
Tilføjet:
11-02-2008 23:38:30
Svar/Indlæg:
5421/53
Altså med film, så er det vel bare forbindelse til serverens harddisk? Eller er jeg træt? 😛 ?

bitman2

Overclocker
Tilføjet:
12-02-2008 08:20:51
Svar/Indlæg:
193/40
#4 nej du er ikke træt, det lader til at min cpu i mit media center er det. Jeg troede virkelig at en t7200 sagtens kunne håndtere en blue ray film. Det kan den så ikke. Derfor ville det være smart nok hvis min server i kælderen også kunne bruges til at aflaste cpu'en i media centret.