rundspørge til skole opgave

Diverse d.  12. februar. 2008, skrevet af *TheCure*
Vist: 273 gange.

*TheCure*
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2008 15:56:03
Svar/Indlæg:
78/22
haløj jeg er ved at lave en opgave i skolen der går på at lave en virksomhed, jeg har derfor valgt en online butik der forhandler hardware :P såå nu skal jeg lige have lidt input om hvorfor folk her inde handler der hvor de gør.

det vil sige er det udelukkende prisen inde på edbpriser der gør udslaget eller er det en bestemt service i søger. eller er det bare dem der lige har tingene på lager der får jeres ordre. i må gerne skrive mere end en line om det :D

jeg håber jeg får lidt svar da jeg snakrt skal afevere ;)
Jenner
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 15:59:02
Svar/Indlæg:
2267/261
Jeg køber altid hos shg eller prc-data alene af den grund, at de altid holder standarden angående service ved forsendelse, 14 dages returret og rma.
Jeg er ligeglad med prisen, da det typisk er mindre end 3% forskel...

Mvh


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 16:02:28
Svar/Indlæg:
23132/740
Pris følger ofte service. Især hvis produktet er det samme. Jeg er enig med #1 🙂

Derudover, så ved folk som os (entusiaster) ofte hvad vi gerne vil have, og søger derfor ikke at skulle betale unødigt for en flot butik på en af adresserne i gågaden :yes:


FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 16:19:26
Svar/Indlæg:
4156/111
Det kommer helt 100% an på hvad jeg skal købe. Er et billige blæsere som jeg bare skal bruge ASAP får den en ordre hos den billigste butik der har dem på lager. Skal jeg købe et dyrt grafikkort går jeg også op i hvilken butik jeg handler i (går specielt op i om de yder hæderlig RMA), men prisen skal heller ikke ligge 300kr over den billigste 🙂

Håber du kunne bruge det til lidt!

Mvh.


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 16:24:32
Svar/Indlæg:
3162/326
#0

Jeg kigger altid først på www.pc-lager.dk da det er denne der ligger tættest på hvor jeg bor, så jeg kan spare porto, og så er muligheden der for selv at aflevere en evt. defekt vare, så post dk ikke smadrer et eller andet, og jeg så får skylden.

SHG er også forholdsvist tæt på min bopæl, men fordi det tager omkring en halv time hver vej med bus, og det faktum at man altid skal vente i min. 30 minutter, og nogengange op til 1½ time, så er det ikke tit jeg tager derud.

Ellers kigger jeg på EDBpriser, og finder det jeg leder efter, enten hos en forhandler jeg har handlet med før, og der ikke har været problemer, eller også fra et sted med e-mærke, hvis ikke det første er en mulighed.


Mvh. Mads 🙂


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 16:30:50
Svar/Indlæg:
1028/33
Samme som #1, Giver gerne de små kroner Xtra man spare hos andre mere, for at få en bedere service :)


*TheCure*
 
Superbruger
Tilføjet:
12-02-2008 16:38:41
Svar/Indlæg:
78/22
jeg kan allerede sige nu at jeg er enige med jer på alle punkter men ja da det er en markeds analyse skal man jo have andre til at sige deres mening :D

ps i må meget gerne sige om i bruger edbpriser til at finde ting med eller selv googler det


Hitman1973
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 16:40:19
Svar/Indlæg:
1028/33
Bruger Edbpriser hvergang jeg skal finde et produkt mere eller mindre :)


teko
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 17:16:24
Svar/Indlæg:
873/19
Køber det meste i tyskland da det er billigere der, og jeg endnu ikke har oplevet problemer ved det (har så kun oplevet problemer med en dansk forhandler..)


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
12-02-2008 17:27:06
Svar/Indlæg:
840/10
køber i shg og midtdata da de er billige og yder en god service...

men ellers handler jeg i expressdata.dk da jeg får rabat der.


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-02-2008 17:37:59
Svar/Indlæg:
1058/59
Efter edbpriser er blevet købt, så er jeg ikke helt tilfredse med dem, så jeg kigger i lige så høj grad priser på: shg, pc-netto, komplett, mm-vision og evt. zitech, hvis det er kabler eller lignende. Men selvfølgelig kigger jeg også på edbpriser, men ikke så ofte som før i tiden.

Ellers prioriterer jeg, med lidt forskellig rækkefølge:

Pris
Kundeservice/RMA (herunder ry fx herinden)
Leveringsdygtighed

(Kan huske i 1998, der downloadede jeg zippede filer med edbpriser på, på skolens 1mbit forbindelse og tog med hjem på diskette. Det blev gjort hver uge når de opdaterede. Sorry for OT)