Overclocker
Tilføjet:
12-02-2008 19:41:21
Svar/Indlæg:
2/1
Håber der er nogle hw nørder her på forummet- mine evner er ikke store nok til at jeg kan forstå det problem jeg sidder med.
For nogle dage siden afbrød min computer post'en og sendte mig ind i bios'en med besked om at CPu temp. var for høj/lav, fan speed var forkert eller kabinettet var åbent.
I hardware monitoren stod temp på alt angivet som (0), alle fans stod til (-) og jeg har ingen føler der kan opdate om kabinettet er åbnet eller ej.
Mystiskt!
Jeg kom så forbi voltage monitoreringen og fik noget af en overraskelse af at se den indikere at vcore var 4,13! :'-( Yikes! - 3,3V, 5V or 12V var også oppe i det røde felt.
Memory-, 1,2 HT-, NB-, SB-, CPU VTT- og DDR2 Termination- Voltage var ok.
Jeg tossede rundt i biosen og har efterhånden prøvet alt hvad jeg kan finde på- det hjælper ikke at stille på hvad vcore skal være.. den rokker sig ikke.
Jeg har prøvet at restore default settings (ved ikke om det var det der gjorde at maskinen faktisk virkede i en aftens penge - hvor jeg så måtte slås med mit raid som gik lidt fløjten da jeg resatte biosen).
Jeg has selv samlet maskinen for 2 mdr siden, og den har virket fint indtil denne uge. Det eneste jeg egentligt var i tvivl om var hvilke strømstik jeg skulle bruge:
Min PSU har 3; en 20+4pin main power (sidder i "EATXPWR"), en 4+4pin +12V power connector og en 8pin power connector (sidder i "ATX12V").
Jeg var i tvivl om jeg skulle bruge 4+4 +12 i stedet for 8pin - de passer begge i ATX12V..?
Mine specs er:
Mb. ASUS P5N32E-SLI
CPU: Core 2 Duo E 6850
MEM: 2 GB (PC 6400)
PSU: Thermaltake Throughpower 1000W
GFX: 8800 GTX
HD: 2xW 750 GB i raid 1
Håber der er nogen der kan hjælpe - nu vil den ingengang gennemføre post så jeg har ikke lyst til at tænde skidtet mere... :no:
/Anders