Største fuckup DU har lavet?

Hyggehjørnet d.  13. februar. 2008, skrevet af NickKokkedal
Vist: 996 gange.

NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2008 00:42:53
Svar/Indlæg:
2600/84
Ja, webnik fik lige en skøn ide som jeg NINJA'er fra ham as we speak.

Hvad er det dummeste du har lavet mht. computer-montering eller lignende? :)

bring it
NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2008 00:44:26
Svar/Indlæg:
2600/84
jeg har for nylig ødelagt min Zalman 8700 kølemonteringsbracket med en kødkniv, da jeg ikke mente jeg skulle bruge en lille dims på den, som var i vejen for min heatsink på mobo... det viste sig så at den var ret relevant for kølerens funktion.

edit: og ja, jeg fandt først ud af det da jeg havde monteret bagpladen og skruet hele lortet sammen 🤡


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 00:46:34
Svar/Indlæg:
7111/480
super ide og bliver nok sjov

jeg har flashes min bios på mit HD3870 og trode den var gået i stå så genstartet den med det rasultat at min bios på mit HD3870 kun var lagt halt ind og mit GFX ikke virket så mårte få fat i et andet GFX og starte med det var op til en wekkent så havde ingen pc til spil i helle wekkenten 😲


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:03:46
Svar/Indlæg:
1600/230
Ja det er altid sjovt at læse om andre menneskers fuckups 😛

Så tør jeg da godt fortælle at jeg har arbejdet hos en pc forhandler for en del år tilbage. Jeg skulle samle en pc til en kunde, der tilfældigvis også var en af mine venner. Jeg fik samlet den og testet den igennem, der var ingen problemer. Men han kom igen næste dag med en pc der var brændt sammen...
Det viste sig, da min arbejdsgiver åbnede pcen, at jeg havde tabt en skrue på et tidspunkt under samlingen. Den dukkede aldrig op - måske fordi den havde sat sig et sted i kabinettet og under hjemtransporten var rullet ind under bundkortet. Dét kortsluttede med det samme han tændte pcen:)
Jeg var ikke populær og fik også at høre for det i lang tid efter fra både arbejdsgiver og vennen 😳


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:08:50
Svar/Indlæg:
23132/740
Min største bommert er at finde et eller andet sted i forum... I leder bare 😳 😛

Dén historie behøver vist ikke at blive fortalt mere end en gang...

- Og (til de "nye"), så var der den om fyren der limede sin CPU fast til køleren 🤣

Det er (desværre?) ikke min brøler/fuckup, men bestemt et af de sjoveste indslag nogensinde, i forum: http://hwt.dk/forumthread.aspx...


darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:12:26
Svar/Indlæg:
1123/442
Min første CPU montering:

Jeg rev bare køleren ud så det hele gik i smader! Jeg fuckede det helt op fra bunden! CPU, Bundkort og køler skulle skrottes! Farvel 3000kr! 🤡


Toft123
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:13:55
Svar/Indlæg:
1600/230
#4 Hvis det er den historie med et tastatur og noget klæbrigt væske for 10 år siden, så er den vel ikke så pinligt endda? 🤣


mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:15:05
Svar/Indlæg:
3588/418


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:16:27
Svar/Indlæg:
23132/740
*fløjte fløjte fløjte uskyldigt 😀 😛* - du leder bare videre iPod nano 😎


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:19:53
Svar/Indlæg:
7111/480
8# du er da godt nog uheldi men den her var god NoNig skrav "Jeg har eddermame aldrig nogensinde været så forskrækket som da min diller fik stød :o Nørj det var uhyggeligt! "


Webnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:20:36
Svar/Indlæg:
2356/28
Skulle teste nyt board og have nogle problemer med at få en midlertidig køler sat på SB for GFX... Da det endelig lykkedes blev der tændt og efter 20 sec: pif... og jeg havde i farten glemt NB køleren 🤡 Farvel bundkort...


#11
mp_3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 01:27:22
Svar/Indlæg:
3588/418
Det gør jeg, NoNig 😛


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 02:11:40
Svar/Indlæg:
3485/76
største eeehhmmm. nu har ejg jo aldrig ødelagt noget. men ejg har dog været tæt på at futte hele min putter af idag. skulle lige skilde den ad, opdagede da jeg tog mit sprit nye 3870X2 ud at der lå vand fra kølesystemet over hele metal-bagpladen som ahvde været på nippe ntil at løbe ned over mit OGSÅ sprit nye maximus formula se 😛 hvor heldig kan man være.

ehm lige nu ved jeg så ikke om den dur, men det fordi kompressoren fik den til at genstarte ved -57 😕 og de gamle sover så kan ikke tænde den igen før i morgen.


DaMooze
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 02:20:51
Svar/Indlæg:
469/83
#8
<-- det kunne måske være den der ? xD (til dem der ikke ved det er nonig nr 2 fra højre)


Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 07:31:53
Svar/Indlæg:
3162/326
Min største bommert, har ikke så meget med computer at gøre, men lidt hardwarerelateret er det da.

Jeg havde på min efterskole set, at en gut havde rigget noget lys til hans forstæker, så lysene "blinkede" i takt til musikken.

Hjemme på weekend skulle dette naturligvis forsøges. Jeg rigger et par fatninger med et par hjemmelavede farvede (tousch-tegnede) pærer til forstærkeren. Inden jeg overhovedet havde prøvet det af, så kom jeg til at tænke på, at der naturligvis også skulle noget strøm til pærene (jeg havde slet ikke fattet fidusen i, at det naturligvis var højttalerudgangene der leverede strøm til pærene). Så jeg fandt noget ledning, og fik på en eller anden måde serieforbundet både pærere og højtalerudgangene, direkte til 230v 😲

Forstærken sprang stort set i luften, og pærene poppede. Nøøøj det var spændende kan jeg huske.

Ud over at sikringerne i hele opgangen skulle skiftes, så fik mit splinternye IKEA-skrivebord, med den klassiske hvide laminatoverflade, et nærmest negativ-lign. billede af undersiden af forstærkeren, som aldrig helt forsvandt igen.


Mvh. Mads 🙂


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
13-02-2008 08:08:23
Svar/Indlæg:
5039/109
Har ødelagt en barton 2500+ med en montering af kølehoved. Knæk, bye bye søde cpu. Det samme skete kort tid efter med mit r9800pro. For nyligt gik det ud over mit asrock dual-vsta, kom til at vippe kølehovedet på chipsettet, knæk, good beirut. Det lød som om det var sand der var kommet i kølepastaen, men det var chipset kerne stykker.

Brændte mit msi k8n neo2 af med et heftigt overclocket r9600pro. Agp porten virker i hvert fald ikke mere. Cpu'en døde kort efter i et andet bundkort, fik vidst spændt køleren lidt hårdt. Man skulle ellers tro at jeg havde lært det med at spænde kølere på.


Stepa
 
Overclocker
Tilføjet:
13-02-2008 08:10:48
Svar/Indlæg:
394/36
Tæller det at kaste sin computer ud af sit vindue hvor efter man venter 1 dag med at smale den op igen? 😲


brainiac
 
Overclocker
Tilføjet:
13-02-2008 08:33:40
Svar/Indlæg:
840/10
har i så hørt om dem der IKKE har haft held med at bygge sin comp ind i et plexi kabinet...

det startede med at jeg havde lavet mig et nyt kabinet af plexiglas.

og jeg fik self smidt min computer ind i detdersens kabinet. og den kørte i et stykke tid.og en dag gik det bare galt og mit daværende msi p35 platinium bootede pludselig ikke mere... nå frem med mit gamle numserock 4core dual vsta. og jeg fik det til at boote op. men så skulle det så tilbage på mit msi p35 platinium. og jeg samlede det self på mit skrivebord. og så tændte jeg så svinet og så gik den ud 10 sek efter og sårn blev den bare ved... så røg det så tilbage i kabinettet.
'
bye bye bundkort

og så var der den berømte fejl fre de gode gamle socket 370 og socket a dagene

jeg skulle montere en anden kølere på min gamle pentium 3 600 mhz.
men skruetrækkeren smuttede. bye bye bundkort...


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 08:57:28
Svar/Indlæg:
6293/359
Det dummeste jeg har hørt i en tidligere monster-tråd fra år tilbage, var om en gut, som under en defragtmentering havde pillet sin cpu ud og sat en Cyrix-processor i... 🤡 hvorefter der opstod en mærkelig lugt i stuen og røg. heh 😴


Jeg er selv kommet til at bøje en masse ben på en helt ny Opteron 170, fordi jeg skulle lægge den fra mig et kort øjeblik og ned i beskyttelses-etuiet, men jeg tabte den nærmest ned i 🤡 Så måtte jeg sidde med først en pincet, som ikke virkede, men fandt så nogle af kærestens synåle og sad i 1 time og fik rettet alle benene ud igen så den passede i socketet 😳

ellers så står der også 2 very bad bios-flash på min konto samt at have spilt cola i min Amiga500 engang - skærmen blev helt grøn og jeg havde den slukket og til tørring i en hel uge før den virkede igen :'-(

Ellers så er det vist kun alm. Fejl40 småting som der sker ind imellem 😉


CoffeeCan
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 09:17:52
Svar/Indlæg:
3394/170
Tro sgu aldrig har fucked noget hardware op..

Tjaa min X2 4200+ kom uden som med mit apogee GT i går - blev sgu halvbange men den virker.. 🙂


lp_larsen
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 10:30:24
Svar/Indlæg:
403/71
jeg har engang (for nok 8-10 år siden) siddet og kigget på bagsiden af en computer, og tænkt: den der omformer der sidder bag på strømforsyningen, der kan bestemme om den skal stå til 230v, eller 160 v.. hvis nu man stiller den om op 160v, og starter computeren, kører den så hurtigere fordi den så får mere strøm end den regner med??




det kan jeg så afsløre, at det gør den ikke!! men til gengæld kom der en liflig duft af brændte kondensatorer med videre.. heldigvis var det kun strømforsyningen der røg .. :)


JabbaDungo
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2008 10:31:29
Svar/Indlæg:
355/97
af raseri med min gamle 350mhz lagde der en hammer ved siden af computeren hehe der fløj den lige ind i og bang sagde det så røg der en In a box cpu ud samlede det igen og ku for dæmmich osse den virkede stadig 😛


WAR1OCK
 
Overclocker
Tilføjet:
13-02-2008 10:51:11
Svar/Indlæg:
538/47
#8 er det så http://hwt.dk/forumthread.aspx... post 12 måske... ellers meget sjovt!! 😀


MazdaMadsen
 
Moderator
Tilføjet:
13-02-2008 12:00:10
Svar/Indlæg:
5039/109
Kondensator der siger bang. Til dem der ikke kender lyden fra sådan en, når man vender den forkert på sit print.

http://youtube.com/watch?v=FsB...


JabbaDungo
 
Superbruger
Tilføjet:
13-02-2008 12:29:47
Svar/Indlæg:
355/97
#23 Dammmn 😲


187man
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 13:04:43
Svar/Indlæg:
3340/386
Her for et par år siden, da jeg havde lånt svogers pc'er. Vil opdatere cd-drevet med flash. Det gik fiint indtil jeg huskede at at der sad en disk i. Trykkede på open/close knappen mens den flashed cd-drevet! .... No no thing to do! :'-(
Nu hvor jeg husker tilbage, stod der oz man ik gøre andet med pc'en mens den opdatere cd-drevet... hehe ups. Nå'r,men computer crashede fordi jeg åbnede skuffen, skærmen lavded bsod og prøvede at genstarte men den gad ik.
Ps. var nød til at tage den til det lokael-computeren butik da min erfaring med computer dengang var mega begrænset. Harddisken partition blev fucked sagde de 😳


Fiddoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 13:36:55
Svar/Indlæg:
1293/104
Skulle engang have mit FX5900 grafikkort ud. Havde monteret sådan en Silencer blæser
så det var umuligt at se den der lille tap som skulle vippes, for at kortet kunne komme ud af soklen. Så det var i blinde jeg stak pegefingeren under kortet og fandt tappen og trykkede. Troede jeg 😕 Det viste sig at være en kondensator på kortet jeg trykkede på, så det sagde pludselig KNÆK 😲 Printbanerne blev også revet over. Jeg forsøgte at lappe det, men det endte kun i en masse artifacs på skærmen. Så det røg i skralderen 😕 😳


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 14:15:54
Svar/Indlæg:
3233/128
Utæt vandkøling kostede et bundkort til 2000kr. Fandt et brugt og kørte hjem for at installere. Alt gik fint men til sidst installerede jeg lige flere programmer mens jeg installere sp2 og efter genstart virkede installationen ikke. Så endnu en installation og a alt var færdigt ville jeg lige sætte en usb bracket ind i holderen og kom til at ramme bundkortet så det også futtede af!!!!!! SÅ blev jeg sku lige lidt træt af livet!! 😉


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 14:17:45
Svar/Indlæg:
5891/423
kom til at leake vand på bundkortet..det korsluttede, men fik det sku byttet, da jeg havde tørret bundkortet rigtigt effektivt 🤣 🤣
(skete idag)


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 17:24:44
Svar/Indlæg:
4230/89
uhh, jeg har sq lavet mange ulykker i min tid 😛
men man lærer jo af sine fejl 😀

anyways, den jeg lige bedst kan huske,
var juleaften 2004, hvor mine forældre havde købt nogle nye computer dele til mig...

et Elitegroup K7SEM, en Athlon XP 1800+...
men den skulle da OC'es, med det samme!!!

så allerede samme aften(altså juleaften) var både bundkort og CPU dødt igen...
jeg var på daværende tidspunkt ret uerfaren med OC... så det blev min ilddåb med begrebet "over volting" 🤣


#30
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 17:25:27
Svar/Indlæg:
4156/111
Det må være da jeg ved et uheld fik sat min PCI frekvens til 60Hz og mit X-fi begyndte at pive 🤡

Det overlevede dog turen. Det genolivede på mystisk vis efter at have ligget 24 timer på mit skrivebord... jeg kalder nu mit lydkort for X-FI Jesus i stedet for X-FI Music 😛


Mentos3
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 17:31:54
Svar/Indlæg:
4230/89
#30 Praise Jebus..!


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 17:37:39
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #30

Oprettede du ikke en tråd om det i sin tid? 🙂


#33
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 17:43:22
Svar/Indlæg:
4156/111
Jo, men jeg kan ikke finde den 😕

*EDIT*

Den var da lige her http://hwt.dk/forumthread.aspx... 🤡



darkplayer
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-02-2008 18:03:26
Svar/Indlæg:
1123/442
Nå ja glemte at nævne:

Prøvede også at rykke den lille røde knap på strømforsyningen mens PCen var tændt hele sytemet brændte på og skulle skrottes! 🤡


Rønn
 
Overclocker
Tilføjet:
14-02-2008 00:11:11
Svar/Indlæg:
311/12
#35 Den kom jeg til at lave med en af skolens computere for 3-4 år siden 😴

Jeg ville da lige se hvad det var for en sjov knap der sad deromme bag på og så lugtede biblioteket altså lige pludseligt ikke så godt, og bagefter sad jeg da i hvert fald heller ikke der mere.. Jeg forduftede ligeså snart der begynde at komme sort røg ud af computeren 🤡


Mr.
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 02:21:48
Svar/Indlæg:
4107/224
Ja, så må jeg vel også melde mig på banen ❤

Det første lort jeg har lavet, har godt nok ikke decideret noget med hardware at gøre, men i får den alligevel.

Jeg havde lige fået pappas gamle computer med 233 MHz processor 😲 (fik den i 2003) Jeg anede ikke en kæft om at være på internettet dengang, så jeg klikkede bare rundt på alle mulige ''sjove'' sider og klikkede på div. popups, samt downloadede i hovede og bagparti. til sidst endte det med at m
jeg fik en grim rød skærm i hovedet ved opstart, hvor der tod at der var virus, og den ikke kunne fjernes, HURRA 😀 (somsagt anede jeg ikke en kæft dengang). Virusen ødelagde desuden også Norton, så man ikke kunne åbne det og scanne. Jeg tænkte ikke videre over at jeg bare kunne downloade et gratis et (dum som en træbænk ikke!?) til sidst var der så meget virus lort på harddisken at den ikke kunne starte op mere 🤡 Kæft min pappa blev mobset 😛

Nå.. Så var der ogå den hvor jeg skulle prøve at se hvad der skete, hvis man trykkede på den lille 230 -110 V switch omme på PSU'en UNDER DRIFT!! 😲 . Det endte med at jeg røg mig skæv i røg fra en brændt strømforsyning, og hele PC'en kom på lossepladsen...

Jeg har også for ca 1 år siden præsteret at brænde mit røvstens bundkort af, fordi jeg var 180% sikker på at jeg havde vendt og stoppet RAM-blokken HELT i, men ak.. Der gik ild i lortet mildt sagt, og en slem odeur af brændt ramsokkel kunne inhaleres på mit værelse. 😳

Så har jeg vidst ikke lavet andre ulykker.. i hvert fald ikke indenfor computer.. Jeg har lavet utallige på mit arbejde, men det behøver vi ikke snakke højt om 😳


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 07:34:54
Svar/Indlæg:
1058/59
Jeg har for mange år flyttet en strømforsyning fra et AT kabinet til et andet. Der skulle loddes en ny tænd/sluk knap på. Der er 230 V i de gamle AT kontakter, og det kan varmt anbefales at slukke for strømmen inden man begynder at lodde 🤡


nAlen
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 16:18:25
Svar/Indlæg:
687/9
Læst hele denne tråd....
:D


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 16:19:49
Svar/Indlæg:
23132/740
... ja ok. I får den, #71: http://hwt.dk/forumthread.aspx...


ZnarF
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 16:36:54
Svar/Indlæg:
1058/59
#39 ROFL, super grineren... og så synes jeg #100 i den tråd kommer op på siden af det 🤣


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 16:58:02
Svar/Indlæg:
6293/359
#34 hehe den har jeg også lavet - havde jeg helt glemt... ja jeg syntes min harddisk, en 250mb WD kørte for sløvt, så den fik en gang doublespace i DOS men det hjalp ikk... SÅ jeg tænkte: hvad hvis jeg rykker den røde knap til højre... FUCK hvor har man da været dum engang...
Det gav et ordentlig knald på mit værelse og der kom lidt lugt og røg - jeg havde besøg af en kammi - og jeg gik ind i stuen til mine forældre (er 14-15 år siden) og de kiggede alvorligt på mig og spurgte: nu ødelægger i ikke noget derinde?? nejnej svarede jeg... heh...PSUen fik jeg en ny af og det var det eneste som var brændt af

🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 🤡 ❤


#42
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 19:29:38
Svar/Indlæg:
4156/111
Nåh ja... der var også dengang jeg kom til at vende en DDR RAM stang forkert i min fars computer 🤡 det lugtede ikke godt kan jeg lige tilføje 😛

Det positive ved historien var at det var hans arbejdes PC og da han fik den tilbage havde han fået nyt bundkort, ny CPU og flere RAM. Så jeg gjorde ham vel næsten en tjeneste 🤣


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 20:36:10
Svar/Indlæg:
5891/423
#39 grinnnerrn...lav nummeret igen, hvor du optager det.


#44
Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2008 21:19:23
Svar/Indlæg:
666/100
min største fuckup har nok været engang hvor jeg brændte alt og jeg mener alt af i min pc... Jeg skulle installere sådan en ekstern modem fra creative. (kan ikk lige huske hvad den hed men det er sådan en gammel telefonfætter som ringer op osv 😛 )
da jeg skulle finde driveres gik jeg så af en eller anden årsag ind på modemet som tilfældigvis blev set som at være en hder på det tidspunkt.... (ved ikk helt hvordan det kan lade sig gøre men ja.. 😛 )
Derefter gik det hele i stå... jeg lod pcen stå i nolge timer... så pludselig begyndte hele lejligheden at lugte af brændt kebab 😛 da jeg kom hen til min pc så kunne jeg se der kom røg ud fra mit modem og pc og tror faktisk også der har været flammer indeni kabinettet 😲 (ved stadig ikk hvordan det kan ske 😲 )
inden jeg sådan kunne gøre noget røg sikringen til lejligheden. Senere prøvede jeg at tænde den og intet skete... 😛

Da jeg sendte den til reparation hos medion senere konstaterede de at jeg havde brændt alt af bundkort cpu grafikkort harddisk og også strømforsygning 😲

Fatter bare ikk sådan noget kan lade sig gøre 😲 Fik det heldigvis dækket pcen med garantien og modemet retunerede jeg bare til fredgaard som det nu hed dengang 😲 😲


OdysseDK
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2008 22:03:01
Svar/Indlæg:
1313/83
Tja, jeg har vel også én at komme med så 😳

Jeg "Havde" 😛 engang et ASUS P5N-E SLI bundkort, splinternyt og klar til sjov...
Fik da også samlet det hele fint og gemt alle ledninger væk, stripset og alt....
Alt var fint og jeg fik sat maskinen til.
Den ville sku ikke starte op og gav en mærkelig hyletone....
Så så jeg at mine RAM stænger stadig lå på bordet....Nå pyt, ingen ko på isen der.
Fik slukket og pillet siden af maskinen!
Det var så her jeg gjorde min første fejl.
Jeg skulle nok have koblet hele skidtet fra, for jeg lagde mig ned ved siden af dyret, og ville så sætte mine RAM stænger i på denne måde.
Jeg sætter den første i, den gik godt nok lidt stramt, men hva´!
Næste, og KNÆK sagde det så...
Bundkortet knækkede simpelthen, fordi jeg ikke havde fået sat en af de der afstands stykker/skruer under bundkortet lige under RAM slots!!!!!

Det var sku noget lort, men fik den da heldigvis kringelt over en RMA sag....
Don´t ask me how 😎


Mathis77
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 22:11:04
Svar/Indlæg:
6293/359
#44 hehe 😎 lugtede lejligheden af brændt kebab?? haha fuck den var go' emze 😲 😲 😎 😎 😛 😀 🤣


Ubehage
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2008 22:39:46
Svar/Indlæg:
905/100
Købt 2 ens bundkort, som begge er fulde af fejl.
Og efter hvad jeg kan læse mig frem til på nettet, så er alle bundkort af denne type fyldt med fejl.

Så min største fuckup må være, at jeg stolede på at MSI kunne finde ud af at lave ting ordenligt 😕


season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 22:44:16
Svar/Indlæg:
1221/95
Så skal det være fornyligt da...

For ca. 1 måned siden besluttede jeg mig for at de gamles Dell Dimension 4550 (haha, mobbede dem også med den) skulle rengøres indvendig. Det gik også fint, og den blev da pæn og nydelig.
Da jeg så skulle sætte den til igen skete der ikke noget. Altså i den forstand at maskinen overhovedet ikke ville tænde. "underligt" tænke jeg imens jeg skillede hele lortet af, sammelede det igen.... Samme resultat, ingen tænding.. 😕

2 dage efter besluttede jeg mig så for at prøve igen.. og yes...! den virkede...! 🙂 Problemet? HUSK NU FORFANDEN AT SÆTTE STRØMKABLET I MASKINEN IGEN!!!! 🤣

Men slutter historien der? Nej nej da. så går der ca. 6 minutter og jeg er blevet færdig med at juble og beslutter mig for at gå ind i stuen for at fortælle dem den dejlige nyhed at deres maskine virker igen.. Hvad jeg så ikke lige havde set var at strømkablet lå lige der hvor jeg skulle gå. *CRASH* så ligger maskinen med en ordenlig flænge i plastic kabinettet og ville ikke starte. (igen). Og denne gang er den helt død.
Jeg beslutter mig så for at gå til den lokale HW biks for at se om de evt. kunne redde indholdet af den fantastiske WD600 60 GB harddisk--- Og det kunne de 🙂 FOR 550 KR.!!! 😲
Så resultatet af min mission med at rengøre deres computer resultere i at jeg betaler 550 kr. for at få lagt dataen på et par DVD skiver + jeg er så venlig at udlåne dem mit mediecenter som de nu bruger til deres netbank + spil på internettet.. 🤡



Eller skulle vi bare tage dem med at jeg sidste onsdag tabte min bærbar på handelsskolen så skærmen kunne hænge og dingle i en tynd ledning der viste sig at være utrolig holdbar 😀 Thank god for skolens bærbar leasing med fuld forsikring, ellers kunne den også have blevet dyr 😛


#49
Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2008 23:05:36
Svar/Indlæg:
666/100
#46 😲 Sådan lugter der sku i den ghetto jeg bor i 😛 hehe Og skal sige at det IKKE lugter godt 😲 hehe



anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 23:17:33
Svar/Indlæg:
5891/423
#49 Kebab smager godt, men lugten 24/7...bræk bræk


#51
Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2008 23:21:07
Svar/Indlæg:
666/100
#50
Du har ski ret i at det smager godt 😀 Lugten af kebab er da dejlig 😀 hehe Hvis du ikk kan holde luften ud i for lang tid skal du ikk komme her hen hvor jeg bor 😲 Her lugter der sku ikk af andet end kebab 😛 hehe

Men lugten af brændt kebab er virkelig slem 😛 Det lugter lidt ligesom hvis man brænder en eller anden plastik ting som indeholder kebab 😲 😛 😛


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 23:23:21
Svar/Indlæg:
5891/423
boer du i gellerup? eller hvad 😛


#53
Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
14-02-2008 23:29:17
Svar/Indlæg:
666/100
#52
Nej da 😛 haha
Bor i rødovre, dog lige op af den lokale kebab "biks" + kiosk 😀
Vi har 4 styk indenfor en radius på 500m 😛 hahaha


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-02-2008 23:32:36
Svar/Indlæg:
5891/423
nice nok..forhandl med dem, så du kan få billig kebab...**hviske hviske** hvis jeg køber kebab fra din kiosk, så giver du mig 50 % rabat, så køber jeg kun fra dig man** 😛 🤣


#55
Emze
 
Superbruger
Tilføjet:
15-02-2008 00:02:23
Svar/Indlæg:
666/100
#54
Kender dem der nede 😛 haha de eger både kiosken og kebab biksen 😛 så får nok rabat når det er haha 😀 Men er også en god kunde 😲 😲 😲
Så det er lidt på den måde du nævner 😲 🤣 😲 🤣 😲