-> #3
Med en "garanti" for en FSB på 400 MHz, kan man satse på, at det bundkort man går ud og køber nu og her, også kan holde til den næste generation. Intel har en vane med, at gøre deres CPU'er chipsæt forud/bagud-kompatible (alt efter hvordan man ser det).
Forestil dig, at du netop har købt et nyt bundkort, og måneden efter, er det forældet, pga. de nye CPU'er der ikke er understøttet. Ikke pga. chipsæt, men fordi at bundkortet ikke kan følge med FSB'en.
Derfor, og det kan jeg sagtes forstå, går man ud og siger: "Vores bundkort understøtter samtlige CPU'er".
Se f.eks. på P35 chipsættet. Med sådan et på bundkortet kan du faktisk køre med samtlige 200+ MHz (FSB) CPU'er fra Intel. Den eneste begrænsning ligger på bundkortet. Som f.eks. med mit P5N-E SLI, min Q6600 er "understøttet" men elektronikken kan ikke holde til, hvis jeg forsøger mig med at overclocke. Dertil skal der nogle modifikationer til, som de færreste har lyst til at bevæge sig ud i.
Derfor gør producenten det, at de går ud og siger: "Vores bundkort er forberedt til de nye CPU'er. Du skal blot opdatere BIOS" - eksempelvis 🙂