Gigabyte P35 ds4 - bios update giver fejl

Bundkort / CPU d.  15. februar. 2008, skrevet af Burgurne
Vist: 186 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2008 16:30:34
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
jeg har et gigabyte P35 DS 4 mobo, som jeg egenligt er glad for, og jeg vil derfor gerne beholde det.
jeg har en E6850 CPU i dag @ 3,6 ghz (400mhz FSB), som kører fint, men jeg har nu fået den ide at skifte til den nye 3,0 ghz wolfdale, da den har mere level 2 cache, og den skulle OC bedre end den jeg har nu. Nå, men pga dette forestående CPU-skifte, skal jeg jo opdatere min BIOS, og nu langt om længe kommer jeg til mit problem 😉
Mit mobo kom med F6 Biosen og den kører helt uden problemer. jeg flasher så til den nye F11 version, og PC'en kører fint nok, samme OC osv., men ... når jeg sætter den i Standby mode, så kan den ikke "vågne" igen, den tænder og slukker for strømmen i et væk, men ingen start før jeg slukker helt bag på PSU'en. Flasher tilbage til F6 bios'en, og alt virker igen incl Standby. Er der nogen muligheder for at kurere det? I BIOS er der en del indstillinger for "standby mode" men jeg ved ikke noget om hvilken der er den bedste, så jeg har ladet den stå på det den selv vælger (gælder både F6 og F11 BIOS), men det er måske forkert?
Hvordan får jeg PC'en til at køre med F11 BIOS og Standby sammen?