At søge Job for unge....

Hyggehjørnet d.  15. februar. 2008, skrevet af Stepa
Vist: 806 gange.

Stepa

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2008 18:51:35
Svar/Indlæg:
394/36
Tja jeg har brugt de sidste 2 uger på at lede efter et job, Deltids så jeg kan stadigvæk kan gå i skole eller fuldtids, fordi den SU rækker langt fra mine udgifter trods jeg har skåret ned på alt jeg kan.. Men jeg har igennem de sidste 2-3 uger funder 5-7 jobs omkring her på fyn , jeg har oveni købet ledt efter jobs som slet ikke indgik i det jeg havde i tankerne, men sådan som jeg ser det har jeg søgt på alt muligt mærkeligt nu, men kan bare ikke finde noget som helst, kan det virkelig passe? :S
Jeg kommer fra midtfyn og det skal da helst være inden for en rækkevidde hvor jeg kan tage Bus / tog i starten til der selvfølgelig bliver råd til kørekort, Men enten får jeg et pænt nej tak ellers bliver der ikke svaret, så mit spørgsmål er så om der er en eller flere der kender nogle gode sider hvor man kan søge eller finde et relativt fint job.
Det skal lige siges jeg er 18 og har mest interesse for computere og min viden ligger så også mest i harware / software..

🙂
Excile

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2008 18:58:22
Svar/Indlæg:
128/39
Er det gymnasiet :)?

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
15-02-2008 18:58:53
Svar/Indlæg:
5600/32
Hvis du bare vil have et job, så er lagerarbjede rimelig let at få, og lønnen er som regel bedre end i et supermarked. Arbejdede på et lager i Køge til 110,-/time. 148,- i overarbejde de første 3 timer, derefter 164,- (tror jeg det var) for tiden udover.

KasperVimmer

Overclocker
Tilføjet:
15-02-2008 19:22:08
Svar/Indlæg:
17/3
Eller fabriksarbejde aften eller nat. Det plejer også at give ret godt 🙂

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 00:06:59
Svar/Indlæg:
2440/66
netto søger altid?

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 00:08:36
Svar/Indlæg:
20170/383
ISS mangler altid folk 🙂

ak4ever

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 00:29:27
Svar/Indlæg:
462/22
Jeps !

Som #4 siger, netto søger altid. Selvfølgeligt ville det være rart med et studierelevant fritidsjob, men man lære sgu også noget af at arbejde i netto :P

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2008 00:30:30
Svar/Indlæg:
2600/84
jeg har lige sagt op i netto, har arbejdet der siden august.

det er udmærket arbejde at starte med... lidt karakterbyggende om ikke andet.

men lønnen suuuucks

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 06:40:08
Svar/Indlæg:
2576/125
#7 Arbejder selv i netto, og ja lønnen er ikke den bedste, men Netto er et af de få steder som tager folk over 18. Føtex fyrer bare en når man bliver 18. 😕

matt??

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 10:56:08
Svar/Indlæg:
5600/32
#8, Kvickly og Aldi hyrer også folk over 18. I hvertfald her i byen.

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 11:18:44
Svar/Indlæg:
1106/30
tja håber da du finder noget da du virkelig stræper efter det...

kan lige så godt sige det... du skal være utrolig heldig vis du finder et job hvor du skal arbejde med IT ( hardware/software/server/routing ect ) det er ufatlelig svært at få sådan et job... og vis du vil uddanne dig så lad være med at blive IT-supporter... det jo ca TLF dame 🤣 gå efter noget uni... det klart dem efter 5-6 år på bænken som hiver de gode penge hjem ( IT arbejde )...

ved ikke hvordan du har søgt?... det beste er sku altid bare at møde op på dvs arbejds pladser... evt kom tideligt om morgenen når de åbener, så du kan vise du godt kan komme op til tiden og vise dit andsigt, om ikke andet så viser du meget mere interresse, istedet for du feks skriver en kedelig ansøgning 🙂, husk at fortæl dem hvor du har arbejdet før... pga mange ringer så til din gamle arbejds giver/chef_W_, for at høre hvordan og hvorledes dit tideligere forløb er gået...

husk det beste er klart at være iarbejde når du søger et nyt job... pga det beviser bare du er igang.. og du bare kan hoppe videre på det nye job...
i dit tilfælde har du ikke noget job? lige pt... men bare tag det første job du kan få fingere i... om det så er det største lorte job er lige meget.... fordi du skal søge videre imens... og det kan lige gøre det sidste... at du for et godt job - pga du er igang med et arbejde

held og lykke

stavefejl er heldigvis gratis

BY THE WAY

så kan du også tage på VUC og tage svejse kort... branchen mangler mand til 2012 og har du det her kort... kan du godt få et arbejde ret hurtigt..
mener du kan tage det som aften skole... og koster ca 2500/3500,-
ellers er truck kort også genialt at have, da der er lager huse over alt idag 😀

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 12:21:01
Svar/Indlæg:
1106/30
nåå ja glemte lige !!!!!! weekend natte arbejde kan give vildt godt... fredag lørdag søndag, feks oppe på sapa her i grenaa for de op imod 510 i timen.. min ven jobbed kun i weekend, også haved han fri en uge, også weekend tur igen 🙂 og sådan kørte den så i 4 månedere, og han betaller da en fin lejlighed, rigtig fed bmw ( så lige bleven byttet med en vectra ) samt penge til tøj han kan lide, og self mad + alt andet random der ellers høre til når man er 22 år 🙂