Fibernet?

Diverse d.  16. februar. 2008, skrevet af Shad0w
Vist: 473 gange.

Shad0w

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 13:10:18
Svar/Indlæg:
50/5
Hejsa, jeg ville lige høre om der er nogen herinde der har fibernet?
Her hvor jeg bor er det nemlig blevet gravet ned for et stykke tid siden og jeg har mulighed for at få det.
Inden da ville jeg gerne spørge om hvordan det kører? Er det stabilt? Og hvilken udbyder har i?

Har indtil videre kigget på Dansk Bredbaand, men hvordan er de mht service hvis nettet går ned osv?

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt :)
HalfLife2

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 13:23:55
Svar/Indlæg:
659/20
Helt ærligt - der findes ikke en større bunke nørder i DK end her. Mange har fibernet. Ingen har klaget over det og dem jeg har skrevet med siger at de får den forbindelse som de har betalt for. sååå Good 2 Go..

WAR1OCK

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 13:34:25
Svar/Indlæg:
538/47
#1 SÅ SANDT de størtste G33KS sider her! 🤣 #0 hold dig fra DB der har lige været en anden tråd om det her på siden. kan prøve at finde den.. 😎

http://hwt.dk/forumthread.aspx... sådan'er 😎 ❤

Mtinus

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 13:46:15
Svar/Indlæg:
29/5
Vi har Profiber bredbånd og jeg mener at det er en del af dansk bredbånd.

Jeg har en 10Mbit/10Mbit og det kører bare super.
Desuden får vi også TV fra profiber og indgangssignalet er på 80db så der er absolut ikke nogen at klage over 🙂

Shad0w

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 14:03:38
Svar/Indlæg:
50/5
Hvad ville du så tage i stedet?

De sagde hos DB at det koster 3000 kr. for at få en tekniker ud hvis der er problemer med forbindelsen? Det synes jeg lyder liige lidt dyrt hvis det er rigtigt? :)

Findes der ikke en udbyder hvor man kan betale lidt ekstra for så at have muligheden for at få eventuelle problemer løst?

syska

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2008 14:06:39
Svar/Indlæg:
1085/26
4#
Det koster kun penge hvis fejlen er i din ende ... hvilket du forhåbelig har styr på ....

Det meste kan jo også klares over telefonen

// ouT

WAR1OCK

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 14:09:08
Svar/Indlæg:
538/47
#4 læs i tråden jeg har linket til. 😉

zet00r

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 14:21:36
Svar/Indlæg:
1106/30
tja, fibernet er billigt, jeg vil bare gå efter det til den beste pris, der er ikke så meget pis sikkert... skal nok køre... skal nok være nice.... men tror ikke service er toppen ved mange af de små fiber " firma'er " 🙂

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 14:52:43
Svar/Indlæg:
1915/57

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 14:53:46
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg har fibernet hos Dansk Bredbånd, og det er super!

Vores net ryger dog pga. en mindre defekt router, så det er lidt noget lort 😛

allando

Superbruger
Tilføjet:
16-02-2008 14:59:19
Svar/Indlæg:
622/19
Jeg har ved profiber. det kører kanon. Betaler for en 10/10 og kan alligevel både up - og downloade med cirka 2.2-2.4 mb/s. Det er kanon 😎

test af hastighed ved tdc: http://peecee.dk/upload/view/9...

ved ikke hvorfor den ikke viser højere upload, men der står jo også det kan være misvisende når man kommer over 8 mbps.

Shad0w

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 15:25:04
Svar/Indlæg:
50/5
Ok, det er bare fordi der engang var problemer med den nuværende ADSL forbindelse, hvor vi havde en tekniker ude, han var her op til flere gange da fejlen (forbindelsen røg) kom igen hele tiden.. i sådan nogle situationer skal man altså ikke betale for at få en tekniker ud? Selvom det jo var noget der var galt her hos os lokalt.. kunne ikke klares via telefonen.

Spørger fordi det er ret vigtigt at vi har net+telefon kørende og kan få eventuelle problemerne løst uden at skulle af med 3000 kr. hver gang.

Inde på dong's fibernet side ser det umiddelbart kun ud til at det er Dansk Bredbånd og FastTV som tilbyder tlf+internet+tv i en pakke, og det ville jo være meget smart at have det hele samlet.

Jo ikke den allermest informationsproppede tråd jeg har set hehe :D

FnaX

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 15:29:00
Svar/Indlæg:
4156/111
Hvor bor du?

Men ja Dansk Bredbånd skulle være go fin! :yes:

Hvor i ligger beviset for at man ikke skulle vælge DB? 😐

Shad0w

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 15:54:47
Svar/Indlæg:
50/5
Jeg bor ca. 15 km nord for København.

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 16:07:56
Svar/Indlæg:
2356/28
Fibernet er generelt bedre end alt andet da du ikke vil komme til at lide under støj som nok er den værste ting ved traditionelt kobber, om det er coax eller DSL forbindelser er underordnet, coax forbindelser er så generelt mere udsat da der er for meget sjusk rundt omkring i TV standere, gælder stort set alle udbydere med mindre det er helt sprit nye anlæg.

Nu skrev #3: Desuden får vi også TV fra profiber og indgangssignalet er på 80db så der er absolut ikke nogen at klage over

80dB betyder i og for sig ikke at du har et godt signal... Det er bare forstærket pænt op... En forstærker genererer iøvrigt støj i sig selv. Mere vigtigt er dit signal/støj forhold som på fibernettet burde ligge pænt over 40-50 stabilt og det gør det langt fra alle steder hos profiber :'-( (jeg laver selv fiber, også for private - en overgang for profiber, laver nu kun erhvers forbindelser)

Noget helt andet er bredbåndsTV som jeg klart kan anbefale da Profiber har tænkt sig at streame ukomprimeret og i fuld HD! Her er der ingen andre der kan være med! Der er lovninger fra de fleste af DK´s antenneforeninger, TDC, Zaptor (Stofa) osv, men sandhenden er at de ikke kommer bare i nærheden af samme kvalitet som f.eks Profiber er i stand til at kunne levere 😀

Op mod 20Mbit til hver TV kan de nemt dedikere! Dvs. en lille familie med 5 stk TV + en internet forbindelse på 20/20Mbit... Regn selv resten ud og kig lidt på markedet... Hvem kan være med her? TDC med deres "lovende" 50/1Mbit... I think not 😉

Så #0, bestil du bare løs... Det er helt sikkert fremtiden! Support på Profiber er dog ikke bedre end andre udbydere.

Shad0w

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 16:47:53
Svar/Indlæg:
50/5
Vi har ADSL hos TDC nu og betaler en eller anden sum penge om året for at de kan komme hurtigt ud hvis der er noget galt med forbindelsen. Noget lignende kan ikke fås hos andre eller? :)

Det der Profiber i snakker om står ikke inde på Dong's side, eller er det det samme som Dansk Bredbånd som antydet tidligere? :)

Webnik

Elitebruger
Tilføjet:
16-02-2008 16:55:15
Svar/Indlæg:
2356/28

Ja! Stort set! www.profiber.dk Trekant området i jylland!

Vi har ADSL hos TDC nu og betaler en eller anden sum penge om året for at de kan komme hurtigt ud hvis der er noget galt med forbindelsen. Noget lignende kan ikke fås hos andre eller?

En Service aftale! Du kan så vidt jeg ved ikke få det endnu da det vil høre under erhverv... Ihvertfald ikke på Profiber! Hos dong er det muligt! Ring og hør!

Du mener en aftale hvor fejlretning vil blive påbegyndt indenfor X antal timer ik?

Shad0w

Overclocker
Tilføjet:
16-02-2008 22:00:46
Svar/Indlæg:
50/5
Er det ikke udbyderen der skulle stå for det?
Det vi har nu koster vist 2500kr. om året for at TDC så sender en tekniker hurtigt hvis der er problemer, kan ikke lige huske flere detaljer om det :)

Og nu bliver jeg lidt forvirret igen, er Profiber dem der leverer selve fibernetforbindelsen eller er det en udbyder der hører under Dansk Bredbånd (i jylland)?